lastenlaulu josta itse pidät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kateriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kateriina

Vieras
Mä tykkään itse kovasti laulusta "oli kerran metsässä mökki siel eleli tyttönen..."Oma isä sitä lauloi kun olin pieni ja itse olen sitä lapsilleni laulanut. Mutta kun joskun on omien kavereiden kanssa ollut lastenlauluista puhetta kukaan ei tunne sitä...

Mikä on teidän "se biisi" näistä lastenlauluista joita laulatte lapsillenne aina ja aina....? =)

Usein tulee luriteltua "Ihhahhaa, hepo hirnahtaa" ja illalla lapset jo osaavat vaatia Nalle Luppakorvan, jonka olen itse oppinut lapsena Pikkukakkosta katsellessa. Ihana kuulla yhä sen laulun soivan... =)

Nalle Luppakorvaa minäkin laulelen usein, nyt varsinkin, kun sitä on taas jonkin aikaa kuullut pikkukakkosessa. Tyty pitää eniten Pienestä Laulusta: Tämä laulu on niin pieni, yhtä pieni kuin minäkin..... :heart: on niin sööttiä kun se itte sitä laulelee...

Miulle on äiti ja mummo laulaneet paljon ja niitä samoja biisejä laulelen lapsilleni päivittäin. Eli ihan nää perinteiset: "Lennä lennä leppäkerttu", "Koivun oksaan korkealle teki peippo pesän...", "Siili menee lypsylle" ja nyt viime aikoina oon laulanu pikkupojilleni paljon sitä "Keitä te ootte te pienet poijjat kun en mä tunne teitä, piupali, paupali..."
Tosi paljon lauleskellaan ja on vaikee nimetä sitä lempparia... =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2005 klo 13:19 Himpula 03 kirjoitti:
Nalle Luppakorvaa minäkin laulelen usein, nyt varsinkin, kun sitä on taas jonkin aikaa kuullut pikkukakkosessa. Tyty pitää eniten Pienestä Laulusta: Tämä laulu on niin pieni, yhtä pieni kuin minäkin..... :heart: on niin sööttiä kun se itte sitä laulelee...

Aivan samoin aatoksin, lapsuudesta asti muistan tuon Luppakorvan, se on edelleen ihana, ja sitä laulan joskus kuopukselle kun hän menee nukkumaan. Tuo toinen mainitsemasi laulu on myös aivan ihana, olinkin unohtanut koko laulun, pitäisi kaivaa vanhat lasten kasetit esiin =)

Näitä oli nyt hyvä peesata kun en muistanut itse mitään muita mistä pitäisin.

Muhun vetoaa vanhat laulut "karhunpoika sairastaa..." ja "kuusen latvassa oksien alla on pesä pienoinen oravalla..." Viime aikoina on kyllä lasten kanssa hoilattu "rattia käännetään näin näin näin... " ja innokkaasti käännetty sitä rattia oikein isossa kaaressa. =)

ihan ykkösenä on kyllä "pieni tytön tylleröinen" ja "päivänsäde ja menninkäinen". Niitä tulee lauleskeltua aina nukkumaan mentäessä. Sinistä unta lauloin jossain vaiheessa, mut typy sai aina hirveän hepulin sen kuullessaan, joten se on nyt väliaikaisesti pannassa.