lastenruokapurkkien kierrätys?

• Viestiketjun aloittaja avusta kiitollinen aloittelija
  • Ensimmäinen viesti
möö
Kannet pienmetallikeräykseen. Purkit kannattaa ainakin huuhdella hajuhaittoja vähentääksesi. Itse laitan asitanpesukoneeseen ja irrotan etiketit konepesun jälkeen (lähtevät silloin helposti) En muista kuinka tarkkaa noiden etikettien kanssa on, meidän lasinkeräyspaikalla kyllä näkyy myös etikettejä purkeissa olevan.

siis eikös ne ihan voi viedä lasinkeräykseen ja sitten ne kannet metallinkeräykseen? mie vien aina lasinkeräykseen huuhdeltuina kaiken maailman purkit, mutta se johtuu kyllä siitä että kun niitä kertyy tänne kotiin niin ne alkaa haista, jos ei pese. en tiedä pitääkö ne virallisesti pestä.

mä kastelen purkin ja otan etiketin pois ennen koneeseen laittoa.. vahingosta viisastuneena, kun mutuaman kerran kävi niin et etiketti tarttui mukiin kiinni ja jätti rumat liimajäljet!
Pesen ja kerään pussiin, ja vien keräykseen sit satsin kerralla..
Osan isoista purkeista jätän säilöntää varten ja pienemmistä purkeista on pikkuvieraiden "helppo" juoda

Minä kans huuhtasen vaan ja laitan sellaiseen kangaspussiin odottamaan lasinkeräykseen vientiä, ja kannet pienmetalliin. Ja en irrottele etikettejä, eikä mun käsittääkseni tarvitsekaan. Korjatkaa jos olen väärässä/teen väärin...

Lasipurkkien kierrätys

lasipurkkeja voi kierrättää poistamalla niistä ensin metallikannet. Paperietikettejä ei tarvitse poistaa. Huuhdellut tyhjät lasipurkit viedään lasinkeräyspisteeseen ja metallikannet metallipakkausten keräilypisteeseen.
Lisätietoja kierrätyksestä http://www.ytv.fi.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja möö:
Kannet pienmetallikeräykseen. Purkit kannattaa ainakin huuhdella hajuhaittoja vähentääksesi. Itse laitan asitanpesukoneeseen ja irrotan etiketit konepesun jälkeen (lähtevät silloin helposti) En muista kuinka tarkkaa noiden etikettien kanssa on, meidän lasinkeräyspaikalla kyllä näkyy myös etikettejä purkeissa olevan.
Peseminen tiskikoneessa ennen kierrätykseen laittoa on tyhmää ja epäekologista. Lisäksi kun laittaa etiketteineen koneeseen, niin irtoavat etiketit voi tukkia koneen suuttimet.

Lastenruokapurkit kierrä'tetään kuten mikä tahansa muukin jäte. Lasit lasinkeräykseen, kannet metallinkeräykseen ja pahviset tetrat kartonginkeräykseen. miksi niiden kierrättäminen eroaisi mistä tahansa kierrättämisestä?

vara
miksi ne pitää koneessa pestä? siinähän menee koko kierrätyksen idea!!! huuhtelu riittää, niin ei kaapissa haise.

kannet metallikeräykseen ja muovirengas saa jäädä purkin kaulaan, vaikka onkin muovia ja kierrätyspisteessä lukee ei muovia. etikettejäkään ei tarvitse irrottaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
otatteko ne muovirenkaat pois? (esim semperin purkeissa on) semperin sivuilla lukee ettei tarvii poistaa mutta kierrätyspisteissa lukee ettei muovia?
miten te teette?
Ei tarvii poistaa niitä muovirenkaita. Eikä etikettejä. Minä huuhtaisen/liotan puhtaaksi, ja kannet metallikeräykseen.

grfe
Alkuperäinen kirjoittaja möö:
ai mitä kohtaa tuossa sanot sitten kierrätykseksi kun kulutat kallista sähköä PESEMÄLLÄ PURKIT astianpesukoneessa?lisäksi pesuaine kuormittaa luontoa ja pla pla kaikkee mahollista..ei kovin ekologinen ajattelutapa siulla.ei niitä tarvii pestä,kiikuttaa vaa tarpeeksi usein keräykseen.korkeintaan huuhtaisu

hello
Tiskikone on huippuekologinen, vie vähän vettä yms. Katso vaikka www.ytv.fi tms. niin näytte ettei likaisia eli täynnä ruoanjämiä olevaa lasia saa tunkea lasinkierrätykseen. Helpoimmalla pääsee kun laittaa eka tiskikoneeseen ja se on kyllä ekologisempaa kuin käsin tiskaaminen.

Yhteistyössä