Lasten suuvaurio???

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä neitokainen tippu melkein penkiltä just sain kiinni,mutta kerkesi suun lyödä pöytään ja sieltä tulee nyt verta ylähampaiden ikenestä.Pitäsköhän sitä lähteä näyttämään jossain vai odotella ja katsoa?
Kipeä se ei näytä olevan,mutta kun sinne ei oikein itse pääse katsomaan.
Onko muilla parantunu ihan itsestään tuomonen vai onko käyny jotain pahempaakin?

Huuhtele veellä tai anna suuhun jääpala(jos niin iso lapsi, ettei tukehdu) ja katso mikä vuotaa ja tyrehtyykö vuoto. Monesti suussa olevia haavoja ei ommella, parantuvat itsestään nopeasti.
Niin joo ja meillon kerran pojalla käynyt niin että tökkäsi juostessa kynän kitalakeensa johon tuli isohko palkeenkieli, jolle ei sitten lääkärissä tehty mitään vaan se parantui nopsaan itsekseen.

vieras
No minusta näyttää että siellä vuoti tuo yläetuhampaiden välinen ien,enään ei siis vuoda ja hampaita kokeilin niin ei heilu eikä mitään.Voiko tuo aiheuttaa jotaki pahempaakin vai parantuuko ihan itsestään?

Meidän lapsella katkesi yläetuhampaiden välinen ien pari vuotta sitten, se vuosi kovasti verta, mutta ei sille tarvinnut tehdä mitään. Kylmällä vedellä suuta huuhdottiin. Päivystykseenhän saa aina soittaa... Jos tulee esim. hammasvaurio, niin kuulema kannattaa pian käydä näyttämään, ihan vakuutuksien vuoksikin (jos lapsella on vakuutus).

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tähkäpää:
Korjaus: siis yläetuhampaiden välinen jänne!!! ;)
Joo tämä se näyttää meidänkin tytöllä olevan mikä vuosi.Ja hampaat on kyllä ihan kunnossa,joten ehkä minä rauhotun ja annan tuon olla.Kiitos vastauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Paitsi että jos se on katkipoikki, niin pitänee korjata. Mutta sähän sanoit että se vuotaa verta, joten ei taida olla poikki.
Meillon tytöllä ihan katkipoikki katkaistu lääkärin toimesta yläetuhampaiden jänne, mutta luulen (huom! ei varma tieto) että vaikka se katkeaisikin se ei aiheuta mitään vakavaa vaan paranee sekin itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Paitsi että jos se on katkipoikki, niin pitänee korjata. Mutta sähän sanoit että se vuotaa verta, joten ei taida olla poikki.
Meillon tytöllä ihan katkipoikki katkaistu lääkärin toimesta yläetuhampaiden jänne, mutta luulen (huom! ei varma tieto) että vaikka se katkeaisikin se ei aiheuta mitään vakavaa vaan paranee sekin itsestään.
No mun miehellä se kuitenkin piti korjata.

Ok- aina oppii uutta =)

Ok- aina oppii uutta =)
Samoin! :)

Hanimani
Ehdottomasti näyttämään hammaslääkäripäivystykseen just toin vakuutuksen takia ( tehdään vahinkoilmoitus). Jos lapsella on nyt maitohampaat, niin isku on voinut vahingoittaa rautahampaitten alkuja. Kun Rautahampaat pukeaa ja jos ovat vahingoittuneet, niin hampaita voidaan korjata myöhemmin vakuutuksen piikkiin, esim laminaateilla tai kruunuilla. Ja se on kallista puuha se jos omasta pussista joutuu maksamaan!

Myrsky
Alkuperäinen kirjoittaja Hanimani:
Ehdottomasti näyttämään hammaslääkäripäivystykseen just toin vakuutuksen takia ( tehdään vahinkoilmoitus). Jos lapsella on nyt maitohampaat, niin isku on voinut vahingoittaa rautahampaitten alkuja. Kun Rautahampaat pukeaa ja jos ovat vahingoittuneet, niin hampaita voidaan korjata myöhemmin vakuutuksen piikkiin, esim laminaateilla tai kruunuilla. Ja se on kallista puuha se jos omasta pussista joutuu maksamaan!
No johan on!!!!! Meillä ainakin sellainen päivystys on ...hetkonen 64km suuntaansa. Onneksi te asutte kaupungissa? ei käy yksiin onnen lahjat.

Suun vauriot korjaantuvat itsestään jos ei ole hampaista kyse. Meillä poju otti talvella auton vetokoukun pallon suuhun sillä seurauksella, että suurin osa kitalaesta ja kielestä jäi palloon kiinni kun itse myös irrottautui. Lidocain oli ainoa mitä lääkäristä sain avuksi, että puudutin suuta, jotta edes niellä kärsi. Ja poju on siis 2,5v.

Yhteistyössä