Lastenhoito palkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "misu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"misu"

Vieras
Paljonko kehtaan pyytää lastenhoitopalkkaa naapurilta.
Tilanne se että minun pitää viedä ja hakea lapsi 2kertaa viikossa samaan kerhoon missä omakin on ja muina päivinä viikonajan tuo olisi meillä sen 10tuntia hoidossa.
Naapuri siis kyseli palkka toivettani.
Hän sai työpaikan ja saa lapsen vasta viikonpäästä tarhaan ja nyt kuitenkin pitäisi aloittaa jo työt joten minä voisin kyllä viikon hoitaakin kun työttömänä olen.
Ja kyllä ajattelin että mennään ihan laillisesti eli ei siis pimeästi ;)

No jos kolmena päivänä on 10h/pvä ja kahtena n 7h/pvä, niin siinähän on jo 44 tuntia, joka jo MLL:n tuntitaksallakin on yli 360e
Kukaan täysjärkinen ei maksa viikon hoidosta niin paljoa.
Oliskohan joku 200e sopiva könttäsumma

[QUOTE="mie";24765145]No jos kolmena päivänä on 10h/pvä ja kahtena n 7h/pvä, niin siinähän on jo 44 tuntia, joka jo MLL:n tuntitaksallakin on yli 360e
Kukaan täysjärkinen ei maksa viikon hoidosta niin paljoa.
Oliskohan joku 200e sopiva könttäsumma[/QUOTE]

No tuon verran nyt saa työttömänäkin. Tekisin työn pimeenä jotain 100-150e se viikko.

200 eurosta jäisi tuntipalkkaa joku 4e, ehkä 4,5, eikä tuossa olisi ruokakuluja mukana. Mun mielestä 250 ei olisi ollenkaan kohtuuton pyyntö tuolta viikolta. Toisaalta itse voisin hoitaa vaikka 100 eurolla sen viikon, jos naapuri on hyväkin tuttu, ja ajattelisin sitä enemmän palveluksena kuin työnä josta pitää tienata kohtuullisesti :)

[QUOTE="vieras";24765170]No tuon verran nyt saa työttömänäkin. Tekisin työn pimeenä jotain 100-150e se viikko.[/QUOTE]

Mä en oikein ymmärtänyt tuon pointtia, siis työtönkö ei saa pyytää itselleen asiallista tuntipalkkaa siksi että on työtön ja saa työttömänä ollessaan rahaa?

[QUOTE="vieras";24765186]200 eurosta jäisi tuntipalkkaa joku 4e, ehkä 4,5, eikä tuossa olisi ruokakuluja mukana. Mun mielestä 250 ei olisi ollenkaan kohtuuton pyyntö tuolta viikolta. Toisaalta itse voisin hoitaa vaikka 100 eurolla sen viikon, jos naapuri on hyväkin tuttu, ja ajattelisin sitä enemmän palveluksena kuin työnä josta pitää tienata kohtuullisesti :)[/QUOTE]

Tuo 250e on kuitenkin kunnallinen päivähoidon koko KUUKAUDEN maksu korkeimmassa maksuluokassa ja sitäkin monet täällä palstalla kauhistelevat kalliiksi...

Itse suhtautuisin kuitenkin asiaan juurikin palveluksena naapurille. Ehkäpä sitten olisi helpompi joskus pyytää itsekin pientä palvelusta. Eli nimellisen palkkion hyväksyisin, mutta en lähtisi kovaa palkkaa pyytämään.

Itse ottaisin MLL:n sääntöjen mukaan tuon 8,20. Jos lapsi menee osittain siinä oman lapsen ohella, niin ehkä vähän vähemmän... Mutta musta viikosta voi ihan hyvin ottaa 300e. Riippuu tietty kuinka tuttu toinen on jne, mutta kyllä työstä kuuluu saada palkka ja 300euroa on vielä aika vähän. Itse menossa hoitamaan lapsia 8.50/h kahden viikon ajan täysipäiväisesti. Tosin tämä viekin oman muun aikani, kun ei ole omaa lasta, jota hoitaisi siinä samalla...

Jos olisin työttömänä niin en viikon lastenhoidon vuoksi katkaisisi päivärahaani ja ottaisi veronalaista tuloa tuttavalta.

Jos kuitenkin näin aiot, niin pyydä vaikka 10 €/tunti, että jää jotakin käteenkin.