Lauantai ilta kaupungilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esiteinin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no jos on siellä muuten vaan "hengaamassa" niin päästäisin mutta 21 kotona viimeistään, jos vaikka leffaan menee iltanäytökseen joka loppuu esim. 23 niin hakisin sitten itse kotiin sen jälkeen

12 v...öh, en päästäisi. Paitsi elokuviin ehkä, enkä silloinkaan mihinkään myöhäisnäytökseen vaan klo 20-21 loppuvaan.

14-15 v päästäisin jo, mutta kotona pitäisi olla klo 22-23.

Olenko mä ollut liian tiukka, kotiintuloaika on 16-vuotiaallakin klo 20 ?
Nuori on itse ihan tyytyväinen kotiintuloaikaansa, sitä on jatkettu jos on ollut hyvä syy - ja nuori on itsekin sanonut, ettei siellä (ulkona) tehdä mitään fiksua kahdeksan jälkeen, samaa notkumista se on kuin ennen kahdeksaakin. Sitten on vaan jo pimeä ja kylmä ja kurja tulla yksin kotiin, kun muut asuvat eri suunnalla.

kaupungille ei ole mitän asiaa klo 18 jälkeen. ei kavereidne kesken eikä yksin. Kaupoille voin päästää PÄIVÄSAIKAAN illalal aj yöll kaupungilla EI OLE mitään niin täärkeää. kavereita voi tavata muuallakin, kuten nuoriostilassa, seurakunnan nuorteniloissa jne.
meidän poika joka on 16v käy seurakunnan nuortenilloissa ,ja tykkää että on siinä tarpeksi, ku se loppuu klo 22. Ei ole ees hinkua ole ollut mennä yöksi kaupunkiin, hänen mielestään siell ei ole mitään miksi sinne pitäis mennä. kuitnkin on hänelläkin paljon kavereita ja soisaalista elämää, se että hilluu kaupungila ei tarkoita sitä että nuorella olsi paljon kaverieta. siellä ei vaan ole mitään järkevää enää sen jälkeen kun kaupat ovat mennet kiinni.

Yläasteikäisen päästäisin koska sen ikäisten jo muutenkin täytyy osata yksin kaupungilla liikkua mutta kotiintuloaika viimeistään klo 21, en näe mitään syytä notkua kaupungilla sen jälkeen kun kaupat ovat menneet kiinni. Jos on joku tapahtuma joka kestää myöhemmin niin kävisin itse autolla hakemassa kersan kotiin.

Riippuu mitä sinne menee tekemään.. Jos vaikka elokuviin, niin päästäisin mutta kotiin heti kun loppuu. En päästäisi alle 16-vuotiasta kaupungille myöhällä jos ei mene juuri esimerkiksi elokuviin. Olen itse 19-vuotias ja olen kiitollinen äidilleni että oli tarkat kotiintuloajat. Minusta on kamalaa ja noloa kun moni nuori notkuu kaupungilla muka oikein kovana. 16-vuotiaana kotiintuloaikani oli 22:00, koska äiti valvoi aina siihen asti että tulen kotiin. Joskus 17-vuotiaana aloin olla jo vapaammin mutta ei kyllä ikinä missään kaupungilla notkuttu, vaan aina jonkun omassa asunnossa asuvan kaverin luona vietettiin iltaa ja juotiin kyllä.

no en päästäisi..ehkäpä joskus seiskalla voisin päästää,kotiintulo aika ois silloinkin ja jos ois epäilys mahdollisesta juomisesta,niin en päästäisi ollenkaan.

Moni seiskaluokkalainen juo, jopa ne kiltit kullannuput. Kokemuksella voin sanoo että ne nuoret joiden vanhemmat on tiukasti kieltäneet juomisen alaikäsenä, niin enemmän ne juo ja rikkoo niitä vanhempien määräyksiä. Omat vanhempani tiesivät juomiseni kun olin 16, mutta ei asiasta ikinä puhuttu suuremmin ja minusta on hyvä että vanhemmille voi kertoo jos oikeesti sit sattuu jotai! ja muutenkin kun on rennot vanhemmat niin nuoret sit luottaa ja uskaltaa enemmä kertookki.
Nimimerkillä 17-vuotias :)

Ihan erikoistapauksessa päästäisin, eli jos, vaikka elokuviin olisi menossa. Kotiintuloaika olisi viimeistään kello 20.00 - 21.00 ja luultavasti hakisin lapsen kotiin.

