lastenhuoneen sisustusapuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piuku

Vieras
nyt pitäsii kiireesti sisustaa isosiskon 2v. huone enne, n kuin pikkuinen syntyy. Olen ostanut Eurokankaasta ihanaa verhokangasta, jossa on lintuja ja löysin nyt Netanttilasta lattiatyynyjä, joissa juuri samat värit, kun verhoissa. Erityisesti tuo pinkki on mieleeni. Ajattelin tilailla noita tyynyjä ja ostaa tuon väristä pinkkiä kangasta, josta ompelen vielä tyynynpäällisiä tms. Huonekalut ovat valkoisia. Mutta sitten asiaan...

Minkä väriseksi maalaan seinän/seinät!? Pitäisikö maalata kahdella erisävyllä eli ylä-ja alaosat eri maaleilla? Ja mistä kohtaa seinää tuo jako sitten menisi? Vai vain yksi seinä räväkällä värillä? Vai kaikki seinät samalla?

Kertokaahan mielipiteenne väreistä ja ehdotuksia! Kiitos jo etukäteen, ketkä vaivautuu. :)

Nii ja se linkki lattiatyynyihin unohtui:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=598008&shopId=10008&compartmentId=10070&categoryId=10491&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay#

Mä laittaisin jotain leveäraitaista tapettia, roosaa (tai pinkkiä) leveää raitaa ja valkoista raitaa. Mutta sellaista haaleansävyistä, ei kovin räiskyvää. Se on kuitenkin myös makuuhuone, ei saa olla liian päällekäyvä.

Seinien värit kannattaa olla sekkaiset että kun ja jos lapsi kypsyy pinkkiin voi helposti tyynyillä , matoilla ja verhoilla vaihtaa huoneen väriä.
Meillä on lapsilla yksi seinä voimakkaamman värinen muut seinät samalla värillä mutta erittäin vaalealla sävyllä. Yhdellä on yksi seinä raidallinen ja se on aika pirteen näköinen .

Alkuperäinen kirjoittaja piuku:
Nii ja se linkki lattiatyynyihin unohtui:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=598008&shopId=10008&compartmentId=10070&categoryId=10491&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay#

Ihania noi tyynyt! Mä haluan noita limenvihreitä meidän olkkariin, kiitos linkistä!

Meillä on leikkihuoneen seinät maalattu kahdella välillä. Alaosa limen vihreää ja yläosa vaalean sinistä. Välillä on n. 30 cm boordi. Tämä on minusta kivan pirteä. Teemahan voi olla mikä tahansa.

Vaikea sanoa kun ei tiedä huoneen kokoa, muotoa, ikkunoiden paikkaa, valoisuutta jne. mutta mä varmaan maalaisin 3 seinää valkoiseksi ja yhden seinän pinkiksi. Tai laittaisin jotain kuviotapettia siihen. Huonetta on sitten myöhemmin helppo päivittää uuden näköiseksi, kun muuttaa vain tuon tehosteseinän väriä. Kaveri on tehnyt niin, että on maalannut kaikki seinät valkoiseksi, mutta ripustanut yhdelle seinälle katonrajaan verhovaijerin, ja siitä roikkumaan koko seinän kokoisen verhon. On tosi helppo vaihtaa huoneen väritystä vain kangasta vaihtamalla, ja siihen saa halutessaan neuloilla kiinni lasten piirroksia ja askarteluja.

Joo sitä hailakampaa vaaleanpunaista mietin. Mut tuleeko liian äklöprinsessasöpö? :) En halua tällä kertaa tapettia vaan nimenomaan sutia maalia seiniin.

Minusta olisi äklö, mutta makuasioitahan nää on. Mua nyt ällöttää muuutenkin kaikenlainen ylenmääräinen prinsessa-ihq-blingbling-söpönöpö. Mieluiten valkoista, mutta jos on pakko olla vaaleanpunaista, niin sitten aika hailakkaa.

Joo sitä hailakampaa vaaleanpunaista mietin. Mut tuleeko liian äklöprinsessasöpö? :) En halua tällä kertaa tapettia vaan nimenomaan sutia maalia seiniin.

mun mielestä vaalen pinkki seinä ei kyllä sovi millään noin räikeen värisiin laittityynyihin..

Huoneessa on kaksi "ehjää" seinää. Kolmannella on vaatekaappi ja ovi ja neljännellä 140cm ikkuna. Niissä ei paljoa jäisi maalattavaa.

Sellainenkin vaihtoehto on, että maalaat nuo ikkuna- ja oviseinät valkoisella ja ehjät seinät jollain värillä. Vaikka sitten sillä hailakan vaaleanpunaisella. Jos esim. pöydällä on joku kiinteä paikka, niin seinään voi halutessaan vetää yhden vuodan tapettia sille kohdalle ja korostaa ja ryhdistää huonetta tällä tavoin.

Noi lattiatyynyt on kyllä ihania. Ei ollut sellaset edes harkinnassa mutta sitten osu silmään ja on niin täydellisen samat kaikki 4 väriä ja ihanan pirteät, että kyllä niitä on nyt tilattava. Tässäkin taas valinnan vaikeus... Ottaako useampaa väriä vai kaikki samaa? :/ Mä oon jahkailijoiden aatelia! :)

Mä maalaisin valkoiset seinät, jos et halua tapettia. Siihen voi laittaa boordia tai kuvioita tms. mitä vaan mielikuvitus kehittää. Ja niitä olisi sitten helppo vaihtaa.

Meillä on tän tyylinen: http://lastenhuone.fi/catalog/product_info2.php?cPath=28_63_204&products_id=40

Tosin maalattiin niin että alaosa on vihreä ja yläosa on haalean keltainen. Tarrat aseteltiin eritavalla, ei noin paljoa mitä kuvissa on.

Tuollahan on monta eriteemaa, tuon tyylisiä tarroja saa myös Sinellistä.

Meillä on yksi tehosteseinä tuota limeä, vaikka siellä on pinkkiä jne. (just nuo samat sävyt kuin sun linkkaamissa tyynyissä). On raikkaampi ja ehkä kestää aikaa paremmin? Raidallinenkin voisi olla raikas.

se lime ois kyllä varmaan hieno, mut en tiedä riittäkö mulla rohkeus. Pitää etsiä kai netistä kuvia, niin näkee vähän, millainen se sit olisi. Kiitos tuosta linkistä Kumikameli!

Yhteistyössä