Lastenpsykiatri: Valta perheissä siirtynyt lapsille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Non compos mentis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko käynyt mielessä että nämä vanhemmat voisivat olla väsyneitä lapsensa kiukutteluun..Antavat periksi ja tekevät asiat niin että lapsi pysyy mahdollisimman rauhassa. Tätäkin olen nähnyt.

Miksi nämä samat väsyneet sitten eivät jätä lapsilukua siihen yhteen vaan tekevät toisenkin? Helpommalla tietenkin pääsee jos antaa penskan pomottaa mutta tekee varsinaisen karhunpalveluksen lapselle ja se kostautuu kuitenkin jossaa vaiheessa. Turha sitten syyttää lasta kun vika on äidissä tai isässä tai molemmissa.

:wave: VALTA LAPSILLE! :wave: :p

No ei... Liikaa lapsiaan passaavat vanhemmat on kyllä kieltämättä vähän säälittäviä jopa. Ja se sellainen rakkauden ostaminen on aika järkkyä.

Eipä mulla muuta. Meillä lapset saa leikkiä joka huoneessa.. Tosin välillä mä saan kohtauksia siitä kun leluja on joka hemmetin raossa, niiden päälle astuu ja tuntuu jopa että ne sikiävät, vaikka kaikki lelut olisi siivottu niin aina niitä kurkkii jostain. Meillä myös lapset saavat napostella joskus olohuoneessa (yleensä ennen siivousta), ja hyppivät sohvalla, minä autan pukemisessa myös hieman haaveilevaista kolmevuotiasta, pilkon ruokia ym.. Mutta meidän lapset osaavat myös kävellä täällä lähiöalueella oikeassa reunassa jalkakäytävällä, osaavat kiittää ja sanoa "ole hyvä", osaavat myös kiittää autoilijoita jotka päästävät tien yli. Antavat toisten leikkiä leluillaan, ottavat kaikki mukaan leikkiin, jakavat keksinsä tmv.(joskus jopa vähän turhan innokkaasti..), ym.
Koti on lasten siinä missä minunkin, pitää heidänkin saada elää.

...Niin siis mistä me puhuttiin? :laugh: Taisin mennä ehkä vähän sivuraiteille.. nojooo..

Yhteistyössä