Lasten vaatetus kuulemma kertoo sen onko lapsi tärkeä vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Mä ostin kuopukselle, 1vee, kirpparilta tosi ihanan autokuosisen Ciraf-toppapuvun kympillä. Kuopukseni on kuulemma mulle vähemmän tärkeä kuin mun 7vee jolla on reimatecin ulkovaatteet ja 4vee jolla on Ticketiä. Eli 1vuotiaallekin ois pitäny ostaa jotain vastaavaa että olisi samanarvoinen kuin muut lapset. että sellaista. Voipi todeta että meitä on moneen junaan ja kyseisen mielipiteen esittäjä lienee yksi asemalle jääneistä...

kaikkein pahin moka oli vielä kun ostin kuopukselle vielä käytettyä kun muilla on uutta. Ou jeah.

Mun esikoinen ei siinä tapauksessa ole ollenkaan tärkeä kun hän ostaa omat vaatteensa itse ja minä en edes maksa niitä. Ihme ajatus kyllä tuollainen. Minun silmiini lapsesi ovat tärkeitä kaikki sillä heillä on vaatteet ja vielä sellaiset kunnolliset etteivät rikkinäiset tai likaiset yms.

Mä en taida rakastaa lastani ollenkaan kun ne vaatteet, jotka olen itse uutena lapselleni ostanut on laskettavissa yhden käden sormilla..:( En vaan tajua, miksi ostaisin, kun kirppikseltä saa hyviä paaaljon halvemmalla ja lahjaksi on tullu paljon uusiakin.

Minä en sitten varmaan myöskään rakasta lapsiani. Minulla ei ole pahemmin silmää näille vaateasioille, en osaa itseäni enkä lapsiani kauniisti pukea. Mutta ehkä en sitten rakasta itseänikään?

Alkuperäinen kirjoittaja Löpö Rectum;24860139:
Seeelvä.....no, mun lapsi on sit ton logiikan mukaan mulle supertärkeä kun saa n. 95% vaatteistaan täysin uusina.

Niin, ne vaatteet pitää olla myöskin merkkivaatteita. jos ne teiän uudet vaatteet on halpista niin et arvosta lasta tarpeeksi...

Entäs, kun mulle on tärkeää että lapsella on kivat vaatteet, ja muutenkin hänen vaateasiansa on mulle sydämenasia xD MUTTA ostan lähes kaiken käytettynä mutta hyväkuntoisena.

Mullekin on tärkeää että lapsilla on kivat vaatteet. Mun mielestä tuo kymmenen euron ciraf-puku on tosi sievä ja hyvännäköinen, juuri sellainen kiva vaate 1vuotiaalle. Pehmeäkin se on, toisin kuin monet jäykät haalarimerkit. Kuosi on ihana, siinä on autoja sinisellä pohjalla.

Eli mun lapset on mulle tooosi tärkeitä, mutten mä kuitenkaan niitä arvosta ollenkaan :D
Ostan kaikki vaatteet uutena ( H&M, Lindex, KappHal, Prisma ja CM) , mutten merkkinä :)

Hauska ajatus.

Entäs minä. Ketä rakastan eniten:

- omaa 14-vuotiasta, jonka kanssa käyn satunnaisesti/tarpeen mukaan shoppailemassa (jolloin hän itse valitsee liikkeet) ja jolle säännöllisesti ostan kankaita yms, jotta saa ommella itse itse suunnittelemiaan vaatteita.
- omia 4 ja 5 vuotiaita, joille todella harvoin ostan mitään vaatetta - lähinnä vain viimetingan ostoksia esim. hanskoja tms kun entiset hukkapiilossa tai juhlavaatteita hätäpäissäni päivää ennen juhlia.
- pojanpoikaa 6 v jolle ostan heräteostoksina lähinnä sisävaatteita henkkamaukalta tms ketjusta kun halki kävelen ja /tai esim kenkiä kun huomaan päälläolevansa kuluneiksi tms.
- tyttärenpoikaa 3 v jolle ostan kirpulta tietyntyyppisiä vaatteita aina kun moisia näen, lähinnä batmania ja spidermania. (Ja jolle olen parina vuonna ostanut Reiman ulkoasun)
- tyttärentytärtä, jolle ostan satunnaisesti netistä tiettyjä äitinsä rakastamia merkkivaatteita (lähinnä retroa ja muotoiluklassikoita)
- epälapsenlasta, jolle ostan ajoittain niin henkkamaukka-lindex-muu ketju - räpellyksiä kuin sattumalta silmiin osuvia "herkullisia hörhelöitäkin" joihin tiedän äitinsä lapsen mielellään pukevan.
- tyttärenpoikaa, jolle ostan noin kerran-pari kuussa huutonetin kautta jonkun vaatteen tai vaatepaketin, johon äitinsä on iskenyt silmänsä.

?

[QUOTE="jonna";24860236]itelle ei tulis kyllä mieleenkään ostaa toiselle joku halppis puku ja toisille viimesen päälle vermeet. surullista tommonen eriarvoisuus.=([/QUOTE]

Entä jos kumpikin lapsi on itse saanut valita oman lempiasunsa?
Eikö olisi epäarvoista sallia se vain toiselle ja toinen sitten pakottaa samaan vain "tasa-arvoisuuden" nimissä?
:)

[QUOTE="jonna";24860236]itelle ei tulis kyllä mieleenkään ostaa toiselle joku halppis puku ja toisille viimesen päälle vermeet. surullista tommonen eriarvoisuus.=([/QUOTE]
Mun lapseni ovat olleet syntymästään asti eriarvoisia: toisella on 2 kättä ja toisella vain 1. Eivät siis ikinä oppineetkaan siihen, että nallekarkien pitäisi aina mennä tasan.

