Leikki-ikäisen allergiat+tutkimukset

Kuinka "rajuja" oireiden pitää olla, että tutkimuksiin lähdette ?

Riittääkö, että on muutama näppylä, kuiva iho alue, että tutkimuksiin kannattaisi mennä vai pitäisikö lisäksi olla vatsavaivoja ?

Kertokaa miten teillä allergiat huomattiin kotona ja mitä tutkimuksissa sanottiin ja haluaisin kuulla allergioista mitkä ovat tulleet vasta kahden ikävuoden jälkeen :)

niinpä!!
Tyttöni on nyt 3-vuotias, ja minulla sekä yli puolella lähisuvustani on astma ja allergioita. Tyttö kähisee ja pihisee aina kun saa pienenkin flunssan, mutta lääkäri suunnilleen nauroi päin naamaa kun kysyin milloin astmatestit voisi aloittaa.. onko kokemuksia milloin? :headwall:

Hikka
Meidän pojalla (nyt 6 v.) alkoivat vatsaoireet vähän yli 2-vuotiaana. Ensin yritimme itse pähkäillä, mitä erikoista hän olikaan syönyt ja jätimme jotain kokeeksi pois. Hänellä oli aina pari päivää maha aivan sekaisin ja sit taas saattoi olla viikon vaivat poissa. Pikkuhiljaa vaivat paheni ja lapsi itsekin sanoi, että maha on murtunut. Lääkäri käski ensin jättää kotim. viljat pois-ei helpottanut. Sit maito pois, johan helpotti! Kahen viikon päästä maito takas ja oireet myös. Edelleen maidoton ruokavalio, viimeksikeväällä kokeiltiin joko kestää masu maitotuotteita, mutta ei. Onneksi nykyään on olemassa paljon soijatuotteita, jukurtit, maito, jäätelöt, kermat...

RollaattoriRitva
Meijän pojalla (1v3kk) on syksynmittaan ilmestyny poskiin ihottumaa! Aluksi oli vain toisessa poskessa ja se hävisi välillä itsekseen. Nyt ihottumaa on molemmissa poskissa ja pysyy pahana koko ajan. Rasvaan poskia Bevita-voiteella! Neuvolassa käskettiin varata aika lääkärille. Mennään ensi viikolla. Muualla vartalossa ei ihottumaa ole.

Meillä oli aluksi oireina oksenteluja ja ihottumia, ruoka-aineesta riippuen. Myöhemmin myös suolioireita ja hengitystieinfektioita. Kun korvakierre vain jatkui jatkumistaan, alettiin miettiä ruokavaliota. Siitä se sitten lähti. Ja lääkäreitten kanssa koko ajan yhteistyössä on toimittu. He ovat olleet asiantuntevia ja hoitaneet lasta kokonaisuutena, eivät vain oireita.

Kannattaa kuulostella eri lääkäreitä, ja tuoda rohkeasti esiin omia ajatuksia ja epäilyjä myös. Olen itse perehtynyt aiheeseen melko perusteellisesti, lukenut paljon kirjallisuutta ja netistä saanut myös tietoa, kuten myös Allergia-ja astmaliitosta.

Voimia!

Yhteistyössä