leikkautin silmät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kello käy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kello käy

Vieras
Noin kaksi viikkoa sitten leikkautin silmät laserilla ja en tarvitse enään laseja. Lasit minulla on ollut kolmannelta luokalta ja ikää nyt lähes 35v.

Nyt vain olen ihan masentunut. En ole tyytyväinen olooni. En edes ymmärrä miksi leikkautin sillä enhän kulje edes missään? Olisin ihan hyvin voinut olla rillit päässä kotona ja joskus kaupassa. Kuvittelin että on sitten kiva meikata mutta mä en edes paljon koskaan ole meikannut.
Rahaa säästin viisi vuotta ja todella odotin tätä innokkaasti.
Nyt tekisi mieli tappaa itseni sillä jostain syystä masennus / alakulo iski voimakkaasti leikkauksen jälkeen.
On kiva olla ilman rillejä mutta silti vain makaan ja en kykene töihin.

Katsoin jo terassilla köydelle paikka parrulta mutta palauduin peiton alle.

minä kävin lasik-leikkauksessa v. 2000. Maksoi n. 17 000 markkaa.
Mutta en halua antaa viestiä, että silmälaseissa olisi mitään vikaa. Minulla oli silloin rahaa, toisin kuin nykyään.

voin olla hakoteilläkin, mutta olisiko odotus leikkauksen jälkeisestä elämästä ollut aivan erilainen, elämä muuttuisi sen jälkeen radikaalisti, esim. kauneusleikk. jälkeen itsetunto paranee huomattavasti ja asiat tulevat muuttumaan. Ja koska näin ei välttämättä käykään, tulee alakuloa. Tai sitten olet odottanut niin kauan leikkausta, ettet osaa lopputuloksesta enää nauttiakaan ja mietit kannattiko se sittenkään.

voin olla hakoteilläkin, mutta olisiko odotus leikkauksen jälkeisestä elämästä ollut aivan erilainen, elämä muuttuisi sen jälkeen radikaalisti, esim. kauneusleikk. jälkeen itsetunto paranee huomattavasti ja asiat tulevat muuttumaan. Ja koska näin ei välttämättä käykään, tulee alakuloa. Tai sitten olet odottanut niin kauan leikkausta, ettet osaa lopputuloksesta enää nauttiakaan ja mietit kannattiko se sittenkään.

niin, odotin kauan ja säästin. Mies kuittailee alakulostani: eikö hommat maistu kun rouva sai tuhlattua itseensa kolmetonnia? No eppä tuota paljon erilaisemmelta näytä.. ei pienentynyt perse..

Niin odotin kyllä innolla meikkausta kun vahvat miinuslasit todella pienensivät silmät olemattomiin. mutta ei tämä kummempaa ole sittenkään.

Etkä urheile/ulkoile ollenkaan? Siinä ainakin oma mieheni koki, että tuli se suurin hyöty.

Miehesikään ei vaikuta miltään kovin helmeltä, jos tuo on hänelle normaalia käytöstä puolison ison muutoksen jälkeen.

Voi ku oliski varaa tuohon leikkaukseen.

Itse säästin puolet ja loput maksan osissa. Mies tuntuu vihaiselta. Hän itse ei voi leikkauttaa silmiään sairaudesta johtuen mutta en minä ole hänelle ilkeillt omasta leikkauksestani. Olen kertonut miten mukava kun ei tarvitse rillejä mutta näön huonoisuus oli minulla -8 ja hänellä -2 joten silmälasitkin oli erilaiset

Alkuperäinen kirjoittaja kello käy;27196926:
Itse säästin puolet ja loput maksan osissa. Mies tuntuu vihaiselta. Hän itse ei voi leikkauttaa silmiään sairaudesta johtuen mutta en minä ole hänelle ilkeillt omasta leikkauksestani. Olen kertonut miten mukava kun ei tarvitse rillejä mutta näön huonoisuus oli minulla -8 ja hänellä -2 joten silmälasitkin oli erilaiset

Mikä sairaus?

