lasten tv:n katselusta

kuinka paljon teillä lapset katsovat telkkua? videoita?
mulla on tyttö pian 3v ja tykkää katsella ainoastaan teletappeja
mitenköhän sais sen katseleen jotain muita lasten elokuvii vai voiko siihen vaikuttaa..onhan se tylsää katsella päivästä toiseen teletappeja ja välillä tyttökin huudahdaa "uudestaan" telkkua ei tykkää katsella yhtään ja vain tuo yksi filmi kiinnostaa
 
Meillä esikoinen (4v) kiinnostui tv:stä ja videoista 2,5 vuotiaana (joidenkin mielestä jopa myöhään, mutta minä koin sen hyvänä). Nykyisin tyttö katselee videoita n. 30-60 min päivässä, arki-iltaisin lastenohjelmat (17-18) ja viikonloppuisin aamulastenohjelmat (n. 1h). Hienolla säällä ollaan enemmän ulkona ja on päiviä jolloin ei videoita katsella ollenkaan.

Keskimmäinen (2v) ei kovinkaan kauan jaksa tv:n edessä istua. Väsyneenä saattaa tuijottaa jotain lastenohjelmaa max 30 min ja sitten on jo kiire muihin touhuihin.

Kuopus (10kk) vasta ihmettelee, että mikäs kumma se tuo vekotin on... :)
 
Itsellä vielä vasta vuoden ikäinen tyttö. Oisin kyllä tyytyväinen, jos tyttö ei haluaisi vielä moneen vuoteen katsella telkkaa/videoita. On nyt saanut katsoa jo teletappeja, ja tästä äidillä on huono omatunto. Meillä toisaalta onkin vaikeaa tehdä mitään kotihommia lapsen ollessa hereillä, ilman että tyttö olisi auttamassa. (videot voisi jossain vaiheessa auttaa tässä.)
 
Ipsu
Arvossa pidetty lastenpsykiatri Tuula Tamminen on kommentoinut asiaa, että alle 3-vuotiaiden ei pitäisi katsella telkkua tai videoita lainkaan, ovat haitallisia niin pienille. Sinuna en olisi lainkaan huolissani tilanteesta, jos lapsesi ei halua katsella.
 
mulla on tyttö 2v8kk eikä katsele telkusta mitään ohjelmii no joskus voi isin ja äitin kaa kattoo salattuja elämiä hetken mutta muuten ei kyllä katsele.
omia elokuviakin on ostettu mutta ei niistäkään välitä kovin paljoo rakkaimmat on puuha-pete ja teletapit joita kyllä seurailee tänään ei oo taas yhtään katsellut ja eilen katseli puuha-petee 20 minuuttia kunnes innostus lopahti..
välillähän se ois hyvä kun katselis kun tekee ruokaa ym.. mut joskus murkku iässä ei varmaan saa edes tv:n äärestä pois..
 
-welho-
Meillä poju 2v. innostui n. puoli vuotta sitten Teletapeista. Ne onkin oikeestaan ainoat, jotka kiinnostaa. Viikonloppuna aamulastenohjelmat pyörivät taustalla, muttei poju niitä juurikaan katso. Mä ja mies ollaan kiinostuneempia Hetkinen tietovisasta :) :D
Teletappeja katsellaan esim. huonolla säällä tai silloin kun mun täytyy tehdä jotain, jossa pojusta on enempi haittaa kun hyötyä...esim. jos soittelen tärkeitä puheluita.
 
Meillä tyttö 3v. kattoo päivässä korkeintaan tunnin verran lastenohjelmia/videoita, mikä on musta ihan hyvä määrä. Joskus saa oikein houkutella katsomaan jotain et sais itelleen omaa aikaa, hän ite ei oo mitenkään innokas istumaan telkkarin ääressä tunti tolkulla.
 

Yhteistyössä