Voi kamala. Meidän kuopus ei oo sitten ollenkaan tärkeä, kun ei ole saanut uutena vielä yhtäkään vaatetta! On nyt 1v... isommilta on riittänyt vaatetta joka lähtöön ihan tarpeeksi. Raukka joutuu käyttää toisten vanhoja. Ja isommista poika on sit kai tärkeempi, kun sille ostan melkein kaiken uutena (kirpparilta ei löydy) ja tyttö vähemmän tärkee kun sen vaatteista 80% on kirpparilta (tytölle vaan löytyy paremmin, vielä).

Oikeasti, ette voi yksikään olla tosissanne jotka sanovat lasten olevan enemmän tai vähemmän rakkaita sen mukaan mitä lapselle puetaan päälle.

Maailma menee siihen suuntaan, että ulkoisilla asioilla mitataan rakkautta. Ja paskat sanon mie!

Niin kauan kun lapsella on sään mukainen vaatetus. Oli se reimateckiä tai oli se vaikka mummon ullakolta kaivettu puku joka joskus oli siulla itelläs päällä. Mitä väliä!

Oikeasti alkaa suututtaa ihmisten leveily sillä että meidän SiruPetterillä on haalari mikä makso ainakin 300 euroo. Niin paljon me meidän SiruPetteriä rakastetaan. Rakkaudella jos kerran on hintalappu. Liimatkaa se lapsen otsaan, ettei kenelläkään vain mene leikkipuistossa ohi kuinka paljon lastanne rakastatte.

Terveisin äiti joka rakastaa joka ikistä 3 lapsestaan maaliman eniten. Ja tekee suuriman osan ostoksistaan kirpputoreilta.

• Tykkää
Reactions: Eedla
Himpun verran outoa. Jotenkin sitä on kuvitellut että vaate vastaa jotenkin käyttäjänsä tarvetta. Harvemmin sitä 1-vuotias oikeasti ReimaTeckiä tai vastaavaa tarvitsee kun tuossa iässä ei ihan vielä pysty hyödyntämään sen ominaisuuksia.

Millä tavalla se kuvastaa eriarvoisuutta?? :O Mun mielestä 1vee, joka ei vielä osaa ees kävellä ulkona, ei tarvi rattaissa istuessaan Veikka Gustafsson-ominaisuuksilla varustettua haalaria joten sille voi ostaa jonkun jossa ei sellaisia ominaisuuksia ole ja joka on tietysti myös huomattavasti halvempi sen takia. Ja tämä mun esimerkin Ciraf-puku on musta ihanan pehmeä ja varmasti kivan tuntuinen päällä. Taas meidän isommat muksut on koko ajan rähmällään maassa ja leikit on rajuja joten he tarttee sitte puvut vähän toisenlaisilla ominaisuuksilla. Tarpeet on erilaiset joten puvutkin on erilaiset. Kyllä kuopus sitte parin vuoden päästä saa sen Veikka Gustafsson-puvun ja vieläpä ihan uutena :D nyt se ei vielä tarvi sellaista.

Tuon logiikan perusteella tuo esikoinen on meillä tärkeempi kuin kuopus. Esikoiselle ostin uuden toppapuvun kun taas kuopus käyttää serkkunsa viime talvisia vaatteita, mutta meneekö nuo siskokset sitten tasoihin kun esikoisella uus puku ei oo reimatecciä ja jonathania niinkuin kuopuksella:D

Meillä esikoinen on maailman napa ja tuleva vauva täysin merkitön. Esikoiselle on uutta Moloa Haalarin, Takin ja housujen verran ja vielä kaiken lisäksi uusi Benetton untsikka ja uusi tulokas joutuu tyytymään käytettyihin Lidlin ja Cirafin haalareihin :(

Jepjep. Naurettavaa lähteä väittämään, että vaatteet kuvaisivat lapsen tärkeyttä ja sekin väite, että lastenvaatteilla haettaisiin statusta on rasittavaa höpönlöpöä.

Tykkään katsella ja etsiä hyviä ja hyvännäköisiä lastenvaatteita ja tutustua haalariketjuihin, mutta ärsyttää ne, jotka vaan haluavat marista.

Mä ostin kuopukselle, 1vee, kirpparilta tosi ihanan autokuosisen Ciraf-toppapuvun kympillä. Kuopukseni on kuulemma mulle vähemmän tärkeä kuin mun 7vee jolla on reimatecin ulkovaatteet ja 4vee jolla on Ticketiä. Eli 1vuotiaallekin ois pitäny ostaa jotain vastaavaa että olisi samanarvoinen kuin muut lapset. että sellaista. Voipi todeta että meitä on moneen junaan ja kyseisen mielipiteen esittäjä lienee yksi asemalle jääneistä...

kaikkein pahin moka oli vielä kun ostin kuopukselle vielä käytettyä kun muilla on uutta. Ou jeah.

:D näitä aina riittää jotka kehtaa sanoa että vaatteen merkki kertoo kuinka paljon rakastaa tai välittää lapsesta.
Todellisuudessa nämä turhakkeet haluaa vain näyttää muille rakastavansa eikä ajattele lapsen parasta :)

Eli ihan hyvällä omallatunnolla kannattaakin poistaa kirpparilta itselle ne halvat mutta hyvät vaatteet.

Itsevarmat ihmiset ei epäröi tuollaisessa onneks :)

mun mielestä ciraf toppatakki+housut tämänvuotinen malli on aivan ihana
harmi vaan että muiden mielestä halpa ja huono, varsinkin palstamammojen mielestä
en voi ostaa kun pitää olla jotain tiketti tai remua

Yhteistyössä