Lastensuojelu ilmoitus ja heidän hampaisiin joutuminen harmittaa todella=(

• Viestiketjun aloittaja Harmittaa=(
  • Ensimmäinen viesti
Harmittaa=(
Tuntuu oikeasti pahalta että tullaan kotiin syyllistämään ettei rahaa ruokaan,lääkkeisiin tai muuhunkaan vaikka asia ei pidä paikkaansa.
Oli jopa puhetta lasten sijoittamisesta siksi aikaa kun saan asiat kuntoon.

Ajatelkaa lapsi sairastuu korvatulehdukseen ja kuume korkea,viet päivystykseen ja nämä todetaan saa kuurin.Pyydän saada päivän lääkkeet sairaalalta koska en pääse hakemaan niitä juuri silloin ei rahaa yhtään ja selitän miksi ja sitä että saanko niitä edes apteekista ilman kelakorttia lapsen.

Hoitaja tehnyt kiireellisen päivystys ilmoituksen lapsen heitteillä olosta.
Lastensuojelu illalla oven takana koska eivät puhelimitse saa yhteyttä.

Tilanne siis tämä minulla 3 lasta,9v,6v ja 1 vuotias.Perjantaina linja-autossa kotiin tulessa huomaan lompakon ja puhelimen kadonneen kassista.saan naapurin avulla kortit suljettua+puhelimen ja soitettua poliisille koska linja-autossa ulkomaalaisia miehiä ja naisia parveili siinä ympärillä ja yksi nainen tönäisi minua vahingossa jolloin epäilen että kassilla käyty=(

Lauantaina 1vuotias oireilee ja päivystykseen siis joudutaan käymään.
Ei rahaa hakea lääkkeitä kun rahat kortit kaikki lompakon mukana enkä saa soiteltua äidille ja isälle että laittaa rahaa naapurin tilille tulemaan hän antaa ne minulle,saan soiteltua sitten vasta kun kotiin pääsen ja äiti ja isä laittavat rahaa sunnuntaiksi tulemaan että saan lääkkeet.
Naapurilla kun ei ole lainata on tiukalla eläjä muutenkin mutta apuna puhelimen yms lainauksessa.

Kuitenkin lastensuojelu tulee oven taakse silloin la iltana ja alkavat tinkaamaan miksi yhteyttä numeroon ja sanovat päivystyksessä käynnistä+sieltä ollut yhteydessä hoitaja koska sen päivän lääkkeitä pyytänyt sieltä pojalle.Mutta sairaalassa avoimesti kerroin että lompakko viety ja pyysin tietoa saako lääkkeitä ilman kelakorttia jne.

Tapahtui 2 viikkoa sitten mutta vieläkin tiedättekö tilanne ahdistaa ja lastensuojelu ehdotellut ties mitä koska suku ja vanhempani asuvat 200 km päässä meistä ja jopa tuota lasten sijoitusta siihen asti että saan uudet kortit ja rahaa pankista ehdotettiin,olin kuolla nauruun että ei tule kuuloonkaan tuollaisilla syillä yrittää edes ja rahaa sain heti sunnuntai aamuna monen päivän tarpeeksi lainaan.tiistaina sain sitten omalta tililtä poliisin antamalla väliaikais henkilötodistuksella.

Maailma outo paikka en voi muuta sanoa =(
pahoittelen kirjoitusvirheitä.

"madame"
USKOMATONTA. Tee rikosilmoitus tuosta hoitajasta=perätön ilmianto. Ota yhteyttä Sosiaaliylitarkastajaan (alue-hallintovirasto).

Missä kaupungissa menetellään noin törkeesti?

Miten se lastensuojelu vielä ahdistelee, tai siis onko juttu jotenkin kesken? Luulisi että tuosta olisi selvinnyt ihan vaan selittämällä tilanteen (lompakko &puhelin varastettu ja siksi juuri sillä hetkellä ei ollut rahaa), vai eivätkö usko selitykseen, epäilevät että on muuta ongelmaa tms?

bugi
Jos tuo pitää paikkansa ni ei voi muuta sanoa kun että on sitten ollu todella epäammatillinen hoitaja päivystyksessä ja sosiaalitoimi ei toimi jos niillä on tuon takia resursseja ehdotella huostaanottoa.

