Leipurit! apua täytekakkupohjan paistoon kaipaan!

  • Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti
jadal
voinko paistaa pohjat niin, että teen kaksinkertaisen taikinan (4munan kakku) ja laitan kerroksittain vuokaan, niin että laitan väliin leivin paperia, jolloin ei tarvitse alkaa leikkaamaan kakkua. toki jää reunoilta vähän kiinni mutta se on helppo irrottaa sitten.
eli siis tyyliin:
taikina-leivinpaperi-taikina-leivinpaperi-taikina
 
leipuri itse
ja jos oot noin laiska niin teeppä se pohja ihan pellille kuin kääretorttu konsanaan, paitsi että joo täytyy sun siinäkin sit veistä käyttää.. EI SE VARMASTI TOLLAIN KERROKSITTAIN NOUSE!!!
 
jadal
tais olla tyhmä idea :ashamed:
oon siis ihan surkee täytekakkujen kanssa, ja vielä surkeampi leikkaamaan pohjia erilleen, siksi tuli tuo homma mieleen.
Mutta taidan paistaaa pohjat kokonaan erikseen, niin tuleepahan suht tasaisia pohjia.
 
leipuri itse
no ei se nyt oikeesti NIIN tyhmä kysymys ollu, anteeksi..

nää on vaan näitä, kuten yks ystävä kysy kerran multa hyvää pullataikinaohjetta ja kun käskin kattoon jauhopussin kyljestä,se ei kuulema sopinut "kun siinä on vaan joku korvapuustiohje" :)

teehän nyt ne pohjat vaan ja kakku on varmasti hyvä ja maistuva! :) elä lannistu!
 
toinen leipuri
Joo eipä ole tullut ikinä mieleen kokeilla noin.. En usko että se alempi nousis kunnolla? Ja toinen asia on että jos taikina nouseekin kunnolla niin mahtuuko vuokaan vai tuleeko yli. Jos sulla on kiertoilmauuni,niin paista 2 tai 3 kääretorttulevyä (kiertoilman tarviit siis vaan jos haluat kaikki kerralla uuniin,jos voit paistaa peräkkäin niin sillonhan käy tavallinenkin uuni toki). Näin saat tasaset kerrokset ja leikkaamiseks riittää että otat vaikka sillä kakkuvuoalla ympyrät..

ps. kaupan kakkupohjatkin on ihan ok :)
 
Anna
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
tais olla tyhmä idea :ashamed:
oon siis ihan surkee täytekakkujen kanssa, ja vielä surkeampi leikkaamaan pohjia erilleen, siksi tuli tuo homma mieleen.
Mutta taidan paistaaa pohjat kokonaan erikseen, niin tuleepahan suht tasaisia pohjia.

Älä välitä noista inhottavista kommenteista :hug:
Olisimpa lähempänä, niin tulisin tekemään sinulle ne kakkupohjat :) Tosin.. en kyllä tiedä missä päin asut, vaikka tuossa ihan naaapurissa sattuisit olemaan :)
 
vieras
Parempi jättää tuo paperikokeilu suosiolla väliin. Todennäköisesti vaan joutuisit kaivelemaan ne paperit, jotka ovat painuneet sinne kakun sisään omituisesti...

Paista vaan pellillä ja leikkaa sopivaan muotoon tai hanki lankaleikkuri sen kokonaisen kakun leikkaamiseen.
 
Iso leipäveitsi vaan leikkaamiseen, ei se ole niiiiiin vaikeata. Tai osissa paistat tai kääretorttulevyinä.

Mä olen huolimaton ja laiska sekä suurpiirteinen. Ja koskaan ei kyllä kaakut mene ihan mönkään, korkeintaan näyttävät huvittavilta koristeltuna.
 
rantapallo
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
nyt on eka pohja uunissa.
miehen sisko on mulle yleensä kakut tehnyt, mutta oon päättänyt oppia itse :)
Pitkäteräinen veitsi, pistä terä kakun sisään keskustaa kohti ja pyöritä kakkua samalla kun leikkaat.
Minä myös semmonen "miehen sisko" ja jos käly haluais niin menisin kyllä opettamaan :) Teen kyllä kakut mielelläni, himohommaa
 

Yhteistyössä