lehmänmaidon aloitus

Moi! Nykyäänhän suositellaan lehmänmaidon antamista 12 kk eteenpäin. Voikohan sitä jo antaa 10 kk eteenpäin, kun en korviketta haluaisi antaa, vauva on nyt 8 kk. On vain alkanut välillä puremaan, joten jos vielä imetystä sinnittelis 2 kk, mut sitten tekis kyllä jo mieli antaa alkamaan ihan maitoa/vettä juomana. Mitenköhän pienen masu kestää?? Onko kokemusta?? Milloin aloititte maidon antamisen? Mihinkä suositus perustuu, saako vauva silloin liikaa proteiinia vai vatsa ei sitä vielä kestä?? :/

Hyvää Uutta Vuotta kaikille jo näin etukäteen!!!! =)

meille sanottiin 10 kk neuvolassa että sen ikäinen tarvii n. 6 dl maitotuotteita päivässä. voi pikkuhiljaa kokeilla tavallista maitoa, vaik eka antaa esim. viiliä ja raejuustoa. niin mä oon tehnyt ja kun oireita ei ole tullut niin lapsi, nyt 11 kk, on juonut myös tavallista maitoa, vielä kyllä tutteliakin.

Meidän neuvolassa sanottiin että 8 kk ei voi antaa vielä lehmänmaitoa.Altistaa kuulemma diebetekselle koska munuaiset ei pysty pilkkomaan maitosokeria...Olin jo itsekkin sitä luomukevyttä jo antamassa tytölleni mutta tyydyn antamaan sen 6 dl vrk tuttelia normaalin ruoan lisäksi ja teen puurot tutteliin.

Meillä on molemmat lapset alkaneet saada tavallisen maidon maistiaisia 11 kk ikäisinä. Ja 10 kkn iässä olen alkanut antamaan ensiksi viiliä ja sitten jugurttiakin. Korvikkeita kumpikaan ei ole koskaan saaneet. Nyt poika on 2 viikkoa vaille vuoden ja imetän, mutta annan aterioiden yhteydessä tavallista maitoa. Meillä kanssa natiaisella on paha tapa purra ja lujaa. Jokainen imetys kerta päättyy kipeään puraisuun :/

Yhteistyössä