"vieras"
Ei voi olla totta!! Uskomatonta kertakaikkiaan. Eli kaikki vanhemmat joilta tilapäisesti ei ole käteistä niin lapset huostaan vaan. Ja sitten vielä päivitellään lastensuojelutyön resurssipulaa, oon mykistynyt.

harmittaa=(
Miten se lastensuojelu vielä ahdistelee, tai siis onko juttu jotenkin kesken? Luulisi että tuosta olisi selvinnyt ihan vaan selittämällä tilanteen (lompakko &puhelin varastettu ja siksi juuri sillä hetkellä ei ollut rahaa), vai eivätkö usko selitykseen, epäilevät että on muuta ongelmaa tms?
He yrittivät perhetyötä ja muuta minulle kotiin,olen töissä ja lapsilla päivähoitopaikat+koululaisella iltapäivä toiminta töissä olon aikana,teen lyhennettyä päivää eli 5 tuntista ja heidän mielestään tarvitsen apua kotiin tästä syystä kun käyn töissä ja olen yksin.
Koko asia meni ihan pois uriltaan mielestäni=(
Käymme lasten kanssa junalla vanhempieni luona pari kertaa kuussa,siskoni matkustelee tänne usein kuukaudessa kuten serkkuni,äiti ja muut joten ei minulla ole kyllä hoitoavusta pulaa enkä ole väsynyt tai mitään muutakaan päin vastoin.
Tuntui vain lastensuojelun silmissä asiat kääntyvän ihan hassusti tuosta miksi tilanne tuo juuri silloin että en muutu pankkikortiksi tai rahaksi ilman lompakkoa =(

Oli viimeviikolla yhteydessä ja aikovat olla vielä uudestaan,ensimäisellä kerralla soittivat naapurin kautta minulle mikä tuntui pahalta ja uuden kortin sain ja puhelimen niin sitten minulle soittavat jossain vaiheessa kysyäkseen elämästä ja yms.heidän sanojensa mukaan.

Pelottavalta tuntuu vain koko juttu miksi näin =(

[QUOTE="Vieras";25749421]Harmillinen tapaus. Hoitaja teki mielestäni ilmoituksen turhaan kun olit kerran selittänyt tilanteen.[/QUOTE]
Mutta hoitaja ei voi tietää, kenen selitys on totta ja kenen taas ei. Sen selvittäminen on lastensuojelun tehtävä - ja hoitohenkilökunnalla on velvollisuus ilmoittaa jos jotain arveluttavaa osuu kohdalle. Mielummin sitä vaan sulkisi joskus silmänsä, ihan taatusti, mutta kun ei voi.

Ei tuosta mitään sen suurempaa jatkotoimenpidettä pitäisi kyllä seurata, jos asiat on muuten kunnossa.

voimia
Ei muuta kuin lakimies asialle,ja valitusta tekemään,niin sairaanhoitajasta kuin sossustakin.
Ei ole ensimmäinen uskomaton juttu jonka olen kuullut,ikävä kyllä.
Itsellä sukulaislapsi todella tarvitsisi apua sossusta,mutta ei ole resurssseja..

No huh...

Tietty kenestä tahansa pystyy tekemään potentiaalisen lastensuojelun asiakkaan kun juttuja tarpeeksi kääntelee ja vääntelee. Joko ihminen itse myöntää avuntarpeensa tai sitten sen kieltäminen tulkitaan hälyttäväksi merkiksi... Mutta silti, luulisi että tuolla on resurssit sen verran tiukassa ettei olisi järkeä tunkea apua (jopa lasten sijoitusta) ihan jokaiseen kunnan lapsiperheeseen.

"vieras"
Voin uskoa, että tuntuu pahalta. Mulla on kanssa ihan uskomattomia kokemuksia sossujen kanssa. Kyllä maailma tosiaan on ihmeelliseksi mennyt. Yritä silti olla välittämättä äläkä ota apua vastaan kun et sitä tarvitse. On varmasti parempi mitä nopeammin pääset heistä kokonaan eroon koska asiat voi vääntää ja nähdä ihan ihmeellisesti jos niin haluaa. Tsemppiä!

"siis"
Hoitaja on toiminut oikein. Kuulevat varmasti valheita toisten perään, ja ovat varmasti ohjeistettu, missä tilanteessa voi ilmotuksen yehdä. Jos itsellä on puhtaat jauhot pussissa, niin mitä tosta vauhkoontumaan?

ähis
[QUOTE="siis";25750038]Hoitaja on toiminut oikein. Kuulevat varmasti valheita toisten perään, ja ovat varmasti ohjeistettu, missä tilanteessa voi ilmotuksen yehdä. Jos itsellä on puhtaat jauhot pussissa, niin mitä tosta vauhkoontumaan?[/QUOTE]

Mä kans en ymmärrä tätä nykytouhua, heti vedetään raivarit jos joku on tehnyt ilomoituksen. Jos todellakin on puhtaat jauhot pussissa, niin silloin ei liene mitään syytä pelätä?

[QUOTE="siis";25750038]Hoitaja on toiminut oikein. Kuulevat varmasti valheita toisten perään, ja ovat varmasti ohjeistettu, missä tilanteessa voi ilmotuksen yehdä. [/QUOTE]
Niinpä.

Kuten jo totesin: hoitaja ei voi tietää kenen kootut selitykset ovat totta ja kenen ei. Sen selvittäminen on lastensuojelun tehtävä - hoitajan tehtävä & velvollisuus on ilmoittaa lastensuojeluun.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25750114:
Mä kans en ymmärrä tätä nykytouhua, heti vedetään raivarit jos joku on tehnyt ilomoituksen. Jos todellakin on puhtaat jauhot pussissa, niin silloin ei liene mitään syytä pelätä?
Meidän perheestä tehtiin aiheeton ls- ilmo (naapurin toimesta) jokunen vuosi sitten. Asia selvisi kahdella käynnillä sos. virastossa, kävin siellä ensin itse ja toisen kerran lasten kanssa. Mitään negatiivista sanottavaa ei ole, kohtelu oli asiallista kaikin puolin.

