Lavuaari tukossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amatööri putkinainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Amatööri putkinainen

Vieras
Eilen kyselinkin ratkaisua ongelmaani, joka oli hemmetin tukkeutunut lavuaarista johtava poistoputki. Ostin tänään rautakaupasta Dynamat-nimistä myrkkyä, jolla melkein sai tukon pois Ainakin aluksi vaikutti siltä.

Samalla kävi sitten niin, että pilasin lavuaarin metallirenkaan/ritilän/mikä-onkaan, sillä Dynamaten rikkihappo syövytti pinnan. En siis vaivautunut ottamaan selvää, mistä metallista/seoksesta se on valmistettu.

Eli seuraava homma on sitten kutsua huoltoyhtiön mies paikalle, mutta ongelmani onkin, että voiko sen metallirinkulan (jonka nimeä en edes tiedä) vaihtaa lavuaarista? Miten tiedän ostaa oikean kokoisen, ja voinko vaihtaa sen itse vai pitääkö vaihdattaa jollain alan ammattilaisella..?

Kiitos jälleen etukäteen.

Muistelisin niitä rautakaupassa nähneeni. Seuraavalla kerralla suosittelen hajulukon avausta tai teetä homma talkkarilla tms jos et itse osaa. Saattaa tulla halvemmaksi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistelisin niitä rautakaupassa nähneeni. Seuraavalla kerralla suosittelen hajulukon avausta tai teetä homma talkkarilla tms jos et itse osaa. Saattaa tulla halvemmaksi...

Kyseinen ap oli jo putsannut hajulukon. Tukos taisi olla syvemmällä lattian alla.
Kyllä kaikkien perustaitoon kuuluu osata hajulukon irrottaminen ja takaisin laitto. Mä oon ainakin tehnyt sen monta kertaa.

kuten jo eilen itseasiassa mainitsinkin pariin otteeseen, niin hajulukon olen avannut, sekä sen lavuaarista lattiaan johtavan muoviputken olen purkanut ja puhdistanut. Vika on jossain syvemmällä.

Jos vika on jossain syvemmällä, eikä putkimiehellä ja puhdistuksella tokene, on sinun velvollisuutesi jo kutsua huoltoyhtiö paikalle, että tukos ei aiheuta mitään isompia ongelmia tai vesivahinkoja muualla. Joten aamulla soitto sinne huoltoon/talkkarille.

Jostain jos saat hommattua rakeista (95-100%) lipeää, niin sillä luulisi putken kuin putken aukeavan. Desi pari viemäriin ja hieman vettä perään, niin johan lähtee. HUOM! Aineen käsittelyssä oltava TODELLA varovainen, kuorii "lihat luista", siispä kumihanskat käteen.

ja lipeän kanssa jos lotraat niin muista että lipeän päälle KUUMAA!!! vettä.
ja se rinkulan poistoruuvi on siinä keskellä rinkulaa..
Lipeällä saa myös kukat tapettua, sekä kissat karkotettua... ;)

Yhteistyössä