lasten synttärijuhlien tarjottavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unikuu108

Vieras
mitä olette tarjonneet lasten synttärijuhlilla?mietin kun meillä edessä ekat synttärit. juhlija täyttää 3v ja hän haluaa jo kutsua päiväkodista kavereita.
en ajatellut mitään erikoista,paljon ei ole rahaa ja poika maito- sekä vehnäallergikko. täytekakun varmaan korvaa lettupino ja jäätelö.

oletteko tarjonneet lämmintä ruokaa lapsille? aikuisille ruokasalaatti vai pelkkä pulla+kahvi? lapsille pillimehuja?
sit varmaan keksejä, maissilastuja,popkornia ja vaikka kuivahedelmiä / rusinoita..on kyllä vaikea miettiä.. sellasta mikä käy ns kaikille,ettei tarvii poikaa kieltää syömästä syntymäpäivänään jotain mitä muut saa,kerrankin.

ajattelin että pöydällä on tarjolla ja jokainen voi käydä sieltä itse napsimassa..

No voisi olla vaikka pikkulihapullia ja prinssinakkeja suolapalana lapsille sekä vaikka kirsikkatomaatteja ja vihannes/juurestikkuja naposteltavaksi. Aikuisille riittää ihan vaan pullakahvit

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Ei kai kolmevuotiaat kovin paljoa syö? Taitaa se leikkiminen olla tärkeintä.
Kuinkas paljon niitä vieraita on tulossa?

Aikuisille riittää pullakahvit.

totta. ei varmaan paljoa syökään.ei ole kovin montaa tulossa. tarhasta varmaan kaksi lasta aikuisineen ja sitten sekalaisia sukulaisia ehkä kymmenkunta. joista suurin osa aikuisia. ehkä naapurin lapset ja rouva.

oletteko laittaneet kutsuihin ajan? ja kun asuntomme on aika pieni niin oletteko porrastaneet aikaa?(hitto,anoppia ja appea ei passaa kutsua samaan aikaan kun ne viimeksikin alkoivat tappelemaan kun näkivät..)

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
en kyllä semmois synttäreitä oo vielä juhlinu jossa pelkkää pulla kahvia tarjotaan.. vähintään kakkua olla pitää..

no en mä kyllä rupee mitään täytekakkuja leipomaan.se on sellasta räpellystä kun ei saa vehnää tai maitoa käyttää niin jos ei passaa pullat ja kahvit niin tehköön omat kakut kotonaan ja syököön niitä.
enkä mä tajuu mikä fiksaatio se täytekakku on??

Lapsisynttäreille olen laittanu aina selkeän ajan, noin 2 tuntia. Se riittää kyllä, noin pienille varsinkin.
Sukulaiset ja muut aikuisvieraat voi pyytää vaikka muutama tunti lapsisynttäreiden jälkeen, ehtii rauhoittua ja siivota lasten jäljiltä.
Voihan porrastaa vieläkin enemmän, jos tuntuu, että vieraat tappelevat.
häh; ap toteaa alussa, että synttärisankarilla allergiaa, joten tarjottavat ovat ymmärrettävästi sellaisia joita hänkin voi syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
pyydä vieraita tuomaan omat eväät :)

oikeesti mietinkin sitä että voisihan sitä pitää nyyttärisynttärit,mutta ihmiset toisivat sellaisia mitä poika ei sitten saisikaan syödä. ja se olisi tylsää.onhan kyse kuitenkin hänen juhlistaan.

ei oo yhtään hankalampaa tehä maidotonta kakkua,, voit esim..kookosmaidosta tehä hyydykekakun.. oon tehny kymmeniä kertoja ja perunajauholla tehny pohjan,,,, ei yhtään vaikeampaaa,,,,

Alkuperäinen kirjoittaja yyh:
ei oo yhtään hankalampaa tehä maidotonta kakkua,, voit esim..kookosmaidosta tehä hyydykekakun.. oon tehny kymmeniä kertoja ja perunajauholla tehny pohjan,,,, ei yhtään vaikeampaaa,,,,

voisitko antaa reseptin =)

Tee coctail-tikkuja, eli siis lätkit tikkuun juustokuutioita, nakkeja, lihapullia, kurkkua, viinirypäleitä... tai mitä nyt mieleen juolahtaakaan. Nämä tikut tökit sitten puolikkaan vesimelonin "selkään" ja kas! Pöydässä on siili! :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja no:
jännää et tääl kysellään mielipiteit.. mitään ei vihtitä tehä,, kaik on kallista.. mikään ehdotus ei kelpaa,,

mitä ihmettä?? miten niin ei kelpaa?? jos on selkeetä ehdotusta,niin kelpaa.. mikään räksytys ei kelpaa.
täällä on tullut paljon hyviä ehdotuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja kakku:
http://drgster.vuodatus.net/blog/943589

kiitos.

Tuotahan voi vaikka vähän muunnella jos haluaapi.
Siellä oli muuten muitakin maidottomia/vehnättömiä ohjeita.
Ja tuolla 2+ haulla löytyy vanhoja alotuksia joissa etitään erikoisruokavaliolla oleville herkkuja:)

Yhteistyössä