Lauantain lesoilu-ketju pienituloisille, vuokralla asuville jne. !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leso-liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leso-liisa

Vieras
Te, jotka ette omista asuntoa, autoa tai mitään isoa materiaalista omaisuutta, kertokaa millä haluatte pröystäillä? Mikä on kallein juttu mihin olet törsännyt rahaa? Jokainen kuitenkin haluaa jollain päteä niin nyt tähän listausta lesoilun arvoisista esineistä ja asioista! Ketju ei ole varakkaille, joilla on ihan kaikkea yllinkyllin!

Nooo.. en tykkää pröystäillä yhtään millään, tavaralla siis :) mutta olen kuitenkin iloinen siitä, että voin ajaa ajokortin ja ostaa pikkuisen auton ihan kerralla, satuin voittamaan ok-summan rahaa ja noita kahta juttua olen kaivannut.

Olen käytännössä rahaton, mutta ostin kalliin saumurin ja ompelukoneen. Ompelukone on sellainen astetta älykkäämmällä digitekniikalla varustettu härveli. Olen käytännössä rahaton, mutta toivon mukaan koneet maksavat itsensä takaisin jahka niillä saa aikaan jotain myyntikelpoista.

Ostin viimeisillä lapsilisillä iphonen. Syödään loppukuu vain kynsiä, mutta elämä on... Kyllä älypuhelin vaan kuuluu olla! Sossutuet kolahtaa tilille ihan pian, joten nou hätä!

Asutaan 70-luvun purkukuntoisessa bunkkerissa, mutta koko kämppä on sisustettu osamaksulla ja lainalla kalliisti! On kiva leikkiä omistusasujaa. :) Ihan sama, kunhan kulissit on kunnossa.

Te, jotka ette omista asuntoa, autoa tai mitään isoa materiaalista omaisuutta, kertokaa millä haluatte pröystäillä? Mikä on kallein juttu mihin olet törsännyt rahaa? Jokainen kuitenkin haluaa jollain päteä niin nyt tähän listausta lesoilun arvoisista esineistä ja asioista! Ketju ei ole varakkaille, joilla on ihan kaikkea yllinkyllin!

Mulla on hieno taulu-tv (tosin sen ostin kaverilta 50e pilkkahintaan, hinta kaupassajoku 600), säästin rahaa vallila verhoihin ja kartell bookworm-hyllyyn, sekä löytyy Iittalaa yms koristetta. Tarkkaan harkitsen mitäostan ja harvoin ostanmitään silloin ostan sitten laatua.

Vuokralla ollaan ja on: 42"taulu-tv, hifi-kaiuttimet, älypuhelin x 2, täyspuuhuonekaluja, merkkivaatteita, 2 kpl läppäreitä, saumuri ja ompelukone, mokkamaster-kahvinkeitin, merkkiastiastoja, maalattuja ja tapetoituja seiniä, arvokas kokoelma erilaisia taide- ja käsityövälineitä; kankaita, painoseuloja, siveltimiä, lankoja, maalauspapereita, ties mitä! En tajua edes miten olen saanut miltei nollabudjetilla haalittua ympärilleni tällaisenkin omaisuuden! Se on vain jostain tupsahtanut. Perhettä on kuitenkin sen verran reippaasti.

Meillä on kolme tervettä, liikunnallista, tasapainoista ja elämäniloista lasta, joilla on arvot kunnossa ja mahtava asenne elämään. Kaiken ovat saaneet mitä ovat tarvinneet ja extraa vielä päälle. Meillä on mahtava tukiverkko, rakkaita sukulaisia ja läheisiä ystäviä, joiden kanssa vietetään aikaa joka päivä, eikä koskaan ole tarvinnut pelätä, että joku puukottaa selkään. Kaikki auttavat toisiaan ja tukevat toisiaan ja iloitsevat yhdessä elämän saavutuksista. Minä tiedän, että kun tulen vanhaksi, minulla tulee olemaan onnellinen vanhuus, koska kaikki nämä ihmiset tekevät siitä antoisan ja rikkaan - vaikka en ole koskaan omistanut tämän enempää materiaa.

Onko sitä kaikkea yllin kyllin, jos on velkainen kämppä ja romuauto? Sekö se on mitta...
Mulla ei ole varaa asua vuokralla kyllä. Toki tukia vois kait saada enemmän...

En ole tehnyt moneen moneen vuoteen päivääkään rehellistä työtä. Asun 100 neliön asunossa ajan urheiluautolla. Kerään taidelasia käyn ulkomailla harrastan kalliita harrastuksia panostan aina laatuun ja muotiin. Miten tämä on mahdollista?

meillä on just rempattu vuokraneliö johon olen rakastunut! Vaikka onkin kerrostalossa niin ei haittaa, kun ääneneristävyyskin on päivitetty tälle vuosituhannelle. alakerrasta kuuluu ääniä saman verran kun edellisen (rivari) kämpän naapurista.. Eli tosi vähän.

Niin ja onhan mulla tää s3 ?

Ollaan pienituloisia ja asutaan vuokralla kerrostalokaksiossa. Auto meillä kylläkin on, mutta sekään ei ole uusi (vm. taisi olla 2001). Varmaan "hienoimmat" jutut tässä taloudessa on taulutelkkari, pari älypuhelinta ja hyvät tietokoneet.

Viime vuonna valmistunut vuokratalo, neljä autoa, purjevene ja oma saari ulkosaaristossa. Parit padot, macit ja kolmisen iphone 5:sta. Sossusta tai työkkäristä ei ikinä penniäkään ole tullut. 50" telkkari. Hitto mikä ketju.

[QUOTE="jee";28931769]Ostin viimeisillä lapsilisillä iphonen. Syödään loppukuu vain kynsiä, mutta elämä on... Kyllä älypuhelin vaan kuuluu olla! Sossutuet kolahtaa tilille ihan pian, joten nou hätä![/QUOTE]

Kyllä vituttaa maksaa sunkin ruokalaskuja ja älypuhelimia, kun et pässi osaa elää, niinkuin ihmiset.

No en kyllä pröystäile tällä, mutta se, mikä minusta on "hienoa" tai sellaista, jolla voisin "päteä", on se että olen kirjailija.

En koskaan pröystäile tai yritä päteä materian kautta. En edes silloin kun lapsena ja nuorena asuin varakkaiden vanhempien luona. Minulle ostettiin kalliita merkkivaatteita, jotka jätin kaappiin ja ostin paikalliselta seurakunnan kirppikseltä jotain kulahtaneita villapaitoja.

nyt on sunnuntai mutta lesoilen silti: mul on oma läppäri ja pesukone. ostin kummankin uutena kaupasta enkä mitään fb-kirpparilta tai huutonetistä. ei niissä pahaa ole, en sano sillä, on vaan melko elvis-olo omistaa näinkin hinnakasta tavaraa, kummatkin kun on vielä maksettu omalla rahalla säästäen ja kerralla eikä osamaksulla. oon ylpee. telkkari on viime vuostuhannelta, vois kai säästää jonkun puolivuotta niin saa jostain uudemman käytetyn. tosin emmä sitä käytä, paitsi joskus tuohon vanhaan pelikoneeseen. dikipoksiakaan ei tällä hetkellä ole. tyytyväinen elooni, teen kuuden tunnin päivää ja saan vajaan tonnin kuussa. pärjään hyvin koska tykkään kaurapuurosta ja harrastukseni ovat halpoja.

Yhteistyössä