Lastenvaunujen hankinnasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riikkaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riikkaliina

Vieras
Hei odottajat,

minulla on hölmö keltanokan kysymys, mutta en voi olla kysymättäkään:)

Katsoin netistä eri vaunumalleja, ja löysin haluamani. Ihanat Quinny Freestylet. Nyt vain hämmästelen hintaa; vaunut maksavat saksalaisesessa verkkokaupassa noin 550 €:a ja kotimaisiin liikkeisiin tilatessa jopa 700-800 €:a. Katselin myös käytettyjä vaunuja netistä, mutta en löytänyt haluamaani mallia, joten maksettava se kai on..

Varsinainen kysymykseni liittyy rahaa enemmän vaunujen hankinta-ajankohtaan. Oletteko ajatelleet hankkivanne vaunut jo ennen vauvan syntymää? Kyseessähän on aika iso (ja tunnepitoinenkin) hankinta, joten itse olen vähän kahden vaiheilla. Kenties tämän asian hoitaminen ennen syntymää voi helpottaa arjen opettelemista kotona vauvan kanssa. Toisaalta taas ajattelen, että haluaisin nyytin kotiin, ennen kuin hankin kauheasti nurkkiin mitään vauvakamaa.

Hyvät tulevat mamat, jakakaa kokemuksia kanssani:) Onneksi tämä vaunuasia ei ole mikään ongelma - olen vain niin innoissani, että haluaisin tilata vaunut heti kättelyssä. Ja samalla yritän jarrutella intoani..

Riikkaliina

Minäkin olen pohtinut samoja asioita. Itse olen rv 17, enkä ole vielä ostanut muuta kuin yhden söpön potkupuvun. Sen ostin konkretisoimaan edes hieman tätä odotusta np-ultran jälkeen (osin myös siksi, että ultrassa kaikki oli ok).

Äitini on ostanut minulle (tai siis tulevalle ipanalle ;)) hoitoalustan, pyyhkeen, peiton, tyynyn ja lakanat. Itse ajattelin noita suuria ostoksia vielä siirtää, ihan vain varmuuden vuoksi.

Kesällä meinattiin avokin kanssa lähteä shoppailemaan vaunuja ja turvakaukaloa. Ehkä kesä-heinäkuussa, riippuen tietysti hieman rahatilanteesta, jne. Valmiiksi olen kyllä malleja jo nyt katsellut, joista jo mieluisatkin löytyneet. Tarkoituksena kuitenkin ennen ipanan syntymää hankkia nuo suuret ostokset. Pieniä ajattelin ostella sitten äippälomalla tai vasta syntymän jälkeen, kun tietää mitä oikeasti tarvitsee.

Onnea odotukseen =)

Kyllä mun mielestä vaunut kannattaa hankkia jo ennen vauvan syntymää tai ainakin katsoa valmiiksi malli ja kauppa mistä sitten hakee ne. Itse tilattiin vaunut huhtikuussa, kun laskettu aika on kesäkuussa. Kyllä niissä toimitusajatkin ovat viikosta jopa moniin viikkoihin. Meidän vaunut on jo siis tulleet liikkeeseen ja ne on käyty katsomassakin, mutta kotiin haetaan vasta touko-kesäkuun vaihteessa. Sitten kun vauva syntyy, niin uskoisin että on paljon muutakin tekemistä, kun ostaa vaunuja.

Kiva kuulla, että olet pohtinut samoja asioita:) Helpottaa jakaa kokemuksia - myös näistä käytännön hankinnoista. Olen viikolla 27 menossa, joten varmaan pikkuhiljaa hankimme vaunut. Ja äitiyslomalla loput tarvittavat tavarat - kuten vaatteet (äitiyspakkauksen potkupukujen lisäksi), pesuammeen, hoitoalustan ja ehkä jopa vauvan sängyn.

Tavaroiden hankinnan kautta raskaus todentuu jotenkin ihan uudella tavalla: kohta meillä on keskuudessamme uusi ihminen.

Ihanaa odotusta sinullekin!

Rii

Yhteistyössä