leikinkö liikaa lapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja äiti 40v
  • Ensimmäinen viesti
äiti 40v
meillä 3 ½ vuotias tyttö joka käy aamupäivän tarhassa kerran viikossa hän on muskarissa ollut vauvasta asti. iltapäivisin olaan ulkona noin 2 tuntia syödään ja leikitään leivotaan piirretään,yksin hän ei kovin paljon leikiomasta mielestä vietän hänen kanssa paljon aikaa silti hän kiukuttelee ei huvita tylsää heittelee tavaroita saako hän liikaa huomiota vai onko se ainoan lapsen ongelma.

Domino
Niin, ehkä tämä neuvo on vähän yliampuva, mutta ehdottaisin sisaruksen "hankkimista".

Kyllähän ainoat lapset ovat vaativia, koska heidän ei koskaan tarvitse odottaa vuoroaan tai jakaa mitään. Olen lukenut paljon ainoiden lasten haastatteluja. He harmittelevat aikuisena sitä, ettei ole sisaruksia. Ovat jotenkin vastuussa vanhemmistaan yksin. Aika suuri taakka.

Leppis74
Hmm minusta ei voi leikkiä liikaa lapsen kanssa. Mutta onko leikki sitten samanlaista kuin lasten keskenään leikkimistä? Ehkei. Ja tuohon ikään taitaa myös kuulua tuo uhmailu, otetaan ensimmäisiä irtiottoja äidistä. 3-4 ikä vuoden tietämillä alkaa lapsi jo kaipaamaan ikäistensä seuraa ja itse olen huomannut kun leikin lapseni kanssa leikistä tulee äkkiä lapsi käskee leikkiä. Sitten kun on muita lapsia leikkimässä tää meitin "pomottaa" ja sit tulee kiukku kun kaveri ei teekkään niin kuin hän haluaisi. Se sosiaalisuus kasvaa vain muiden kohtaamisella.

Eli oma mielipiteeni on et leiki pois mutta muista myös leikkikavereiden hankinta/säilyminen.

Yhteistyössä