Lastenlapsi mummolle, joka häntä ei kaipaa?

Kuulun sukuun, jossa lapsia ei liiemmin ole kaivattu. Kun 19-vuotiaana kerroin esikoisen syntymisestä tulevana kesänä, vastaus oli että "et sitten mitään muuta tähän keksinyt?". Pari vuotta myöhemmin äitini napautti vastaavan ilmoituksen edessä "jo oli ajoitus!" ja kolmannesta en edes kertonut. Äitini ehdotteli vielä kuudennella kuulla laihdutuskuuria...

Totta kai tiedän, että huomautuksien takana oli valtava huoli ja suru, kun lapsi ei ala opiskella, ansaita rahaa ja hankkia omakotitaloa-venettä-kesämökkiä-koiraa-ja-muuta-mitä-naapurien-lapset. Mummona äitini on ollut oikein asiallinen, se täytyy hänen ansiokseen sanoa.

Nyt minun kuitenkin pitää taas aiheuttaa pettymys ja kertoa, että en minä sitä uraa nytkään ala luoda vaan vielä saan yhden lapsen ja olen hänenkin kanssaan kotona niin kauan kuin ikinä mahdollista. Suku tietää vielä miten jääräpäisiä mieheni kanssa olemme kun emme suostu viemään tenavia päikkäriin vaan hoidamme heidät kotona esikouluun asti.

Hölmöä ja idioottimaista miten aikuinen määrätietoinen ja elämänsä ratkaisujen takana lujasti seisova ihminen ikään kuin taantuu tällaisella hetkellä. Toisaalta matokin oppii eikä halua sähköiskua montaa kertaa...
Voihan olla, että tällä kertaa pienen vauvan isovanhemmuus olisi helpompi ottaa vastaan, en tiedä.

Piika-äiti 7+3

Minusta on todella hienoa, että olet valinnut kotiäidin osan. Olen myös sanonut omalle tytölleni, että hän on valinnut hienosti kun on jäänyt kotiin kahden lapsensa kanssa. Se työ on vaivan arvoinen ja siitä saa "palkkansa" lapsilta, jotka ovat onnellisia kun saavat olla parhaan mahdollisen hoitajan kanssa. Olen itsekin hoitanut omat lapseni kotona aikanaan enkä ole koskaan katunut sitä. Eläkettä ei tietenkään ole kertynyt, mutta muusta en ole paitsi jäänyt. On arvokasta aikaa viettää lastensa kanssa kun ovat pieniä, se aika on niin lyhyt! Kyllä vähemmälläkin toimeen tulee, se on niin itsestä kiinni. Toivottavasti vanhempasikin ymmärtäisivät nauttia lapsenlapsistaan! Minä ainakin nautin ja toivonkin saavani heitä vielä monta lisää!

MInä ainakin kunnioitan teidän päätöstä hoitaa lapset kotona eskari ikään , toivottavasti äitisikin vielä ymmärtää kuinka tärkeää työtä sinä teet, moni viilättää tukkaputkella työstä toiseen puolikuolleena ja väittää vielä kirkkain silmin että lapset on heille mailman tärkein asia, sulle varmasti onkin sen uskon,hyvää vuoden jatkoa vaan koko perheelle.

Voimia sulle! :hug: Tiedän ton tunteen, kun ei ole omille vanhemmilleen kelvannut ratkaisujensa kanssa. Minunkin olisi pitänyt luoda kunnollinen ura eikä ruveta lapsia tekemään, heidän mielestään...

Yhteistyössä