Leikkipuiston kahluuallas suljettu ruokailun ajan- jotkut saavat sitä kuitenkin käyttää, onko Ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eli meilläpäin on leikkipuisto jossa on kahluuallas. Ruokailun ajan allas on suljettu. Sitä en kuitenkaan tiennyt, kun menin 1 v.:ni kanssa sinne tänään ekaa kertaa. Kysyin kyllä yhdeltä naisporukalta saakohan altaaseen mennä kun siellä ei ole ketään, sanoivat että tottakai saa, ja uskoin heitä.

Vaihdoin sitten lapselle uimapuvun päälle ja vein hänet altaaseen. Pian tuli sitten ohjaaja sanomaan että allas on suljettu, ja sitä saa käyttää vasta puolen tunnin päästä. (eli 45 min päästä ruokailun alkamisesta ) Lähdimme, ja lapsi tietty itki katkerasti.

Tuosta 5 min. päästä altaaseen meni joku lapsi, ohjaaja ei sanonut tälle mitään. Tästä 5 min. päästä sitten altaaseen meni noin 5-8 lasta, ja ohjaaja ei sanonut heillekään mitään.

Minä jouduin siis itkettämään lastani ihan turhaan, olisiko se nyt haitannut jos olisimme siellä olleet, jos kerran muitakin tuli altaaseen ennen kuin se puoli tuntia oli kulunut.

Onko tämä teistä ihan Ok?

Jatkossa tietty mennään silloin kun pitääkin, nyt kun tiedetään asiasta, mutta jäi vähän ihmetyttämään..

Tarkoittikohan se että hänen ruokailun ajaksi allas on suljettu eli valvojaa ei olisi juuri sinä aikana paikalla ja ne jotka menivät sinne perääsi niin olivat jo isompia että tiesi mitä teki.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
No olisit avannu suusi ja kysynyt ohjaajalta??

Ohjaaja hävisi jonnekin, ja meille tuli vähän äkkilähtö sadekuuron takia. Huomenna jos sinne menemme, meinaan kysyäkin. Mutta ajattelin huvikseni kysyä täältä ensin.:-)

Alkuperäinen kirjoittaja tai jotain:
Tarkoittikohan se että hänen ruokailun ajaksi allas on suljettu eli valvojaa ei olisi juuri sinä aikana paikalla ja ne jotka menivät sinne perääsi niin olivat jo isompia että tiesi mitä teki.

Ei olleet isompia, se heti meidän jälkeen äitinsa kanssa altaaseen mennyt lapsi oli samoja ikiä. Ja minä tietty olin ihan lapseni vieressä koko ajan, niinkuin muutkin noin pienten vanhemmat tuolla ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Jos ohjaaja kerran "hävisi jonnekin", miten ihmeessä hän olisi voinut käskyttää muita altaasta pois?

No siis oli hän varmaan siinä lähistöllä, mutta koska minä juoksin lapseni perässä, niin en häntä nähnyt, paikka kun oli aivan tupaten täynnä.

Mutta jos tuli käskemään meidät altaasta pois, niin minusta hänen olisi pitänyt vahtia meneekö sinne muita, ja käskeä heidätkin pois. Sääntöjen pitäisi olla selkeitä.

No ei tämä nyt niin iso juttu ollut, mutta jäi vaan vähän sellainen fiilis että ei mennyt ihan oikein.. no, nuori poika oli tuo ohjaaja, ei hän varmaan joka paikkaan ehdi.:-)

Mä en taas tässä tilanteessa tajua miksei voi sitten ite vaikka opastaa uimareita, että hei, ei uida ruokailun aikana. ei niillä ohjaajilla oikeesti ole ruokailun aikana aikaa vahtia kaikkea.

Itse olen yli kymmenessä puistossa helsingissä käynyt ja KAIKISSA on kirjalliset ohjeet esillä, jos osaa katsoa. Sisällä, ulkona, jossain. Ja niissä lukee, että ruokailun aikana EI uida ja juuri siksi, ettei silloin ole valvojaa. Puistoissa pitää aina aukioloaikana olla yksi tyyppi istumassa altaan vieressä, kun uidaan.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Itse olen yli kymmenessä puistossa helsingissä käynyt ja KAIKISSA on kirjalliset ohjeet esillä, jos osaa katsoa. Sisällä, ulkona, jossain. Ja niissä lukee, että ruokailun aikana EI uida ja juuri siksi, ettei silloin ole valvojaa. Puistoissa pitää aina aukioloaikana olla yksi tyyppi istumassa altaan vieressä, kun uidaan.
Tämä ei ole se oikea syy. Puistossahan lapset ovat vanhempiensa vastuulla ja toki koululaisia katotaan silleen päältä ettei nyt kukaan sinne altaaseen huku koska se olisi suunnaton inhimillinen tragedia kaikille, mutta varsinaisesti puistotoiminta ei ole valvottua.

Allas on kiinni ja lelut poissa käytöstä siksi, että kaikilla olisi ruokarauha.

Mä en taas tässä tilanteessa tajua miksei voi sitten ite vaikka opastaa uimareita, että hei, ei uida ruokailun aikana. ei niillä ohjaajilla oikeesti ole ruokailun aikana aikaa vahtia kaikkea.

Joo no ei tuolla ole kyllä ketään altaan vieressä, huitelee missä sattuu. Ja luotin kun kysyin niiltä naisilta, saako veteen mennä. Jos olisivat sanoneet etteivät tiedä, niin olisin tietty etsinyt ohjaajan ja kysynyt häneltä, tai etsinyt kirjalliset ohjeet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo no ei tuolla ole kyllä ketään altaan vieressä, huitelee missä sattuu. Ja luotin kun kysyin niiltä naisilta, saako veteen mennä. Jos olisivat sanoneet etteivät tiedä, niin olisin tietty etsinyt ohjaajan ja kysynyt häneltä, tai etsinyt kirjalliset ohjeet.

No niin, eli nyt opit mutta itket kun ei muut osaa. Elämä on.

Silloin kun se isompi määrä lapsia meni altaaseen, siis myöskin ennen virallista aikaa, sanoin yhdelle isommalle lapselle ettei sinne saa vielä mennä. Ei noteerannut mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja yllätys:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No niin, eli nyt opit mutta itket kun ei muut osaa. Elämä on.

Joo no en kyllä tajunnut yhtään. Ihan ihme porukkaa täällä kyllä osa, en minä mitään itke, eikä tuo nyt niin iso juttu ollut.:-O

se nyt on ihan kuin meidän talon järjestyssäännöt. Joitakin ne koskee aina, toisia ei koskaan. Sellaisia tärkeilijöitä täällä, ja ihan tärkeilyn ilosta.

Logiikka ontuu oudosti, ja kurjaa huudattaa yhtä lasta. Uskon kuitenkin myös, että erehdys oli inhimillinen, että ohjaaja tosiaan luuli ja hätistäneensä kaikki pois ja häipyi kauemmaksi.

Yhteistyössä