"vieras"
Tässä on yksi esimerkki niistä tapauksista, joissa huostaanottotapauksilla pyriään tekemään rahaa. Lastensuojelun perusperiaate on hyvä, ja joissakin tapauksissa todellakin tarpeen ja hyvä juttu - mutta itse tiedän valitettavan monia tapauksia (ihan aikuisten oikeasti) joissa "sossut" ahdistelevat ilman aihetta ja yhdessä näistä tapauksista jopa lapsi otettu huostaan. Tosin asianajajan avustuksella saatiin sitten se huostaanotto purettua ja asiaa muutenkin selvitettyä.

harmittaa=(
Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25750114:
No varmasti kuulevat vaikka mitä mutta on se kun selvitellään saako
ilman kelakorttia lääkkeitä jne.

Enkä minä ole raivareita vetänyt vaan tosi pettynyt kun meitä "häiritään" nyt ihmeellisillä asoilla ja päätetään että tarvitsen kotiapua koska olen yksin ja en voi jaksaa lasten kanssa koska käyn vielä töissä-
mitä ihmettä?
käyhän suomessa moni muukin töissä ja vielä pidempää päivää kuin minä ja minun lapsistani kaksi on jo sen verran isoja että eivät he nyt mitään erikoistouhua tarvitse vaan saadaan touhuta isojen
lasten juttuja luistelua,hiihtelyä,osaavat viedä vaatteet pyykkiin,ottaa välipalaa kaapista jos
nälkä tulee ruokien välillä ilman että minun pitää kaappi mennä heille aukaisemaan jne.

Tuo asia vain pelottaa että sanotaan pistetäänkö lapset sijoitukseen siksi aikaa kun saat uudet
kortit ja rahaa yms niin sittenhän kaikiltä äideiltä joilta lompakko,puhelin yms muut tavarat
katoavat niin pitäisi lapset pistää johonkin vain?

tuntuu vain niin kummalta ja miksi pitää jatkaa vieläkin yhteydenpitoa ja jankaamista siitä että ota
apua kotiin tarvitsematta sitä=/

[QUOTE="vieras";25750191]Tässä on yksi esimerkki niistä tapauksista, joissa huostaanottotapauksilla pyriään tekemään rahaa. Lastensuojelun perusperiaate on hyvä, ja joissakin tapauksissa todellakin tarpeen ja hyvä juttu - mutta itse tiedän valitettavan monia tapauksia (ihan aikuisten oikeasti) joissa "sossut" ahdistelevat ilman aihetta ja yhdessä näistä tapauksista jopa lapsi otettu huostaan. Tosin asianajajan avustuksella saatiin sitten se huostaanotto purettua ja asiaa muutenkin selvitettyä.[/QUOTE]

Mä en kyllä ymmärrä, että kuka tässä yrittää tehdä rahaa huostaanottotapauksella. Sairaanhoitaja? Epäiletkö että hän saa rahaa tekemästään ilmoituksesta? Vai sosiaalitoimi? Sekin on sellainen juttu, että kunnalle lapsen/lasten sijoittaminen ja ylipäänsä lastensuojelutoimenpiteet on hemmetin kallista puuhaa, kunnan ei ainakaan rahan takia luulis huostaanottoja haluavan.

"vieras"
Oliko niin, että huostaanottopäivän kulut ovat 200 e/vrk sihen asti kun lapsi täyttää 18 ja sen jälkeen 2 jälkihuolto vuotta, jotka ovat jo vähän edullisempia?

Se on veronmaksajalle eli sinulle ja minulle kallista. Joissakin kunnissa ei ole yksinkertaisesti rahaa tehdä huostaanottoja.

"oikku"
Ihme paskaa toimintaa sosiaalitantoilta. Ehdoteteaan lasten sijoittamista vaikka siihen ei ole mitään syytä. Sen sijaan ei ehdoteta, että annettaisiin toimeentulototukea lyhyeen tarpeeseeseen.

Älä missään tapauksessa ota vastaan esim. kotiapua tai muuta, koska sitten lapset voidaan huostaanottaa kun tuo kotiavustaja tekee ilmoituksia sosiaalitoimeen. Jos sinut pakotetaan tapaamaan sosiaalityöntekijöitä, niin aina lakimies mukaan. Nyt on oltava vahva ja tiukka.

juuh
Anteeksi nyt, mutta en oikein ymmärrä....
Lastensuojelu tarjoaa apua, perhetyöntekijää yms. Ja ihmisten mielestä tämä on törkeää ja ihan oikeusasiamieheen pitäisi ottaa yhteyttä.

Yhteistyössä