Lastensuojelusta kävivät - jos jotakuta vielä kiinnostaa...

• Viestiketjun aloittaja mitäs nyt sitten
  • Ensimmäinen viesti
mitäs nyt sitten
Ja tännekin vielä tämä

Ja siis murehdin viime viikolla minusta tehtyä lastensuojeluilmoitusta, jossa väitettiin lasten olevan ruoan, hygienian ja yleisen hygienian puutteessa, likaisissa ja risaisissa vaatteissa, joutuvat hoitamaan toinen toistansa ja raatamaan kotitöissä.

Tulivat vähän yli klo 9, kyselivät kaikenlaista sen mukaan mitä siihen ilmoitukseen oli listattu.

Lapsilla oli vielä pyjamat päällä, en edellytä pukeutumista varsinkaan kipeänä ollessa ja 3-vuotiaalla oli pyjaman housuissa reikä... Ei niistä kuitenkaan mitään sanottu.

Kerroin ihan totuudenmukaisesti sen, että lapset joutuvat keräämään lelujansa ja totesivat, että siitähän ne oppivat. Sama juttu niiden likapyykkien kanssa ja omien lautasten yms. kanssa. Siitä pikkusisarusten hoitamisesta (joka ei siis varsinaista hoitamista ollut, vaan pyyntöjä antaa tuttia, lelua yms.) sanoivat vain, että oppivat myös ottamaan toisia huomioon ja vastuuntuntoa jne.

Lapsilta kyselivät lempiruokaa ja 3-vuotias totesi, että "hedelmäsose", siinä vähän ajattelin, että nyt tulee tupenrapinat, mutta ohittivat sen sitten, kun lapsi jatkoi "ja perunamuusi ja ketsuppi ja kastike ja raejuusto", toinen taas tykkää makaronista. Ja lempileikeistä ja videoiden katsomisesta kyselivät, sillä lapset tuijottivat juuri Disney Channelilta ohjelmaa kun tulivat. Sanoin vain, että nyt kun se näkyy vielä hetken ilmaiseksi, niin otetaan ilo irti melkein joka hetkestä ja kun lapset kerran ovat vielä kipeitäkin niin ei jaksa leikit kiinnostaa.

Lopuksi sanoivat, ettei tässä ole aihetta jatkolle ja että kirjaavat sen papereihinkin.

Siitä ulkoilusta kyllä huomauttivat, että lapset voisi viedä joka päivä ulos pari kertaa...

oonukka
Hyvä että asia selvisi..parhain päin..Kurjaa vaan että joku voi olla noin inhottava ja asiattomasti tehdä ilmoituksia :( ..Tosta ulkoilusta..pakko tunnustaa ettei mekään olla ihan joka päivä ulkona..hyväähän se tekisi mutta..nytkin odotan että tytteli nukahtaisi päiväunille ja sitten vasta olis tarkotus lähtee menemään..voipi olla ettei päästä mihinkään ku ei suostu nukkumaan..leikkii sängyssään ja huutelee..

tosi hieno juttu! hyvä että kävi ja tutkivat asian, saat itsellesikin rauhan ettei ole mitään syytä huoleen! :hug:
idioottimainen temppu siltä joka yrittää tuhota eräällä alailla teidät.

tiuku1234
mustakin on tehty ilmoitus joskus, mut asia selvitettiin ja todettiin että aiheeton oli. Kyllä mua ainakin loukkasi hirveästi koska mä olen sellainen että teen kaikkeni lasten tähden, ja mä koen olevani hyvä tässä hommassa. Jotenkin oli niin nöyryyttävää et piti todistaa että pärjätään, vaikka olen oikeastaan ollut aika ylpeä(hyvällä tavalla) työstäni kotiäitinä.
Meillä muuten on melkein samanlainen perhekokoonpano kuin teillä(tyttö 6v ja pojat täyttävät pian 3v ja 5v ja poikavauva muutaman kuukauden.) Tosin kun ilmoitus tehtiin oli yksi lapsi vähemmän ja mieskin on nykyisin palannut saman katon alle.

minusta myös tehty ilmoitus..myöskin ihan aiheeton.
Se tuntuu tosi pahalta että joku voi tehdä sellaista ja
ainakin minun tapauksessa ihan ilkeyttään :(
Onneksi soskut eivät asiaa edes uskoneet mutta
kyllähän siitä aina juttu tulee jos ilmoitus tehdään..
ja siellä se on tiedoissa ainiaan..
Hittoon sais painua tollaset tyypit :x

3äippä
siinä vaan on se että ne laittavat merkinnän papereihin eivätkä sitä ota pois vaikka se on aiheeton..se on joku tarkaillu juttu sanovat vaikka tosiaan kaikki olisi ok..meillä ne vierailivat myös jokin aika sitten kun nykyisen mieheni ex oli kosto elää meiningillä liikkeellä että ihmiset voivat olla toisilleen julmia tuollakin tapaa :\| ..mutta voimia kaikille...

Siis tollasta en kyllä ymmärrä. Miks joku haluaa tahallaan tehä tollasta?
Se on ihan hirveetä ja tosiaan siinä jää sitten se leimattu maine...Ainakin jollain tavalla. Kyllä ihmiset on ilkeitä.

Pitää tehä ilmotus silllon kun se on aiheellinen mutta ei kiusallaan. Kohta ne varmaa lopettaa kaikki tarkastukset, kun tulee aiheettomia ilmotuksia ja turhaan vie aikaa ja rahaa.
Voimia kaikille. :hug:
Ja te muut, ilmotuksen tekijät, hävetkää!!! :( :'(

Yhteistyössä