avusta kiitollinen aloittelija
Auttakaa, oi viisaammat, miten kierrätetään lastenruokapurkit? Täytyykö pestä, riittääkö huuhtelu ja laitetaanko kannet mukaan vai ei?
Peseminen tiskikoneessa ennen kierrätykseen laittoa on tyhmää ja epäekologista. Lisäksi kun laittaa etiketteineen koneeseen, niin irtoavat etiketit voi tukkia koneen suuttimet.Alkuperäinen kirjoittaja möö:Kannet pienmetallikeräykseen. Purkit kannattaa ainakin huuhdella hajuhaittoja vähentääksesi. Itse laitan asitanpesukoneeseen ja irrotan etiketit konepesun jälkeen (lähtevät silloin helposti) En muista kuinka tarkkaa noiden etikettien kanssa on, meidän lasinkeräyspaikalla kyllä näkyy myös etikettejä purkeissa olevan.
Ei tarvii poistaa niitä muovirenkaita. Eikä etikettejä. Minä huuhtaisen/liotan puhtaaksi, ja kannet metallikeräykseen.Alkuperäinen kirjoittaja ??:otatteko ne muovirenkaat pois? (esim semperin purkeissa on) semperin sivuilla lukee ettei tarvii poistaa mutta kierrätyspisteissa lukee ettei muovia?
miten te teette?
ai mitä kohtaa tuossa sanot sitten kierrätykseksi kun kulutat kallista sähköä PESEMÄLLÄ PURKIT astianpesukoneessa?lisäksi pesuaine kuormittaa luontoa ja pla pla kaikkee mahollista..ei kovin ekologinen ajattelutapa siulla.ei niitä tarvii pestä,kiikuttaa vaa tarpeeksi usein keräykseen.korkeintaan huuhtaisuAlkuperäinen kirjoittaja möö:Kannet pienmetallikeräykseen. Purkit kannattaa ainakin huuhdella hajuhaittoja vähentääksesi. Itse laitan asitanpesukoneeseen ja irrotan etiketit konepesun jälkeen (lähtevät silloin helposti) En muista kuinka tarkkaa noiden etikettien kanssa on, meidän lasinkeräyspaikalla kyllä näkyy myös etikettejä purkeissa olevan.