lastenne harrastukset???

ja iät jos sais. Ovatko itse pyytäneet päästä harrastaan ko harrastusta vai onko kaikki vanhemmista lähtöisin??

Meillä poika 5v harrastaa jalkapalloa 1krt/vko. Itse halusi lähteä alkukesästä ja nyt jatketaan ainakin vielä talven yli. :)

Tytön 3,5v ilmoitin juuri tanssiin kun on sitä vinkunut koko kesän. Ratsasti aiemmin, muttei se enää ollutkaan niin kivaa kun aluksi.
 
tyttö ekaluokkalainen 6vee on harrastanut joukkuevoimistelua tosissaan viime talven, eli siis kilpailevat ja harjoitukset kaksi kertaa viikossa. Tykkää yli kaiken ja on aivan riemuissaan joka kerta kun pääsee jumppamaan =) harjoitukset 1,5+2h/viikko =)
tyttö 2v9kk aloittaa nyt syyskuussa temmellystunnilla, eli siis siellä on laululeikkejä, jumppaa ja touhua 3-4vuotiaille kerran viikossa 45min.
Ja ihan itse halusi jumppaan, kun viime talven aina kyseli, että miksi minä en pääse, miksi minä joudun vain odottamaan siskoa.. niin nyt oli ihan innoissaan:"odotatteko te kaikki sitten MINUA kun minä menen jumppaamaan?" :D :D
 
Poika 4v soittelee isänsä kanssa rumpuja, silloin kun sitä sattuu huvittamaan. :)
Yhteinen harrastus meillä on lenkkeily, metsäpolut erityisesti, koska poitsua kiinnostaa kovasti metsät.
Tota jalkapalloa me ollaan tässä mietitty, halli kun on tossa tien toisen puolen, jospa vaikka keväällä sitten.
 
Poika 4-v (kohta 5), käy isänsä kanssa harjoittelemassa golflyöntejä, ensi kesänä ajateltiin laittaa juniorivalmennuksiin. Itse on halunnut, innostuksen mukaan käytetty harvemmin tai useammin.
 
jippu
poika 9vee.Harrastuksina perinteiset jalkapallo ja jääkiekko.Itse noita haluaa harrastaa.Jalkapalloa 2x viikko 2h kerrallaan ja jääkiekkoa 2x viikko 1 1/2 h kerrallaan.Eli syksyllä ja kesällä harrastuksia 4x viikko.Ja nyrkkeilemässä käy aina silloin tällöin.
 
5v kävi viime vuonna temppujumpassa, mutta ei halunnut enää sinne. Nyt vastaavaan aikaan on syksystä uimakoulu.
Olis myös halunnut fudikseen, mutta ei mahtunut nyt syksyllä tuohon ryhmään mihin ois halunnut mennä. Menee keväällä sitten.
Laskettelua harrastetaan koko perhe.
Nyt poika on ruvennut kyseleen pianotunneista ( mitä mä ihmettelen? )
mutta oon luvanut keväällä selvittää missä ois opetusta.
Kun kyselin yhdeltä tutulta musiikinopettajalta niin se suositteli aloittamaan vasta 6-7 vuotiaana?
 
meillä
tyttö 6v (2001) harrastaa taitoluistelua 4kertaa viikossa +kilpailut päälle! (yksi kerta on jää 45-60min +jumppa 30-45min päälle)
aloitti harrastuksen alle 3v. luistellut nyt kolme kokonaista kautta ja aloitti neljännen! "itse halusi" luistimet ja me vaan vietiin sitten luistelukouluun josta muodostui kun vahingossa "harrastus" lasta ei pakoteta mutta rankkaa on kun kuuluu "kilparyhmään"!

pikkusisko (2004) ei saanut itse päättää harrastustaan mutta tykkää luistella koska siskokin luistelee (tai ei tiedä muusta mitään) aloitti viime vuoden elokuussa jolloin oli 2v4kk! eli vuoden on nyt luistellut käy 3Xviikossa 45min kerta! ja tykkää ei kertaakaan ole halunnut pois jäältä!
 
vieras
Poika 9 v. harrastanut judoa 7-vuotiaasta, aloittanut pianon soiton 5-vuotiaana ja saksofonin soiton 8-vuotiaana.

Tyttö 6v. aloittanut judon, harrastanut viulun soittoa 5-vuotiaasta, haluaisia mennä taidekouluun.

Vauva, vauvauinti ja vauvamuskari.. pari kertaa käyty vauvojen väripajassa.

 
vajaa 5v. käy uimassa 2x vkossa. Pianotunneilla käynyt 3v. asti ja nyt aloittamassa haitarilla soitto tunnit =)

3,5v. Aloitti keväällä pianotunnit ja käy iskän kanssa 1x vkossa isi&poika jumpassa.

Yhdessä perheenä käydään paljon uimassa, retkillä ja musisoidaan yhdessä paljon.
Mutta lapset saavat harrastaa meillä mitä haluavat, emme pakota ja pieniähän nuo vielä ovat joten ei harrastuksia tarvi paljon olla vaan ns. mielekästä tekemistä :hug:
 
5v. tyttö harrastaa kerran viikossa jalkapalloo.
7v. poika harrastaa kerran viikossa jalkapalloo sekä useampana päivänä viikossa isänsä kanssa polttomoottoriautoja, siis niillä ajamista, korjaamista jne.

