Lasten vaatteiden laatu

Välillä kyllä ketuttaa ostaa haalareita haalareiden perään. Ennen oli, et jos osti vähänkin hinnakkaamman puvun tai merkkivaatteen se kesti myös seuraavalle lapselle. Kauhulla mietin miten meidän käy kun lapset on molemmat alle 3 v ja yksi puku ei kestä yhtä kautta, saatikka sen voisi antaa pienemmälle.

Rymyääkö meidän lapset niin kauheasti vai missä vika? Tytölle ostin talveksi Remun puvun niin puolivälissä talvea älysin polvien olevan lähes vuoreen saakka rikki. Kun taas edellistalven Prisman halppispuku sitkutti täysin ehjänä.

Esim. Reiman nyt myynnissä oleva tyttöjen välikausi puku (housut+takki) 119e. Ja mikä ihanan imelä väri! =)Se on siis sellainen edustuspuku ja leikkiin on eripuku? Jos suhteuttaa tuloihin, niin kallis on puku, kun saan 400e kotihoidontukea näistä lapsukaisista. Monesti kyllä näkee hyvin puettuja lapsia kaupungilla ja hermoraunio äitejä perässä. Älä ryömi, älä kaadu yms... Liian paljon rahaa vaatteissa kiinni?

Onko Teillä samoja fiiliksiä vai olenko ainoa? Elän ilmeisesti vielä muutenkin menneisyydessä kun käännän markoiksi kaiken.. esim toi puku, huh huh!

:xmas:
 
Meillä Reiman Peuhari-haalarit on osoittautuneet kestävimmiksi. Paras on ollut jo neljällä käytössä ja on vielä ihan siisti, käy vielä nuoremmillekin. Tämä haalari kokoa 98, isommat toki ovat kovemmalla käytöllä, joten eivät ihan koko katraalla taida kestää. Kun ostaa kevään alennusmyynneistä, saa mielestäni ihan kohtuuhintaan, vaikka syksyllä kalliita ovatkin.
 
meillä
Ostin tammikuussa, tai tammikuun lopussa remu-haalarin tytölle ja se oli kyllä aivan kulunut polvista ja takamuksesta jo kuukauden päästä, eikä varmasti jää pienemmälle, vaikka samaa sukupuoltakin olisivat.

Samoin siinä lukee waterfree, mutta on kyllä heti märkä.

Reiman puvussa tulee kylmä ja ei kyllä pidä vettä vaikka pitäisi. (laiha tyttö)

Itsekin olen alkanut katsella halvempia, koska eivät nuo kalliit ole sen kummempia, mutta ulkonäkö ja yksityiskohdat ja ompeleet kauniimpia ehkä. Mutta kestävyys ja lupaukset vedenpitävyydestä eivät käy hinnan kanssa yhteen.

Mullakin tulot 400 kotihoidontuki, ja miehen palkka menee vuokraan ja laskuihin, joten jos haluan ostaa itsellekin joskus jotain, niin olen kyllä ajatellut myös siirtyä halvempiin merkkeihin, kun pettymys nuo, eikä voi itselle koskaan hankkia mitään.
 
archie
Itse en ole ikinä innostunut noista ns. kalliista "laatumerkeistä". Minusta on ihan kohtuuton hinta kasvavan lapsen puvusta yli 100 euroa. Itse olen ostanut paljon lassien pukuja, ovat halvempia ja minusta ihan asiansa ajavia. Usein myös ostan alesta ja vaikka useamman noita "halpisversioita" niin onhan sit vaihtopukuja kuin että satsaisin yhteen tosi kalliiseen.
 
sain eilen lapsen kummitädiltä Lassie merkkisen puvun pojalle. On jo ulkoisesti kankaan, värin yms puolesta sellainen, että uskaltaa antaa peuhata. Meillä myöskään ei Reima yms ole olleet hintansa väärtejä. Lpaset on nyt kokoa 86 ja 92 eli alle 3v. Mitenkähän sitten kun kasvaa ja leikit kovenee.
 