16-vuotiaana voisi saada olla vaikkapa kymmeneen asti kaupungilla. Toisaalta paljon riippuu lapsesta, kaupungista, kavereista, tekemisistä yms yms.

Moni seiskaluokkalainen juo, jopa ne kiltit kullannuput. Kokemuksella voin sanoo että ne nuoret joiden vanhemmat on tiukasti kieltäneet juomisen alaikäsenä, niin enemmän ne juo ja rikkoo niitä vanhempien määräyksiä. Omat vanhempani tiesivät juomiseni kun olin 16, mutta ei asiasta ikinä puhuttu suuremmin ja minusta on hyvä että vanhemmille voi kertoo jos oikeesti sit sattuu jotai! ja muutenkin kun on rennot vanhemmat niin nuoret sit luottaa ja uskaltaa enemmä kertookki.
ja yhä useampi nuori on järkevä eikä juo. MÄ VOIN ANTAA PÄÄNI PANTIKSI etä tuo meidän poika joka on nyt 16v ei ole juonut. tyttö joak nyt on 17 on juonut ainkin kerran. kaverinsa 16v bileissä, ja sillä oli KAVERIN vanhemmat mukana. meiltä ei edes kysytty onko lupa juoda. Se kaveruus loppui siihen , koska en suvaitse sitä että alaikäinen juo alkoholia mualla kuin omien vanhemoien valvovan silmien alla. ehkä 17 voi saada laisllisen shamppanjaa, mutta en aiemmein anan lupaa juomiseen.
poliisitkaan ei jousta vaikk ase lapsi täytääis viikon päästä 18, se on alaikäinen ja jos on alkoholia hallussa, sakko tulee.

Vaimon vähäinen partnerimäärä ennustaa kestävää avioliittoa
21.9.2010 09:03 Henry Laasanen 122 kommenttia

ilmoita asiaton viesti

Tutkimuksen (Roissy; Social Pathologist) mukaan vaimon vähäinen partnerimäärä ennustaa kestävää avioliittoa. Se näyttää selittävän useissa kulttuureissa yleistä neitsyiden suosintaa vaimoina.

Jos naisella on ollut enemmän kuin yksi partneri, avioliiton kestävyyden todennäköisyys laskee lähes 50 prosenttia. Jos naisella on ollut yli 16 partneria, avioliiton kestävyyden todennäköisyys putoaa alla 20 prosentin. Jo viidellä partnerilla avioliiton kestävyyden todennäköisyys on vain 30 prosenttia.

Naiset ihmettelevät usein, miksi naisen partnerimäärä on niin tärkeää miehille ja miksi neitsyitä suositaan avioliitoissa (Roissy) - tutkimus antaa ihmettelyn aiheelle mainion selityksen.

Tutkimus selittää epäsuorasti myös sen, miksi naisilla on taipumus kaunistella partnerimääräänsä alaspäin ja miksi he ovat erityisen tarkkoja seksuaalisesta maineestaan. Muslimeilla näyttää puolestaan olevan kulttuurinen viisaus neitsytvaimojen suosinnassa.

Ohje miehille

Jos haluat kestävän avioliiton, selvitä vaimokandidaatin seksuaalinen historia.

Tässä loistava esimerkki teinityhmyydestä.
Ei voi tapahtua mitään "tyhmää" kun ei juo.

joo,en mä sitä väittänytkään etteikö joisi..toivon vaan,että oma tyttö ois yhtä kiltti kuin äitinsä ja joisi ekat känninsä ( jos nyt on tarvetta juoda ) vasta täysi-ikäisenä..kävin mäkin kaupungilla 15 v alkaen,mutten tuntenut tarvetta juoda eikä mun kaveritkaan juonut :) enkä kokenut jääväni mistään paitsi..
mä koen olevani rento vanhempi ( toki rajoja ja rakkautta on ),mutten siltikään toivo että se olisi peruste alaikäisen juomiselle..

En päästäisi meidän seiskalaista kaupungille lauantai-iltana. Meiltä matkaa "kaupungille" yli 20 km, kaverit, jotka siellä pyörivät, ovat sen sorttisia etten muutenkaan suosi vapaa-aikaa heidän kanssaan. Onneksi ei ole halunnutkaan - harraste perjantai-iltana :)

Meillä 15-vuotias lähti iltapäivällä kaupungille, sovimme että tulee kahdeksan bussilla, mutta laittoi juuri viestin, että on jo tulossa. En mielelläni lupaa kovin myöhään olla.

Yhteistyössä