Itse ovat halunneet harrastuksiin ja täysin vapaaehtoisia ovat, ei pakoteta. Mutta hyvin viihtyvät niiden parissa.
 
oidipus
Alkuperäinen kirjoittaja meillä :
tyttö 6v (2001) harrastaa taitoluistelua 4kertaa viikossa +kilpailut päälle! (yksi kerta on jää 45-60min +jumppa 30-45min päälle)
aloitti harrastuksen alle 3v. luistellut nyt kolme kokonaista kautta ja aloitti neljännen! "itse halusi" luistimet ja me vaan vietiin sitten luistelukouluun josta muodostui kun vahingossa "harrastus" lasta ei pakoteta mutta rankkaa on kun kuuluu "kilparyhmään"!

pikkusisko (2004) ei saanut itse päättää harrastustaan mutta tykkää luistella koska siskokin luistelee (tai ei tiedä muusta mitään) aloitti viime vuoden elokuussa jolloin oli 2v4kk! eli vuoden on nyt luistellut käy 3Xviikossa 45min kerta! ja tykkää ei kertaakaan ole halunnut pois jäältä!
Kylson hurjaa hommaa tuo taitoluistelu.. Siis aikaa vievää ja kurinalaista. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja oidipus:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä :
tyttö 6v (2001) harrastaa taitoluistelua 4kertaa viikossa +kilpailut päälle! (yksi kerta on jää 45-60min +jumppa 30-45min päälle)

Ei tulisi kuuloonkaan että meidän eskarilainen (joka on ip-hoidossa päiväkodissa) jaksaisi harrastaa 4 iltana viikossa!!!! Älytöntä että tuon ikäisen pitää harrastaa joka ilta.Jos jokainen meidän 3 tenavista harrastais joka ilta jotain niin eihän me muuta ehdittäis tekemään kuin ajelemaan ympäri kyliä-juu ei kiitos! Milloin on perheen yhteistä aikaa????
 
meillä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oidipus:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä :
tyttö 6v (2001) harrastaa taitoluistelua 4kertaa viikossa +kilpailut päälle! (yksi kerta on jää 45-60min +jumppa 30-45min päälle)

Ei tulisi kuuloonkaan että meidän eskarilainen (joka on ip-hoidossa päiväkodissa) jaksaisi harrastaa 4 iltana viikossa!!!! Älytöntä että tuon ikäisen pitää harrastaa joka ilta.Jos jokainen meidän 3 tenavista harrastais joka ilta jotain niin eihän me muuta ehdittäis tekemään kuin ajelemaan ympäri kyliä-juu ei kiitos! Milloin on perheen yhteistä aikaa????
tässä kysyttiin perheen harrastusta ja tarkoitus kai? ei ollut arvostella niitä! se mikä ei sovi teille niin voi sopia jollekkin muulle!!!! meillä lapset ovat tarhassa siis esikko eskarissa +hoitoa päälle!!! kuopus pelkästään hoidossa!
lapsen ystävät harrastavat taitoluistelua jolloin tapaa niitä ystäviäänkin tämä on MEIDÄN tapa olla perheenä viettää perhe aikaa!!!! siellä tapaa myös muita ei ne yksin meidän lapselle pidä niitä harjoituksia!!!!! ja kyllä vaan taitoluistelu on niin vaativa laji jota ei valitettavasti opi enään n. 7vuotiaana tai siis kyllähän luistelemaan oppii....
 
Tytöt 6v ja ja ihan kohta 5v aloittaa nyt ens kuussa jumpan jossa kokeillaan väline-teline-joukkuevoimistelua ja tanssia.. jos haluaa jatkaa joissakin noissa saa jatkaa jos ei ja haluu jotain muuta pääsee sinne.. itse molemmat halusivat.
Poika 2½ ei harrasta muuta kun kiukuttelua :D
 
3v aloittaa satujumpan 1krt/viikko

8v harrastukset: näytelmäryhmä, kokkikerho, taidekoulu, 4h ja tanssi. taidekoulu kestää 2h muut yhden ja jokainen harrastus kerran viikossa. puuhakas tyttö ja muutenkin olisi jatkuvasti menossa niin harrastukset tulee tarpeeseen.
 
ammattilainen
Alle kouluikäisen lapsen ei kuulu harrastaa mitään. Miksi lapset eivät saa olla lapsia ja leikkiä?
Meillä lapsi ei tule ennen koulua harrastamaan mitään, halutaan olla porukalla yhdessä ja rauhassa, vaikka vaan kotona.
Onhan se tietenkin 'hienoa' kertoa ihmisille miten meidän lapsilla on kalliit harrastuket. Golfia ja taitoluistelua lapsille? ootte ihan sekoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ammattilainen:
Alle kouluikäisen lapsen ei kuulu harrastaa mitään. Miksi lapset eivät saa olla lapsia ja leikkiä?
Meillä lapsi ei tule ennen koulua harrastamaan mitään, halutaan olla porukalla yhdessä ja rauhassa, vaikka vaan kotona.
Onhan se tietenkin 'hienoa' kertoa ihmisille miten meidän lapsilla on kalliit harrastuket. Golfia ja taitoluistelua lapsille? ootte ihan sekoja.

MIKSI LAPSI EI SAA HARRASTAA JOS ITSE HALUAA???? Onko sitten kiva kun lapsi muistaa koko ikänsä kuinka halusi lapsena futikseen, jossa kaikki kaverit kävivät ja itse itki päivittäin kun halusi myös mukaan :headwall:
 
Lapsista itsestään on lähtenyt halu noihin harrastuksiin, eli esikoispoju kohta 12v pelaa salibändyä ja soittelee koskettimia (tosin ei käy tunneilla, vaan omassa huoneessaan pimputtelee ja osaa korvakuulolta soittaa monenlaista musiikkia).

Tyty kohta 9v harrastaa partiota ja kitaransoittoa kummisetänsä opastuksella.

Kuopuspoju 6½v ei vielä harrasta esikoulun ja tarhan lisäksi muuta.
 

Yhteistyössä