Leipäjonoista

• Viestiketjun aloittaja Kaisa
  • Ensimmäinen viesti
Kaisa
Joskus köyhänä opiskelijana kävin leipäjonossa ja eikös siellä jonottanut naapurin eläkeläisrouva. Tällä rouvalla miehineen on omistusasunto Helsingissä ja kesämökki landella. Eli se näistä köyhistä leipäjonoissa seisojista! Rouva ei ollut tuntevinaan minua, hävetti kai niin paljon. Varmasti siellä käy todellisia avun tarvitsijoita, mutta sitten on nämä pihit eläkeläiset ja alkoholistit, jotka säästää syömisessä ja laittaa rahansa viinaan. Eli leipäjonojen pidentyminen ei välttämättä tarkoita että todellisia avun tarvitsijoita olisi tullut lisää, ainakaan niin paljon kuin kerrotaan.

darkstarmama
Silloin kun asuin Kalliossa niin tuli itsekin käytyä leipäjonossa kun oltiin miehen kanssa ryypätty kaikki rahat. Kyllä ahdisti, mutta kuten ap sanoi niin paljon sielläkin näitä varakkaita mummoja jonossa oli jotka haki ilmaista leipää sukulaisilleen ja itselleen ja vielä kovaan ääneen kailottivat sitä miten hyvä on kun ei tarvitse leipää itse ostaa kun ihan ilmaiseksi jaetaan, säästyy sen ja sen verran kuussa. :whistle:

no sen pari kertaa mitä tuli aikoinaan itse leipäjonossa seisottua, niin enpä sinne kyllä turhaan menis. sai meinaan aika kauan jonotella sen ruokakassin eteen. ja mitä oon sitä jonoa nyt nähnyt, niin on kasvanut vaan entisestään. :/

darkstarmama
Kyllä miekin uskon että näiden avuntarvitsijoiden määrä on oikeasti kasvanut, muistan vaan ne mummot elävästi kun mietin että miten joku tosiaan jaksaa huvikseen jonottaa ilmaista leipää tuntikausia vaikka varaa olisi ostaakin. Sehän on poissa just niiltä oikeilta avuntarvitsijoilta.
Ja eihän niitä mummoja nyt kuin pari ollut, muut jonottajat sitten varmasti ihan oikeasti avun tarpeessa. Tuli itsekin aikoinaan siellä jonkun kerran jonoteltua, hyvä ettei enää tarvitse.

darkstarmama
Alkuperäinen kirjoittaja harmailen:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
En tiä mutta kyllä ne siellä Kallion jonossa ainakin näyttävät ei niin rikkailta.

Missähän täällä olisi sellainen, saattaa tulla tarpeen hyödyntää minullekin...
entäs onko oulussa
Oulussa ainakin työttömien tupa jakaa leipää, eli onko se nyt Ytyä. Päivistä en tiedä että mitkä päivät ne on.

Yhteistyössä