Reimasta ei ole kokemusta juuri sen hinnan takia, mutta Lassien puku kesti hyvin paljon liikkuvalla pojalle melkein kaksi talvea (jäi sitten pieneksi). Kuopus saa samaisen puvun käyttöönsä ensi talvena.
 
Kolmen pojan äitinä on kokemusta kertynyt..ja nyt neljäs kasvamassa. Travalle ulkopuvuista menee vetoketjut muita nopeammin. Reimatecin puvut olleet hintansaveroisia, tosin polvet kulee niinkuin muistakin. Kerran sain uudet polvet, kun valitin kun puku kesti vain kolme kuukautta polvista koulupukuna. Reiman enstex puvut menee melkein isältä pojalle, mutta varsin jäykkiä. Lassie pukujakin ollut ja ajaneet asainsa. Ehkä suurimmat erot on yksityiskohdissa; lassiessa huppu alkaa suoraan ilman kaulusta, ei erilaisia kiristys systeemejä hupussa ja helmassa Reimateciin verrattuna. Sitten on vielä se yhtä kallis Rasavillen puvut. Suosin säänpitäviä koska on paljon mukavempaa kun ei joudu aina kaikkia vattekerroksia vaihtaan.
Ostan yleinsä kevät alesta seuraavan vuoden puvut. TÄNÄ VUONNA KYLLÄ JÄI VÄLIIN, EN HUOMANNUT AJOISSA. Alkaa lapset oleen myös hieman vaativia värejen ja muodin perään.
 
myy
Meidän 7v tyttö saa ainakin kaikki nuo merkkipuvut nopeasti polvista rikki. Suosin kosteussuojapukuja (talvella ollut vielä haalari, välikausipukuna housut+takki), mutta kyllä ne puhki menee vaikka parissa viikossa, jos ei jaksa/muista muistuttaa tyttöä, ettei konttaisi hiekalla.
Talvihaalaritkin kuluu tosi nopeasti polvista, vaikkei ole edes hiekkaa.
Reimatecin pukuja ollut nyt muutamat, mutta puhki menee (ei auta plussat eikä muut.) Mielelläni ostaisin Jonathanin pukuja, joissa mielestäni hyvä hinta/laatu-suhde. Puhki menee nekin, mutta hinta melkein puolet Reimatecistä ja pitävät alkuun vetta yhtä hyvin kuin R. Tampereelta ei vain enää (kai) saa ostettua Jonathania mistään :(

Kuopuksella kestää vähän paremmin, kun tahti on toisenlainen kuin esikoisella.

Nyt ostin Travallen puvut, mutta en raaskisi ihan noille kurakeleille niitä antaa. Käyttöä vartenhan ne ostin, mutta kun esikoisen käytössä vuorikin on kurassa, niin pitäisi kurakeleillä pestä joka päivä ja puku menettää kosteussuojaominaisuutensa pesujen myötä nopeasti. Ei auta oikein suihkuttelut eikä pyyhintä, kun on vuorikin kurassa.
Mietin juuri, et pitäiskö ostaa joku marketin halvempi versio ja käyttää nyt muutama vko, kun kurakeliä jatkuu.


 
Kylässä täällä
Samoin huonoja kokemuksia Reiman talvivaatteista.
Tytöille ostin viime talvena takki-haaalarihousut-yhdistelmät (109?/puku) ja reilun kuukauden kuluttua molemmista housuista polvet halki. Eivät kestäneet mäenlaskua... :/
Toisesta takista lähti myös hupun ja miehustan neppareita läskineen irti. Soitin ja valitin asiasta. Valittelivat kovasti tapahtunutta, mutta mitään hyvitystä ei tullut kun puvut olivat olleet käytössä parisen kuukautta. Mielestäni tosin niiden tulisi kohtuudella kestää yhden kauden!
Tänä talvena ostin kuopukselle MotionWear-merkkisen haalarin (tarjouksesta 39?) ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Puku kaunis, lämmin, hyvän mallinen, pitää vettä ja tuulta. Lahkeissa ja pepun kohdalla vahvempi kangas, mutta ei jäykkä kuitenkaan.
Eli taitaa jotkut vaatemerkit nimellä myydä pelkkää roskaa... \|O
 
