Lastenvaunut junassa/lentokoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Pitäisi päättää, mennäkö lasten kanssa junalla vai lentäen. Mies ajais auton, koska autojuna on kalliimpi kuin yhden aikuisen ja kahden lapsen lennot. Puhumattakaan päiväjunasta. Miten vauvanvaunut junassa ja lentokoneessa??? Pystyykö ne ottamaan mukaan? Mihin laitetaan junassa? Maksaako koneessa paljon ja onko suuri rikkoontumisvaara?

Se, että kaikki menisimme autolla, ei ole vaihtoehto, sitä ei siis tarvitse ehdottaa ;) Kaipaisin vaan vastauksia tuohon vaunujen kanssa matkustamiseen, niiltä, joilla kokemusta.

Tottakai lentäen kannattaa mennä, vaunut ei maksa mitään ainakaan jos sulla on alle 2-vuotias mukana. Tarvitse välttämättä vaunut mukaan, eikö ne vaunut voi mennä isän kyydissä autolla. Me on menty finnairilla pohjoiseen viimeiset viisi vuotta ja vain kerran on vaunut hajonneet. Finnair korvasi korjauksen eli saatiin uusi runko vaunuihin.

Junassa toki vaunut säilyy satavarmasti ehjinä jos ne jätetään niille tarkoitettuun vaunuun, mutta jos etelästä lähdette reissuun, niin junamatka on tosi pitkä lasten kanssa. Kerran mentiin junalla mut ei mennä toista kertaa..

En tiedä millaiset vaunut sulla on, mutta ite oon hankkinut lisäksi vielä sellaset matkarattaat (joissa voi myös vastasyntynyttä kuljettaa) ja ne on helppo ottaa mukaan minne vaan. Niitä normaaleja vaunuja en enää koskaan ota mukaan esim. autoon, koska meinasin joutua pulaan, kun ne eivät sitten mahtuneetkaan takaisin autoon. Sain sitten apua ja saimme vaunut autoon... Olen nähnyt, että ihmiset ovat säilyttäneet niitä normaaleja vaunuja junassa jossakin tilavassa paikassa. Ainakin Intercityssa on tilavampaa joissakin kohdissa alakerrassa. Eri asia sitten on, että uskaltaako niitä jättää silmistään, jos paikka ei ole istumapaikkojen lähellä. Matkarattaat sais kivasti lähellekin, eikä vie niin paljon tilaa. Mulla ei ole kokemusta junassa kuljettamisesta, mutta tätä olen nähnyt tehtävät.

Mulla ei ole myöskään kokemusta lentokoneessa kuljettamisesta, mutta suositeltua on, ettei sinne oteta mukaan niitä parhaimpia ja kalliimpia vaunuja. Halpoja matkarattaita suositellaan, juurikin rikkoontumisen vuoksi. Ei ole taetta siitä, etteikö menisi rikki. On kuulemma mennyt rikki rattaita, mutta aina eivät mene.

[QUOTE="Mona";29641972]Tottakai lentäen kannattaa mennä, vaunut ei maksa mitään ainakaan jos sulla on alle 2-vuotias mukana. Tarvitse välttämättä vaunut mukaan, eikö ne vaunut voi mennä isän kyydissä autolla. Me on menty finnairilla pohjoiseen viimeiset viisi vuotta ja vain kerran on vaunut hajonneet. Finnair korvasi korjauksen eli saatiin uusi runko vaunuihin.

Junassa toki vaunut säilyy satavarmasti ehjinä jos ne jätetään niille tarkoitettuun vaunuun, mutta jos etelästä lähdette reissuun, niin junamatka on tosi pitkä lasten kanssa. Kerran mentiin junalla mut ei mennä toista kertaa..[/QUOTE]

Ok, kiitos!

Minäkin asiaa tuumailen. Mut saaks tosissaa koneeseen VAUNUT? Kun kaikkialla lukee et matkarattaat?
Oletin tuon tarkoittavan ruumaa?

Junassa laittaisin jonku ketjulukon jos varastamista pelkää.. meillon tollanen ikealta ostettu "naisen turvalukko käsilaukkuun" joka alkaa ujeltaa irrotessaan. Ihan kätevä muutenkin jos pitää jättää vaunut johki liikkeen ulkopuolelle..

Vr:llä kannattaa katsoa ne Veturi-kanta-asiakashinnat.

Yhteistyössä