Lattiakaivo haisee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ideoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ideoita

Vieras
Pitääkö putken olla lattiakaivossa veden alla vai päällä? Itselläni se on alla ja jostain syystä viemäri haisee ja vesi on limaista vaikka sen joudun putsaamaan viikoittain ei haju lähde kun korkeintaan päiväksi. Tuli mieleen aiheuttaako tuo että putki velloo siellä limavedessä koko ajan myös haiseekin enempi? Putkenavaajaa käytän ainakin kerran kuukaudessa, mutta ei siitäkään pitkään iloa ole. Kaivo vetää kuitenkin hyvin eli ei ole tukossa eikä lavuaarikaan joka on vasta pari kuukautta vanhakin kun vaihdettiin remontin yhteydessä. Millä saisi kaivon pysymään puhtaana ja hajuttomana vinkkejä kellään?

[QUOTE="Vieras";28914168]Onko keittiön tuuletushormin räppänä jotenkin väärässä asennossa eli täysin auki? Liian tehokas poistoilma vetää hajut ylös viemäristä?[/QUOTE]

Kyse kylpyhuoneen lattiakaivosta ei keittiön en sitä huomannut sanoakaan. Kun vettä laskee lavuaarista tai käy suihkussa, haju on hetken tosi voimakas, mutta vähenee kyllä kun vettä laskee pidempään, mutta ei viitsisi vettäkään valuttaa kymmentä kertaa päivässä turhaan pidempään mitä on tarve esim käsienpesun yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;28914346:
No prkl, tulleeko se sieltä viemäristä ees se haju.
Onko sulla pesukone kylpyhuoneessa?

Tulee todellakin ja kun sen joutuu pesemään viikoittain harjalla, koko harja haisee mädälle.

Kerrostalossa voi soittaa huoltomiehelle ja pyytää käymään. Jos eivät osaa itse korjata, niin soittavat putkimiehelle. Pahimmassa tapauksessahan voi viemäri falskata, joten ihan hyvä ilmoittaa, jos normaali puhdistaminen ei auta.

[QUOTE="vieras";28914430]Kerrostalossa voi soittaa huoltomiehelle ja pyytää käymään. Jos eivät osaa itse korjata, niin soittavat putkimiehelle. Pahimmassa tapauksessahan voi viemäri falskata, joten ihan hyvä ilmoittaa, jos normaali puhdistaminen ei auta.[/QUOTE]
Ja vanhoissa taloissa voidaan tarvita myös koko talon putkien huuhtelua, joka suoritetaan viimeistään sitten, kun tulee paljon valituksia.

Vielä kysymys, miten usein te pesette lattiakaivon ja pesettekö vasta kun se haisee? Itse kun olen tuon hajun kanssa taistellut jo 10 vuotta. Tiedän kyllä, että hiukset jää kiinni kaivoon, mutta ne putsaan pois joka viikko joka auttaa noin päiväksi kunnes lemu tulee takaisin. Muovinen lattiakaivo on jatkuvasti limainen ja kerää kaiken maailman mustaa limaa joka sitten rupeaa haisemaan. Muutamalta ystävältäni olen kysynyt miten usein he putsaa kaivon ja vain muutamia kertoja vuodessa ja heillä ei se edes haise silloinkaan.

Yhteistyössä