Reimatecin talvihaalarit kuluu tosi nopeasti ja näissä nykyisissä ompeleet karkailee kankaissa. Eka Reimatec-haalarimme päästi kosteuden läpi parin kuukauden käytön jälkeen, mutta silloin saimme uuden haalarin tilalle. Se haalari kesti, mutta 04-05 vuoden mallit ovat tosi rähjäisiä yhden sesongin jälkeen. :(

Jonathan sitä vastoin on osoittautunut hyväksi hinta-laatu -suhteeltaan. Meillä on nyt välikausihaalarit ja kosteussuojatakit käytössä.

Hinta ei aina ole tae hyvästä laadusta.
 
meillä laitetaan uuteen halaariin saman tien paikat polviin ja peppuun. ei ehkä niin kauniin näköistä, mutta kestää huomattavasti pidempään. kotihaalareissa ja sadevaatteissa ilmastointiteippi on parasta.

ei kannata laittaa paljoa rahaa kasvavan lapsen vaatteisiin. tietysti jos jonkun kalliin merkin tietää kestävän niin toki laadusta kannattaa maksaa.
 
Minä olen ollut tyytyväinen Reimaan.Mieluummin ostan yhden kunnollisen kuin monta huonoa.6-vuotiaalla pojalla kulutus on jo sen verran kovaa että ulkovaatteiden täytyy kestää.Ostin viime talvena Lassien supratech haalarin,meni polvesta rikki alle kuukauden käytön jälkeen.Sen jälkeen lassieta meille ei enää tule.Ostin alesta reimatec+ ja mitään karheumaa ei ole tullut,hyvin pitää kosteutta.

Mieluummin ostan tiettyjä merkkejä jotka kestää (kolmen lapsen kokemuksella).Olen ollut tyytyväinen lenneen,ticketiin ja reimaan.
Alet hyödynnän aina kun mahdollista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 15:27 vieras kirjoitti:
Minä olen ollut tyytyväinen Reimaan.Mieluummin ostan yhden kunnollisen kuin monta huonoa.6-vuotiaalla pojalla kulutus on jo sen verran kovaa että ulkovaatteiden täytyy kestää.Ostin viime talvena Lassien supratech haalarin,meni polvesta rikki alle kuukauden käytön jälkeen.Sen jälkeen lassieta meille ei enää tule.Ostin alesta reimatec+ ja mitään karheumaa ei ole tullut,hyvin pitää kosteutta.

Mieluummin ostan tiettyjä merkkejä jotka kestää (kolmen lapsen kokemuksella).Olen ollut tyytyväinen lenneen,ticketiin ja reimaan.
Alet hyödynnän aina kun mahdollista.
Mistä liikkeistä Lenne, ticet ja jonathan tuotteita löytyy>?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 19:56 vieras kirjoitti:
Täällä pk-seudulla Lenneä myy Bobo (useita liikkeitä),Ticketiä myy ainakin Pikkuväki (kampissa).Olen kuullut että myös kekäle myy Lenneä.Lennessä on loistava hinta-laatu-suhde!

Katso www.lenne.ee
Kiitos, Lenne pitäisi löytyä myös täältä pohjosemmasta! Ja etelän kaverilleni laitan viesti, noista Hesan paikoista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 16:22 ämmi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 15:27 vieras kirjoitti:
Minä olen ollut tyytyväinen Reimaan.Mieluummin ostan yhden kunnollisen kuin monta huonoa.6-vuotiaalla pojalla kulutus on jo sen verran kovaa että ulkovaatteiden täytyy kestää.Ostin viime talvena Lassien supratech haalarin,meni polvesta rikki alle kuukauden käytön jälkeen.Sen jälkeen lassieta meille ei enää tule.Ostin alesta reimatec+ ja mitään karheumaa ei ole tullut,hyvin pitää kosteutta.

