lastenvaatteiden ja tarvikkeiden säilytys toiselle lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Suvi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Suvi"

Vieras
toinen lapsi haaveissa ja saa nähdä tärppääkö koskaan.

mietityttää vain että mitä ihmettä mä teen esikoisen kaikille tarvikkeille ja pieneksi jääneille lastenvaatteille. Ajattelin että säästän kaikki seuraavalle jos vielä sattuu samaa sukupuolta olemaan, mutta en tosiaan tiedä mihin ne varastoisin. tilat loppuu kesken.

kannattaako tässä säästää vaan kaikki tavarat, sängyt, turvaistuimet, sitterit jne jos nyt sattuisi toinen tulemaan. välillä mietin että myyn kaikki pois mut sitten tulee taas mieleen et entäs jos sit kuitenkin meille tulis toinen lapsi niin sit joutus ostaa kaikki uudestaan ja kyllähän ne maksaa. me ostettiin/saatiin esikoiselle lähes kaikki uutena..

kauan olette säilyttäneet esikoisen tavaroita seuraaville tai kauankohan on edes järkevää säilyttää..

Mä oon säilyttänyt ihan kaiken kun ollaan myös kaikki uutena ostettu. Esikoinen on 1,5vuotias eikä toista vielä yritetäkään. Meillä on paljon mun vanhemiilla säilytyksessä kun he asuvat kahdestaan isossa omakotitalossa. En kans oikein tiedä mitä tekis kun alkaa noita vaatteita kertymään, mm ekat välikausivaatteet jäi nyt syksyllä pieneksi, myiskö pois vai vieläkö säästää mahdolliselle kakkoselle..

Mä oon säilyttänyt lähes kaiken, huonoimpia sisävaatteita oon antanut pois, kun niitä sit ostais kuitenkin uudelle vauvalle lisää. 1,5 odotettiin uutta raskautta ja välillä jo mietin et pitäskö turvatuoli myydä pois. Mutta onneks ei, nyt oon raskaana ja ikäeroa tuli 3v. Oisin kyllä ainakin vuoden vielä säilönyt.

Mä olen säilyttänyt myös kaiken vaikka tilanpuute tympii todella. Nyt on kiva kun vauvalle ei ole pakko ostaa mitään. Ikäeroa on 4 vuotta. Nyt toisen jälkeen taidan ainakin osan vaatteista antaa pois. Jos kolmas tulee, sille voi jo jotain uuttakin ostaa

Säilytettiin melkein kaikki tarkoituksella. Ikäeroa tuli 3 vuotta. Joitain vaatteita ja tarvikkeita lahjoitin eteenpäin, mutta silti mitään ei olisi tarvinnut ostaa toiselle lapselle. (Olen halunnut ja siksi ostanut muutamia juttuja, mutta tarpeesta se ei ole kiinni.) Samaa sukupuolta ovat. Tämän jälkeen aion kyllä myydä kaikki lastentarvikkeet ja pieneksi jääneet vaatteet, koska oma isäni säilytti KAIKKI vanhat vaatteeni ja leluni, 35 vuotta, ja nyt on iso homma käydä varastoa läpi.

Ne, jotka oikeasti menee vielä toiselle sukupuolesta huolimatta, kannattaa säästää. Mutta vaatteet on vähän niin ja näin. Säästä osa, älä kaikkia. Jos tulee poika ja ennestään on tyttö, eipä niille hirveesti käyttöä ole kuitenkaan. :D T. kokemuksen syvä rintaääni...

Ja jos kovin pitkään menee ennen kuin toista kuuluu, tarkista varastoja. Oisko jotain, joka kannattaa myydä, ettei mene vanhaksi.

Esikoinen oli vähän yli 1 v kun tulin uudestaan raskaaksi, enkä ollut ehtinyt myydä vielä mitään pois. Vaatteet pistin myyntiin kun ultrassa selvisi että tulokas on eri sukupuolta.

Nyt ei ole todellakaan yhtikäs mitään jäljellä, kun isommat lapset on 8,5 v ja 6,5 v vauvan syntyessä. Tai jossain nukenvaatteiden joukossa lienee joitain vaatteita ja makuupussi.

Max. 3 vuotta säilyttäisin, en kauempaa, jos on suunnitteilla lisälapsia. Saa niitä uusia, edukkaastikin jos ostaa käytettynä. Tietty jos on tilaa, mutta meillä ei ole juurikaan säilytystilaa.

Säilytin kuusi vuotta kaiken muun, paitsi tilaa vievät vaunut ja kahdet rattaat, sitterin, syöttötuolin sekä kaukalon. Nyt on tulossa sitten eri sukupuolta kuin esikoinen, joten täytynee äitiysloman alussa pistää sopimattomat vauvan vaatteet kiertoon ja aloitettava noiden isompien hankintojen tekeminen uudelleen. Sänky on esikoiselta tallessa. Toisaalta aika on mennyt eteenpäin ja nyt on montaa kokemusta viisaampi hankintojen laadun ja käytännnöllisyyden suhteen.

No meillä on lapsilla 10 vuotta ikäeroa ja mä myin lähes kaiken. "Muotikin" ehtii tuossa ajassa niin paljon muuttumaan, puhumattakaan turvakaukaloiden turvallisuudesta jen, että ovatko ne turvallisia enää 10 vuoden varastossasäilömisen jälkeen.

Mä olen tuon kannalla, että myyn pois. Siisteistä tavaroista ja vaatteista saa kyllä hyvin pois rahansa ja toisaalta taas jos tulee semmoinen tilanne, tää pitää hankkia uutta vauvaa varten lisää tavaraa, sitäkin saa käytettynä edullisesti =).

Yhteistyössä