Vaikka se ilmoitus olisi kuinka naurettava, lastensuojelun on siihen 7vrk sisällä reagoitava. Joko kirjeitse tai soittamalla.
Meillä on ihan tavallinen perhe. Kolme lasta, minä ja mies. Lapset poikia, kaikki tosi vilkkaita ja touhua riittää ja meteliä myös. Joskus on pakko korottaa ääntä kun monen nätisti sanomisen jälkeen ei sanominen riitä. Eihän ne sitäkään kyllä kuuntele, mutta jotainhan on äitinä ja isänä yritettävä niin sanotusti. Varmaan kaikille tuttu tilanne, että joskus se pinna katkeaa sen verran, ettei kaikenmaailman lastenhoito-oppaat pysy mielessä ja ääni nousee. Näin on kuitenkin ollut aina ja olemme asuneet tässä kohta kymmenen vuotta. Mikään ei ole muuttunut, ei oikeastaan edes naapurit.
Mutta olipa mukava yllätys, kun joku näistä ihanista naapureista oli päättänyt tehdä lastensuojeluilmoituksen meistä! Tuntui aivan kamalalta! Kuin joku vieras olisi hyökännyt meidän perheen keskelle ja raiskannut henkisesti. Me, rakastava äiti ja ihanaakin ihanampi isä, joka on paljon lasten kanssa ja halii ja pussaillee ja päivittäin sanotaan että rakastetaan jne - me sitten jouduimme ikään kuin kuulusteluun kahden ventovieraan ihmisen eteen selittämään että kun on nyt tullut sitten huudettua lapsille. Nii-in.
Nyt on elämä sitä, että lapset pelkää kiukutella, ettei vaan naapuri soita jonnekin ja äiti pelkää komentaa lapsiaan ettei vaan naapurit soita jonnekin... Kamalaa olla täällä ja miettiä, että kuka ihme se näistä ihmisistä voi olla?!? Minkä takia? Miksi joku haluaa satuttaa meitä näin?
Olenko nyt kamala lainrikkoja, kun olen huutanut lapsilleni, että HILJAAAAAAAAA! Tähänkö on tultu? Ihan oikeesti?
Olen aivan tyrmistynyt, että nyt on joku taho, joka kyttää meidän perhe-elämää. Ymmärrän lastensuojelun tarkoituksen ja pitääkin olla joku taho, joka pelastaa lapsia pahoinpitelyhelvetistä ja ties mistä, mutta mitä järkeä tässä enää on, kun aivan tavallisia perheitä vainotaan näin?