Mieluummin ostan tiettyjä merkkejä jotka kestää (kolmen lapsen kokemuksella).Olen ollut tyytyväinen lenneen,ticketiin ja reimaan.
Alet hyödynnän aina kun mahdollista.
Mistä liikkeistä Lenne, ticet ja jonathan tuotteita löytyy>?
Jonathan on Jesper Juniorin oma merkki, mutta heillä on kotimyyjiäkin.
 
ihan on hermot kestä
Ihan on hermot kestäneet halpishaalareiden kanssa ja lapset (viides aloittelee haalarikautta) on olleet tyytyväisiä. Lassie on ollut meilläkin käytössä ja tyttöni 6v. ihastui ikihyviksi ihan oikeasti tosi vanhaan Lassiehaalariin, joka pihahaalariksi kirpparilta ostettu. Tyttöpä halusikin tuon vakipuvukseen...mukava päällä ja hengittää isolla H:lla. Eikä tarvitse "pestä oikein tai suihkutella", koneeseen vaan jos tarve vaatii ja taas menoksi Vaikka peppu näyttää märältä, kestää kuitenkin hyvän tovin että sisävaatteisiin asti menisi, ellei nyt istu rapakossa... leikeissä ei merkillä näytä olevan merkitystä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2006 klo 22:34 ihan on hermot kestä kirjoitti:
Ihan on hermot kestäneet halpishaalareiden kanssa ja lapset (viides aloittelee haalarikautta) on olleet tyytyväisiä. Lassie on ollut meilläkin käytössä ja tyttöni 6v. ihastui ikihyviksi ihan oikeasti tosi vanhaan Lassiehaalariin, joka pihahaalariksi kirpparilta ostettu. Tyttöpä halusikin tuon vakipuvukseen...mukava päällä ja hengittää isolla H:lla. Eikä tarvitse "pestä oikein tai suihkutella", koneeseen vaan jos tarve vaatii ja taas menoksi Vaikka peppu näyttää märältä, kestää kuitenkin hyvän tovin että sisävaatteisiin asti menisi, ellei nyt istu rapakossa... leikeissä ei merkillä näytä olevan merkitystä.
Minä en osta sen takia vaikka nyt sitten Reimaa että pitää olla tiettyä merkkiä.Ostan sen vuoksi koska se kestää.Haalari se on siinä missä muutkin merkit.Mieluummin maksan 100e yhdestä puvusta kun ostan monta halpishaalaria per/talvi mikä tulee paljon kalliimmaksi.Pienellä lapsella halpishaalari saattaa kestää muttei meidän viikarilla (6 v).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 19:15 rusina kirjoitti:
Haalareista ei vielä kokemusta, mutta ärsyttää, kun olen ostanut muutamat Tuttan puolipotkarit ja ne hajoaa saumoista jo parin pesusn jälkeen :eek: . Suosi siinä sitten kotimaista... \|O
Teepä reklamaatio (valitus) Tuttaan. Voi olla vika vaatteessa ja mennyt tarkastuksessa läpi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 19:15 rusina kirjoitti:
Haalareista ei vielä kokemusta, mutta ärsyttää, kun olen ostanut muutamat Tuttan puolipotkarit ja ne hajoaa saumoista jo parin pesusn jälkeen :eek: . Suosi siinä sitten kotimaista... \|O
Silloin kun toi meidän poika vielä käytti Tutan Retro-malliston vaatteita niin mä ostin neljä vaatetta joissa oli ompeleet miten sattuu. Olisin ostanut enemmänkin niitä jos en olisi kaupassa vaatteita nurinpäin käännellyt ja tarkastanut ompeleet... Tein kolme reklamaatioa Tutalle. Noi teidänkin puolipotkarit on varmaan valmiiksi olleet saumoista huonosti ommeltuja ja pesukoneessa ne on lähteneet aukenemaan.
 

Yhteistyössä