Lasten vaateasiaa - auttakaa ongelmassa!

• Viestiketjun aloittaja Kerholaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti
Kerholaisen äiti
Minulla on ongelmana, mitä lapselle puetaan ulkovaatteiden alle. Lapseni on kerhossa 3krt/vko ja kerhoilu aloitetaan ulkoilulla. Tänään oli -3 astetta pakkasta, ja puin lapselle pitkien kalsareiden ja trikoopaidan päälle villahaalarin ja sitten toppapuvun. Ainakin kotona tuntuu olevan sopiva vaatetus tähän säähän. Mitäpä näin kun hain lapsen kerhosta: Lapsi leikki kalsarit jalassa siinä kaikkien lasten ja äitien silmien edessä! Olin laittanut sisähousut reppuun ja oletin, että tajuavat pistää ne kalsareiden päälle kun tulevat sisään, mutta ei. Kerran sitten laitoin pelkän villapaidan ja alaosassa oli pitkät kalsarit + collegehousut. Lapsi leikki villapaita päällä sisällä. Mitä te puette lapselle päälle tällaisella pikkupakkasella tai nollakelillä ulos, kun viette hoitoon/kerhoon? Näköjään sisävaatteita ei tuolla kerhossa erikseen vaihdella, ja kun lapset riisuu itse, ei vaatetukseen senkään tähden kiinnitetä niin kovasti huomiota...

Minä en pue villahaalaria vielä näin pikkupakkasilla. Ja oma 5v tyttöni on useinkin päiväkodissa ulkoilun jälkeen pelkillä legginsseillä ja trikoopaidalla, eli voi verrata pitkiin kalsareihin. Ei pue itse hametta siihen päälle eikä kukaan siihen käskekään, mutta ei siinä minusta ole mitään kauheaa. Eivät ne pienet lapset sellaista pahalla katso :)

ihan normi sisävaatteet toppahaalarin alle eli 5v:llä bokserit, pitkätkalsarit ja collarit. hihaton aluspaita ja trikoopaita/collari paita. sit kauluri,pipo.hanskat,haalari ja toppakengät tai kumpsut villsukilla.

no vaikka näin
No jos mulla ois poika, niin laittaisin varmaan sen villahaalarin sijasta JO päälle ne collegehousut, niin ne on sit päällä jo valmiiksi kun ulkoota tulevat.

vieras
No meillä kyllä tytöllä on sisävaatteet haalarin alla ja kun on hyvä haalari se riittää pikkupakkasilla ja isommilla sitten villavaatetta ja sillonkin sisävaatteet on alla.

TM
...voihan sitä kyllä kerhotädeille sanoa, että on sisähousut kassissa... mkeillä ainakin on tapana laittaa kerhoreppuun varavaatteet (jos sattuisi tulemaan pissat/muuten kastua), kerhotädit helposti tulkitsevat repussa olebat vaatteet varavaatteiksi.

Kerholaisen äiti
Pojilla vaan sisävaatteet on aika tönköt ulkovaatteiden alla, kun ei ole mitään trikoita tms. sisävaatteina. Meidän pojan villahaalari on tosi ohut, pidän sitä usein nollakelilläkin ohuen sisäpaidan päällä. Täytyy varmaan siirtyä kuitenkin tuohon kalsarit + collarit + esim. fleecetakki/neuletakki -yhdistelmään, kai se sen fleecen tajuaa riisua jos tulee kuuma. Ei ainakaan tarvi kalsareilla olla.

Yhteistyössä