Leipurit auttakaa marsipaanikakun kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jauhopeukaloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jauhopeukaloinen

Vieras
Hei! Lauantaina olisi juhlat ja löysin aivan upean kuvan marsipaanikakusta googlettamalla. Tarkkoja ohjeita vaan ei ollut... Nyt kysynkin: Pitääkö täytekakku vuorata jotenkin ettei kosteus (kerma, hillo) kosketa marsipaanikuorrutetta? Eikö marsipaani ala vetelöitymään silloin...? Vai miten olette tehneet...? Kiitoksia miljoonasti jos joku vastaa !

tee kakku valmiiksi ja laita marsipaanin alle voikreemiä jos on, kermakin käy. sitten kun on juhlapäivä ni laita vasta sitten se masipaani päälle!! eikä se marsipaani kovin äkkiä vetelöidy, kyllä se siihen mennessä on jo keretty syödä! :p

Alkuperäinen kirjoittaja mam-ma:
tee kakku valmiiksi ja laita marsipaanin alle voikreemiä jos on, kermakin käy. sitten kun on juhlapäivä ni laita vasta sitten se masipaani päälle!! eikä se marsipaani kovin äkkiä vetelöidy, kyllä se siihen mennessä on jo keretty syödä! :p

ei kermaa, siitä se vasta vetistyy. jos ei jaksa tehdä kreemiä niin ohut kerros hilloa mielummin

plääh: olen kodiittori ja kyllä olen kotona monesti tehnyt myös kermasta, se pitää vain aika äkkiä syödä. (vaikkakin on säilynyt seuraavaan päivään ihan hyvänä)
koulussakin tehtiin joskus niin että kermaa tuli alle.. parempihan se kyllä onki kreemi mutta jos sen syö samana päivänä ni ei luulisi paljon haittaavan!!

Alkuperäinen kirjoittaja mam-ma:
plääh: olen kodiittori ja kyllä olen kotona monesti tehnyt myös kermasta, se pitää vain aika äkkiä syödä. (vaikkakin on säilynyt seuraavaan päivään ihan hyvänä)
koulussakin tehtiin joskus niin että kermaa tuli alle.. parempihan se kyllä onki kreemi mutta jos sen syö samana päivänä ni ei luulisi paljon haittaavan!!

kuin myös ;) kermassa on aina se vaara että kun sen laittaa marsipaanin kanssa jääkaappiin alkaa se kupruilla nopeammin kuin kreemin tai hillon kanssa

OK! Kiitos vastauksista! Jospa ymmärsin oikein =) Kakkuun vaan täytteet normaalisti ja lopuksi ympäri ämpäri päälle voikreemiä ja sitten marsipaani...

Yhteistyössä