[QUOTE="vieras";27196937]Mikä sairaus?[/QUOTE]

Silmänpaineissa ongelmia. Mulla oli miinusta 8 ja yli. Nyt näen terävästi. Häiritsevän terävästi sillä erotan pikkumaisisa asioita mitä ei ennen tullut nähtyä.

Helpottipa kun kerroin ulos tunteeni. Kyllä tämä tästä. Urheilen vähän. Olen toki hyllyvä ihraa täynnä oleva monen lapsen äiti mutta jospa tulis nyt salilla käytyä ja uimassa kun ei rillit ole huurussa ja NÄKEE mitä syö ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kello käy;27196958:
Silmänpaineissa ongelmia. Mulla oli miinusta 8 ja yli. Nyt näen terävästi. Häiritsevän terävästi sillä erotan pikkumaisisa asioita mitä ei ennen tullut nähtyä.

Helpottipa kun kerroin ulos tunteeni. Kyllä tämä tästä. Urheilen vähän. Olen toki hyllyvä ihraa täynnä oleva monen lapsen äiti mutta jospa tulis nyt salilla käytyä ja uimassa kun ei rillit ole huurussa ja NÄKEE mitä syö ;)

Ok. Toivottavasti osaat iloita hyvästä näöstä.:)

Alkuperäinen kirjoittaja kello käy;27196926:

No onpa typerää käytöstä mieheltä. :( Eihän se sun vika oo ettei mies voi mennä samaan leikkaukseen.

On sulla ollu kyllä paljo miinusta. Mulla on muistaakseni toises -3,5 ja toises -3.25 ja tunnen noidenki kans sokiaksi ilman laseja. Lisäksi mulla on taittovika.

Mäkin leikkautin silmät yli vuosi sitten. Mä oon nauttinut erityisesti uimahallissa käynneistä!!! Ja myös yöllä lapsen vuoksi herääminen helpompaa, kun ei tarvitse sokkona etsiä laseja unenpöppörössä. Mut eihän se ulkonäköön mun mielestä juurikaan vaikuta. Eli olisiko ollut liiat odotukset sen suhteen? Käske miehes lopettaa tommoiset kommentit...

Ite olen nauttinut eniten silmäleikkauksen jälkeen siitä, että näen kaukaa puiden lehdet ja värimaailma oli uskomaton! Näkökenttä on myös laajempi kuin lasien kanssa. Lasien taakse pystyi tosin kätkeytyä hyvin ja ei tarvinnut meikata niin paljon kuin nykyään. Lisäksi tuli sellainen olo, että on jotenkin hemaisevampi kuin pullonpohjalasien kanssa, ihmisten reaktioista päätellen. Nyt kuitenkin olen jo tottunut ulkonäköönikin, tavishan sitä silti on...

Yhtään aloittajan lievää masennusta vähättelemättä täytyy sanoa, että yksi oman elämäni parhaita investointeja on ollut juurikin silmien laser-leikkaus. Teetin sen muistaakseni 2004. Miinusta oli melkein -5 luokkaa, joten elämä helpottui hirveästi. Suihkussa erottaa tihrustamatta shampoon hoitoaineesta ja vesisateessa näkee eteensä. Oma ulkonäkniö ei muuttunut silti radikaalisti, koska käytin aika usein piilareita. Silmät eivät vain enää kestäneet piilareiden käyttöä, joten päädyin leikkaukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kellokäy;27196897:
niin, odotin kauan ja säästin. Mies kuittailee alakulostani: eikö hommat maistu kun rouva sai tuhlattua itseensa kolmetonnia? No eppä tuota paljon erilaisemmelta näytä.. ei pienentynyt perse..

Niin odotin kyllä innolla meikkausta kun vahvat miinuslasit todella pienensivät silmät olemattomiin. mutta ei tämä kummempaa ole sittenkään.

Ensimmäiseksi kantsii hankkiutua tuosta ukosta eroon ja alkaa sitten katsella maailmaa ja miehiä uusin silmin.

Yhteistyössä