***Lastenlaulupino***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Nyt pinoon ihanimpia/liikuttavimpia/hauskimpia/erikoisimpia lastenlauluja mitkä teitä on koskettaneet! Muistakaa mainita tarpeen mukaan myös laulun esittäjä!

Minä tykkään Karviaiset-yhtyeen lauluista. :) En osaa yhtä ainoaa laulua mainita mutta levy Pikku Marjan eläinlauluja on minusta ainakin vetoava klassikko! :heart:

Liikuttavimmat löytyy ehkä Anni Tanni-sarjan tuutulaululevyltä. Mm. kappale "Äiti" Esittäjinä on eri ikäisiä lapsia. Nimiä en nyt osaa mainita.

Erikoisin biisi on varmaankin Vuokko Hovatan esittämä "Haitilaisen Taikakalun voima tehoaa" joka löytyy levyltä Vuohi kaipaa Kalahariin.

Hauska on mielestäni "Ei ole enää ketsuja" (esittäjä: Tomi Päiväläinen ja Joonaksen ystävät levyltä Iso Mies ja Keijukainen) koska siinä on niin absurdit sanat. :D

Nuo Karviaiset on myös yksi kestolemppari. :) Löytyy levyinä nuo eläinlaulut sekä Kissa Kehrääväinen.

Kuuntelin tänään lastenlauluja tyttöni kanssa ja tuli liikutuksen kyyneleet kun kuulin "Aja hiljaa isi". Mun tytön ehdoton suosikki on mulle täysin tuntematon "karkkipolska" karkkikuoron laulamana. On muksujen musaboksi CD-llä. Ihan kiva laulu, sellainen iloinen rallatus! Useat suomalaiset lastenlaulut on aika synkkiä.. Oma lempilauluni lapsena oli ihme ja kumma! =)

Alkuperäinen kirjoittaja M0J0:
Kuuntelin tänään lastenlauluja tyttöni kanssa ja tuli liikutuksen kyyneleet kun kuulin "Aja hiljaa isi". Mun tytön ehdoton suosikki on mulle täysin tuntematon "karkkipolska" karkkikuoron laulamana. On muksujen musaboksi CD-llä. Ihan kiva laulu, sellainen iloinen rallatus! Useat suomalaiset lastenlaulut on aika synkkiä.. Oma lempilauluni lapsena oli ihme ja kumma! =)

Minuun on taas juuri eniten vedonnut tietty melankolia ja "synkkyys" lastenlauluissa ja musiikissa yleensä. Se vain on sellainen elementti joka tekee musiikista koskettavaa. :) Ehkä dramaattisuus on oikeampi termi kuin synkkyys. Vanhoissa lastenlauluissa on tuota syvyyttä.

Keräilen hyviä lastenlaululevyjä ja olen kiinnostunut aika monentyylisestä musiikista.