Lastenvaunu-tietäjät,apuva..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielikuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mielikuva

Jäsen
29.12.2008
746
0
16
Finland
maijuvuutta.vuodatus.net
Odotan esikoistani ja ollaan hankkimassa nyt yhdistelmävaunuja käytettynä. Tarkoituksena olisi siis ostaa mielumin paremman merkkiset käytetyt kun uudet huonon merkkiset.
Eli, hyviä merkkejä on Brio jne.? Eikös? Ja huonoja/mpia ABC,Emma,Hauck?

Olen katsonut huuto.netistä erityisesti Brion yhdistelmiä. Kauanko tämä merkki tai joku muu hyvä säilyy hyvänä? Jos on esimerkiksi viisi vuotta vanhat, kahdella lapsella olleet Briot hintaan 170e niin onko se hyvä ostos? :saint:

Ompas tyhmä olo! Merkkejä on niin hirveästi ja on sitten ihan hukassa näiden kanssa. Harmittaa myös, kun ei löydä semmosia pirteen värisiä vaan joka paikassa on niitä hemmetin musta-harmaa-sininen tyyliä..

No en ostais kyllä kahdella lapsella olleita tuohon hintaan.

Omat Brion yhdistelmät myin alta vuoden vanhana, yhdellä lapsella olleina hintaan 230?. Ja nämä mun yhdistelmät oli kyllä extra-siistit, sillä lapsi oli tosiaan alta 1v ja meillä oli kolmet rattaat käytössä, eli käyttöä yksille tuli vain kolmannes ns. normikäytöstä.

Sama juttu nytkin...yhdistelmillä on kuljettu alle 20 kilometriä ja vauva jo 3kk...ovat lähinnä partsilla nukkumista varten käytössä ja muutoin kuljetaan muilla vehkeillä.

Meillä vuonna 2000 hankitut brion yhdistelmät ja vielä toimii hyvin.Renkaat jouduttu vaihtamaan ja kuomun kangas haalistunut auringossa mutta rungoltaan edelleen hyvät.

Hyviä merkkejä ovat Emmaljunga, Hartan, Gesslein, Teutonia ja Briolta juuri nuo vanhemmat mallit. Nykyään Brio tehdään kokonaan Kiinassa ja taso laskrenut melko alas!

Itse voisin vm-2004 Brio Kombeista maksaa tuon 170?, jos ovat hyvin pidetyt ja huolletut.

Oma ehdoton suosikkini on Emmaljunga, mutta kaikilla on omat mieltymyksensä vaunujen koon, ulkonäön, jousituksen ym suhteen!

Minä myin viime vuonna viisi vuotta käytössä olleet Brion Kombit ja nemeni heti 350eurolla. Todella hyväkuntoiset.

Itselläni nyt Gessleinit ja niitä voin suositella myös.

Meillä on 199? maksaneet ja kotia kannetut Carenat palvelleet kahta lasta.. suosittelen!
Joskus halvemmallakin saa hyvää.. ;)

Sinuna tilaisin ja nopsaan:

http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1415

Suositeltiin muuten yhdessä lastenvaunuliikkeessä ja myyjä sanoi suoraan että ajavat aivan saman asian kuin muut monta sataa kalliimmat ja niinhän se on. :)

Alkuperäinen kirjoittaja On se vaan niin tyhmää maksaa liikaa:
Meillä on 199? maksaneet ja kotia kannetut Carenat palvelleet kahta lasta.. suosittelen!

http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1415

Suositeltiin muuten yhdessä lastenvaunuliikkeessä ja myyjä sanoi suoraan että ajavat aivan saman asian kuin muut monta sataa kalliimmat ja niinhän se on. :)

Olen kuullu tästäkin merkistä huonoja kokemuksia ja näyttävät olevan käytettynä tositosi halpoja..hmm, pitää tarkkailla =)

Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Alkuperäinen kirjoittaja On se vaan niin tyhmää maksaa liikaa:

Olen kuullu tästäkin merkistä huonoja kokemuksia ja näyttävät olevan käytettynä tositosi halpoja..hmm, pitää tarkkailla =)

Ihania värejä! Hitsi kun 12pvä vasta saa ehkä tietää sukupuolen, jos tällä kertaa vilauttas.

meillä kärrytetty kaksi lasta Emmaljungilla. Mä ostin ne vähän sokkona, mutta ihan ajoi asiansa. Mä tykkäsin paljon kovasta vauvakopasta (sellainen "vanhanaikainen") oli ihana laittaa kesällä vauva kellimään pelkkään koppaan ja taas talvella tuntui, että on oikeasti lämpimässä, kun oli seinät ympärillä. Sitten kun pystyi laittamaan istuimeen, niin hyvin sopivat siihenkin tarkoitukseen. Ja niillä kärryillä on kilometrejä tullut, kun asutaan maalla. Ja vielä varmasti kestäisivät ainakin 3 lapsella ihan hyvin. Kankaat laadukkaat ja runko myös.

Tai toki joka merkillähän on ne kannattajat ja ne jotka ei pidä!

