lastenhuoneen siisteys?

  • Viestiketjun aloittaja a-k79
  • Ensimmäinen viesti
a-k79
missä iässä teillä on ruvennu huone pysyy siistinä? Meidän neiti on reilut 3v ja huone on vähän väliä kuin pommin jäljiltä eikä osaa pistää tavaroita oikeisiin paikkoihin mut sekoittaa kyl osaa kaikki kaapit tyhjäks palapelit lattialle leviäks ja hyllyiltä kaikki alas!! onko samoja ongelmia? tiedän kyl että on itsestänikin kiinni eli opettamisesta!!
 
nanneli
Meillä on ihan pienestä asti lelut korjattu yhdessä oikeille paikoille. 3-vuotiaana lapsi osasi laittaa jo itse, tosin välillä piti vierestä vahtia ettei huijannut :)
 
Kuukernuppi
On siivonnu jo muutaman vuoden huonettaan aina perjantaisin tai jää namit saamatta (4,5v) ei kait sitä huonetta aina jaksa siivoilla antaa lasten keskittyä leikkiin vielä kun voi ;)
 
Pipsa-Pippuri
Meillä lastenhuone on aina kun pommin jäljiltä...Ja saa ollaki,siellä vaan leikitään(sotketaan)ja nukutaan :D Jos tulee vieraita,niin heitetään äkkiä lattioilta kaikki roinat 2lelulaatikkon ja ne mitkä ei mahdu survotaan kaappiin...
 
Janni79
ei siivoo itse, 3,5v, mut siivotaan yhdessä niin siivoo kyllä mukana. sanon aina että mitä laitetaan seuraavaks, esim. sinä keräät nyt kaikki palikat ja äiti laittaa legot.
 
Rrrockmom-27
Meillä ei ainakaan pysy siistinä. (Tyttö kohta 3v.) Meilläkin lastenhuone on kuin pommikeskityksen jäljiltä. Tyttö kyllä tietää että tavarat kerätään ja kerääkin (valvonnan alla) tavaroita. *kiitos päivähoidon* :D
Mutta jos jättää itsekseen kreäämään niin huoneesta on kyllä tavarat hävinnyt lattialta, mutta ne on kaikki läjässä hyllyillä... :p
joten olen itse armeliaasti ollut mukana siivouksessa kun kuitenkin joudun siivoilemaan 'siivouksen' jäljet... :)
 
minttu81
Enimmäkseen kohta kolme vuotiaan pojan huone on sotkuinen, mutta siivoaa itse jos pyytää ja menee itse 'auttamaan'.... Kylässä kun ollaan, siivoaa aina lelut pyytämättä.

Lastenhuone saa meillä olla sotkuinen, (leluja pitkin lattiaa), leikkimistä vartenhan se on... Ja sitä nukkumista.

=)
 
Meilläkin aiemmin tyttöjen huoneet olivat aivan järkyttävässä kunnossa. Nyt, jostain kumman syystä, on 4½-vuotias esikoinen ruvennut siivoamaan huonettaan. Hoitaa homman suurella ylpeydellä ja nauttii itsekin kovasti työnsä tuloksista. Ja kyllä häntä onkin kehuttu. Luulen, että päiväkodilla on tässä "siisteyskasvatuksessa" suurin ansio. Itse mieluiten siivoan vaan nopsasti itse, enkä jaksaisi ottaa lapsia hommaan mukaan, kun siinä menee mukamas niin paljon kauemmin... :ashamed:
 

Yhteistyössä