lastenneuvolasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Siis asun pienellä paikkakunnalla jossa on lastenneuvolassa 1 työntekijä. Mitäs jos yhteistyö hänen kanssaan ei toimi, kenelle vien lapsen sitten? Onks kellään vastaavia kokemuksia? Mulla tulossa kolmas lapsi ja kahden edellisen kohdalla tullut koettua ettei hän ole tehtäviensä tasalla eikä kiinnostunut hommistaan muutenkaan. Esimiehelle olen viestin antanut, mutta mihinkäs se siitä siirrettäis kun on työvuosia vielä jäljellä eikä muutakaan osaa tehdä. Hyvä kun tuossa rutiinilla klaaraa.

En osaa varsinaisesti vastata tähän kysymykseen, sillä meillä ei ihan samaa ongelmaa ollut mutta kuuluimme siis "tuppukylän" neuvola alueelle, jossa oli tosiaan vain tuo yksi tätönen, mutta meiltä matkaa tuonne n. 15km ja kuljin odotusaikana töissä lähimmässä kaupungissa jonne kotoa matkaa myös tuo 15km, ja neuvolatäti itse ehdotti että olisiko minun helpompi päivisin kulkea tuolla toisessa neuvolassa sillä jos ajan kesken päivän töistä neuvolaan tulee matkaa jo 30km per suunta.

Ja meillä siis ainakin onnistui tuo vaihto ihan näin, kyse kylläkin äippä neuvolasta silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no mikäs estää menemästä vaikkapa yksityiselle ? ja eihän nuo neuvolakäynnit ole edes pakollisia jos niin jurppii se terkka =)

niin kun ei ole sitä yksityistä.. kyllä se muikkeli niin jurppii, suoraan sanoen. Ei huomaa synnytyksen jälkeistä masennusta, kommentoi että kyllä sitä kaksosten äidit on väsyneempiä (mulla silloin oli 2 lasta vuoden välein syntyneinä ja kohta tää kolmas).. on pitänyt kaikki mahdolliset vapaat vuorotteluvapaasta, oman äidin hoitoon tark. hoitovapaaseen ja lyhennettyyn työaikaan, että mitään ei ole enää mahd. käyttää. Pakko olla siis töissä.

en tiedä, pitää miettiä. Niin muuten, lapsen neuvolassa käyttäminenkö ei ole pakollista?? Toisaalta, kyllä se kasvun seuranta olis kiva.

Yhteistyössä