Niinhän se on.. itse en taas tuijota merkkiä niinkään vaan hinta/laatusuhdetta.. nuo Carenat ovat mielestäni ihan turhaan parjattuja.. nehän itse asiassa ovat Brion valmistamat. =)

mieti millaista tarrvit.
kuljetko yleisillä?pitääkö usein nostaa auton kyytiin?,silloin pienemmät kuin emmaljungat tai briot.hergules britax teutonia yms.
mutta jos kävelet vauvelin kanssa paljon on bri hyvä.
kiinnitä huomiota painoon jota heitto aisa tuo 4kg lisää!
renkaitten kunto.ilmakennot on aina ilmakennot.vanhat täyskumiset painaa.ilmarattaat on kyl kivat.
erillinen vaunu osa tuo keveyttä.jos ratasosaan tulee kova koppa sisään on siinä taas painoa lisää.ja sein on aikas kapoisaa talvea kohti.
haluatko teleskooppiaisan vaii napeilla kääntyvän? jälkimmäinen menee paremmin hissiin.
tavarakori on ehdoton!
joissain on hyttysverkko kiinni vaunuissa eli mukana.
jalkapeite ja lämpöpussi pitäisi olla.
nuo kääntyvät menee hyvin etelässä mutta pohjoisessa missä lunta voi ollakin neuvolaamuna 20cm tullut ja tiet auraamatta ovat todella epäkiitolliset työntää. kesällä upeat!
jousitukseen kannattaa kiinnittää huomiota!
jos vaan pääset katsoon itse liikkeeseen kannataa!
ja viel yksi kun kivat huutiksesta löyttyy katso ensin nettikauppojen hnnat! usein kyl ylilyöntejä hinnoissa.
2000 vaunut on jo 9vuotta vanhat ja 5viisivuotta 2lapsella on aika käytetty.
jos vaunussa ollut sisaristuin on runko kärsinyt ja painunut vinoon.
carenat ei pahat.
itse ostin vanhat makuuvaunut ekaksi 6kk maksoi 20?.mahtui tavaraa kun tarvi läämintä. nyt sijoitin rattaisiin joissa herkut loppu ajaksi eikä nyt tullut maksaan (ovia hintoja!

Kannattaa tosiaan miettiä, että millaiseen käyttöön vaunut tulee. Kääntyvät etupyörät on näppärät, jos kulkee kaupungilla ja kaupoissa paljon. Jos taas käyttää vaunuja lähinnä parvekkeella nukuttamiseen, riittää siihen varmasti ne halvimmatkin vaunut. Carenan vaunuista en tiedä mitään, mutta meillä on ollu kuomurattaat carenalta ja tykkäsin tosi paljon. Nyt vauvaa odottelee tuolla gessleinin yhdistelmät. Brioista en henkilökohtasesti oo ikinä tykänny, mutta varmaan ihan toimivat jollekkin muulle.

Esikoisella oli ABC:t ja hyvin palvelivat 2 vuotta.Myin ne vielä ettenpäin huuto.netissä ja sain niistä vielä 120?.
Toisella carenan kärryt jotka nyt palvelleet kolmennellakin lapselle.Yhteensä 2½ vuotta eikä missään vikaa.
Tuplina meillä Emmlajungat ja täytyy sanoa että käyttömukavuudelta ovat kyllä huippuluokkaa verrattuna edellisiin.

Mutta tyytyväinen olin myös noihin halvempiin.

Siskoni on antanut semmosia vinkkejä, että pitää olla kääntyvät etupyörät ja heittoaisa aineskin. Emmaljungasta olen kuullut hyvin ristiriitaisia mielipiteitä..

Mie taas sanosin viiden lapsen (ja liian monien rattaiden...) kokemuksella että ei missään tapauksessa kääntyviä etupyöriä!

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Siskoni on antanut semmosia vinkkejä, että pitää olla kääntyvät etupyörät ja heittoaisa aineskin. Emmaljungasta olen kuullut hyvin ristiriitaisia mielipiteitä..

Mie taas sanosin viiden lapsen (ja liian monien rattaiden...) kokemuksella että ei missään tapauksessa kääntyviä etupyöriä!

Minusta ne on neljän lapsen kokemuksella taas erittäin kätevät. :D Varsinkin, kun nykyään lenkkeilen paljon kävellen.

Noista carenoista! Niitä kyllä ihan turhaan haukutaan! Ainakin meillä oli niin että ostettiin uutena Herqules-merkkiset kolmipyöräiset hintaan 450e ja käytettynä Carenan yhdistelmät sellaseen puisto- ym menoon hintaan 90e ja Carenat oli paljon paremmat!! Paljon enemmän tuli niitä sitten käytettyä ja jos toinen lapsi joskus tulee niin ne ovat vieläkin vähintäänkin käyttökelpoiset! Ostettiin sitten myös Carenan matkarattaat ja ovat muuten hyvät! Toivottavasti löydät hyvät vaunut! :)

Mä ostin Carenat muuan vuosi sitten ja aattelin, että tulipa hankittua aika keposet pelit ja kuinkahan kauan nää kestää... Mut tosi hyvät ovat olleet, ovat hintansa haukkuneet :)
Kaks lasta niissä hoitanut ja vielä ovat tosi hyvä kuntoset.
Ja värejä on monenlaisia.
Tuossa vieraan (08.19 ) laittamassa linkissä on aivan ihanan väriset carenan vaunut :p Ja mikä parasta hintaa vain 179euroo!! Joten en kyllä käytettyjä menis ostamaan! :)

Yhteistyössä