Lastenhoitaja kesäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Murmeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Murmeli"

Vieras
Minulla on 2 alakoululaista, eka- ja tokaluokkalainen, minulla ei ole kesälomamahdollisuutta eikä kaupungin tarjoama kesäkerhokaan kestä kuin juhannukseen saakka. Olen harkinnut että palkkaisin kotiin henkilön pitämään lapsille seuraa. Varsinaista hoitoa he eivät tarvitse, mutta turvallisen aikuisen joka lämmittäisi ruuan ja antaisi välipalat, kulkisi puistossa, uimarannalla, kirjastossa ym. valvoisi heitä ja pitäisi seuraa.
Mikä olisi käypä hinta ko. työstä? Onko 9-11e/h kannustava. Sehän on samaa tasoa kuin esim. kokemusta omaavalla kaupan kassalla/myyjällä/siivoojalla. Tuntipalkalla varmaan mentäisiin koska työajat olisi 5-8,5h/pv viidesti viikossa. Päälle minulle tulisi työnantajamaksut, sosiaalikulut ja varmaan vakuutuskin. Onko muuta huomioitavaa talouden osalta? Olenko sairasajanpalkkavelvollinen?
Onko kenelläkään kokemusta miten kannattaa hoitaa? Minne laittaa ilmoitus? Mitä huomioida ja vinkkejä yleisestikin?

Tarvitseeko lapset hoitoa ja valvontaa koko päiväksi? Mietin, että riittäisikö, että joku tulisi sinne noin 4 tunniksi / pv. Juuri lämmittämään ruokaa ja valvomaan ettei tilanne ihan luisu käsistä. Käyttämään välillä "vähän jossain"... Ja riittäisikö että sinne tulee joku puolituttu opiskelija vai haluatko koulutetun ammattilaisen? Nämä vaikuttavat palkkaan.

Asumme Tampereella. MLL hoitaja on vain tilapäiseen tarpeeseen, näin lukee heidän nettisivuillaan ja näin sieltä myös vastattiin kyselyyni. Lisäksi he ovat lomalla suurimman osan heinäkuuta (hoitovälitys). Hoitotarve on kuitenkin koulujen alkuun saakka.
Itse myös haluaisin että ei tarvisi hoitajaa koko päiväksi kustantaa, kuten joku kirjoittikin, sivukulujen kanssa omasta palkasta ei paljoa jää käteen. Miehen iltaviikoilla onnistuisi lyhyet päivät hoitajalle mutta paras tietysti olisi jos lapset tykkäisivät joka päivä olla esim 2-3h kaksin. Jo opettelemassa syksyäkin ajatellen kun ip-kerhoa ei kolmasluokkalaiselle enää myönnetä vaan se on koulusta kotiin.

Meillä oli kyllä eka ja kolmasluokkalaiset keskenään. Olisiko olleet jo eskari ja tokaluokkalaisinakin keskenään, en muista.

Mutta miksi sun pitäisi sivukuluja maksella? Eiköhän olisi helpoin palkata joku tuttu tai muuten vaan reipas tyyppi pimeästi 8-9€ tuntipalkalla ja unohtaa ne sairastelurahat, vakuutukset ym viralliset hötöt..?

Minulla ei ole ketään tuttuja tai sukulaisia joita voisi pyytää lapsia katsomaan lisäksi ei ole minkäänlaista tukiverkkoa esim. isovanhempia maisemissa auttamassa.

[QUOTE="Murmeli";29942722]Minulla ei ole ketään tuttuja tai sukulaisia joita voisi pyytää lapsia katsomaan lisäksi ei ole minkäänlaista tukiverkkoa esim. isovanhempia maisemissa auttamassa.[/QUOTE]

no sitten palkkaat jonkun muun randomin reippaan luotettavan...

Meillä oli kyllä eka ja kolmasluokkalaiset keskenään. Olisiko olleet jo eskari ja tokaluokkalaisinakin keskenään, en muista.

Mutta miksi sun pitäisi sivukuluja maksella? Eiköhän olisi helpoin palkata joku tuttu tai muuten vaan reipas tyyppi pimeästi 8-9€ tuntipalkalla ja unohtaa ne sairastelurahat, vakuutukset ym viralliset hötöt..?

Näin munkin mielestä. Moni esim. 15v on jo niin vastuullinen ja järkevä että vois hyvin pitää huolta ton ikäisistä, kyseessä kuitenkin jo "isot" lapset. Varmaan tekis päivän hommat tyyliin 30e, sitähän ne maksaa kaikki "tutustu ja tienaa" paikatkin. Koska toi olis ihan kivaa sille teinillekin, pelailla lautapelejä, ulkoilla, käydä uimassa jne. Ton ikäinen vois tehdä jo vähän ruokaa jne.
Siskoni maksaa just 15v tytölle 20e päivä ja siellä on kaksi samanikäistä kun sulla ja vielä 4v mukana...

Älkää maksako riistopalkkoja. Itse lastenhoitajana olleena en maksaisi lastenhoitajalle alle 8e tuntipalkkaa, koska se työ on kuitenkin aivan helvetin vastuullista ja tärkeää. Sillä ihmisellä on teidän lapsien henget käsissään! Samaten, kaikesta kannattaa tehdä paperit, selkeät sopimukset, joista kumpikaan ei lipsu. Sillä lailla työ ei mene myöskään hukkaan, jos siitä saa virallista työkokemusta.
Ilmoittautuisin itse hoitajaksi (olen Tamperelainen) mutta en tiedä omista kesän menoista, ja itsellä on kohta 10 kk muksu joka joutuisi pyörimään jaloissa.

Hei, luin keskusteluja ja joku oli sitä mieltä, että 15-vuotias pärjää hyvin. Olen itse 16-vuotias tyttö ja 2 viime kesää ollut lastenhoitajana koko kesän. Koulu aikaakin teen viikonloppukeikkoja. Hoitopalkka on 5-10e/h, riippuen siitä monta lasta on perheessä. Teen myös ruuat pesen pyykit ja kaikkia joka päiväsiä kotitöitä. joten kyllä meistä nuoristakin löytyy niitä reippaita ja vastuullisia hoitajia.

Moi, olen 13v tyttö. Ja olisin kiinnostunut tulemaan hoitamaan lapsiasi. Itse olen hoitanut tuon ikäisiä aika useasti. Osaan myös pistää leikin pystyyn tarvittaessa. Mutta myös olla tarpeeksi ankara, vaikkei se toivottavasti ole tarpeen.
Teen lasten hoito keikkoja 7 ei tunti palkalla. Riippuen tietysti kuinka pitkälle täytyisi tulla.
Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä.
Puh: 050-5903998
Sähköposti: perhekerho@gmail.com

Yhteistyössä