Lastenhoidon tuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Onko kellään tietoa/kokemusta, kun kelan sivulta en oikein saa selvää....

-eli saako isommasta lapsista(yli 3v) yksityisen hoidon tukea jos (ja voiko) häntä hoitaa isoisä?(täyty kai va tehdä kirjallisen sopimuksen?)
-saako nuoremmasta samaan aikaan kotihoidon tukea?(tarkoitus olisi, että isoisä hoitaisi myös häntäkin)

Lapset tällä hetkellä 1v10kk ja 1,5kk. ja tarkoitus olisi että syksystä isoisä hoitaisi molemmat lapset mitä tukea kannatta hakea,jotta hän saisi mahd. paljon, sillä hän jättä tämän takia työnsä.?

Noloa nostaa kaiken maailman tukia! Menkää ihmiset sellaiseen työhön, että voitte itse elättää perheenne! Suomessa on kaikilla siihen mahdollisuus, jos vain viitsii hieman päätään vaivata opinnoilla!

[QUOTE="minä";23116214 begin_of_the_skype_highlighting**************23116214******end_of_the_skype_highlighting]Noloa nostaa kaiken maailman tukia! Menkää ihmiset sellaiseen työhön, että voitte itse elättää perheenne! Suomessa on kaikilla siihen mahdollisuus, jos vain viitsii hieman päätään vaivata opinnoilla![/QUOTE]

mutta isoisä jättä työnsä ja olisi kiva että hän saisi sen lastenhoidon tuen, kun kaikki muutkin kerran saa!

Isoisä voi saada nuoremmasta kodinhoidon tukea ja isommasta korotusta. Yksityisen hoidon tukea saadaakseen isoisän pitäisi ryhtyä yksityiseksi perhepäivähoitajaksi eli yrittäjäksi.

No sä et saa kun siitä toisesta kotihoidontuen. Ei se yksityisen hoidontukikaan mikä kummonen ole...
toisesta sisarruksesta saat 90 euroa siihen asti kun täyttää kolme.

Onko kellään tietoa/kokemusta, kun kelan sivulta en oikein saa selvää....

-eli saako isommasta lapsista(yli 3v) yksityisen hoidon tukea jos (ja voiko) häntä hoitaa isoisä?(täyty kai va tehdä kirjallisen sopimuksen?)
-saako nuoremmasta samaan aikaan kotihoidon tukea?(tarkoitus olisi, että isoisä hoitaisi myös häntäkin)

Lapset tällä hetkellä 1v10kk ja 1,5kk. ja tarkoitus olisi että syksystä isoisä hoitaisi molemmat lapset mitä tukea kannatta hakea,jotta hän saisi mahd. paljon, sillä hän jättä tämän takia työnsä.?

ööö... miten sun lapsilla voi 5kk ikäero???????

Mä saan kolmesta lapsesta kotihoidontukea, 6v, 4v ja 10kk, ihmettelin kun saan noista 4v ja 6-vuotiaasta myös mutta lapussa luki että koska 4v ja 6v eivät ole päivähoidossa (eskaria ei lasketa jos on 4 tuntia) niin saa kotihoidontukea.

Yhteistyössä