Lasten/sisarusten ikäerosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tigru87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tigru87

Aktiivinen jäsen
10.09.2006
3 121
0
36
Ihan tällein nopsaa, ennen kouluun lähtöä, kysyn. Mitä mieltä olette jos lapsille tulee ikäeroa n3,5v? Onko se paljon? Onko niistä enää seuraa toisilleen? Kun olen halunnut tehdä lapset pienellä ikäerolla, mutt nyt on saatava tuo koulu ensin päätökseen, enkä halua että lapsilla olisi saman kuukauden sisällä synttärit..

Eli kun valmistun tod.näk. joulukussa, olisi mahdollisuus tehdä heti siihen,mutta sitten taas pojalla on jo heti tammikuun alkupuolella synttärit... Nii-ih... :whistle: Eli aikaisintaan voisi joskus maaliskuulle tehdä,ja sitten se ikäero on jo melkeen 3,5v.. :'(

Juu ja tiedä, että lapset ei välttämättä tule ekallakerralla, mutta mä nyt kuitenkin mietin vasta ja suunnittelen.. :D

*kärvistelee vauvakuumeessa :whistle: *

Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
no meillä on ikäeroa 5v10kk ja todellakin on seura toisille,tuolla ne leikkii joka hetki kahestaan :heart:

Kiva kuulla. :)
Meillä tulee olemaan 6v ikäeroa.
Ajatus oli 5v mutta sitä kun ei koskaan tiedä miten asia menee niin..
Mä siis olen kai aina ajatellut etten halua lapsia pienellä ikäerolla, joten musta 3,5v ei ole suuri ikäero. :)

meilllä lasten ikäeroks tulee n. 5 vuotta jos nyt suunnitelmien mukaan kaikki onnistuu. esikoinen on nyt 2 kk ja oon hänen kanssaan n. 2 vuotta kotona, ennen kuin palaan takas kouluun jota on myös 2 v. jäljellä. sit siinä ennen valmistumista aateltiin laittaa toinen aluilleen.

Oih,ihanaa kuulla, että se ei ole vielä paljon. Tästä koulusta, kun olen jo kerran ollut äippälomalla, niin kyl nyt täytyy ensi saattaa opinnot loppuun, ennenkuin toinen tulee.. :whistle:

no meillä on ikäeroa 5v10kk ja todellakin on seura toisille,tuolla ne leikkii joka hetki kahestaan :heart:

Meillä tulee ikäero olemaan 5½v.
Mitä sukupuolta tellä lapset on, jos saan udella? Tai riittää, jos sanot vaan, et ovatko samaa vai eri sukupuolta?

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:

Kiva kuulla. :)
Meillä tulee olemaan 6v ikäeroa.
Ajatus oli 5v mutta sitä kun ei koskaan tiedä miten asia menee niin..
Mä siis olen kai aina ajatellut etten halua lapsia pienellä ikäerolla, joten musta 3,5v ei ole suuri ikäero. :)

:D juu,meillä oli kans suunitelmissa se 5v,mut ei onnistunut heti :snotty:
ja tää on meille just sopiva :D

saat esikoiseta hyvän apurin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Mitä sukupuolta tellä lapset on, jos saan udella? Tai riittää, jos sanot vaan, et ovatko samaa vai eri sukupuolta?

esikoinen on poika ja kuopus tyttö :D mut todella hyvin tulevat toimeen ja tytöstä taitaa tulla poikatyttö kun leikkii isoveljen autoilla koko ajan :D
Mut siis leikkii ne toki muillakin jutuilla ja ovat kuin paita ja peppu :D

mä en tajuu tätä ajatusta et niistä on seuraa toisilleen.. mulla on 2 pikkuveljeä. Ekan kanssa on ikäeroa 4 vuotta ja ei olla leikitty yhdessä vaikka noinkin pieni ikäero on ollu. Toisen kanssa on ikäeroa 9 vuotta,en oo senkään kanssa leikkiny mut kivempaa on ollu olla isosiskona ku voi pikkuveikoille jotain jo tarjota muutakin ku hiekkalapioo hiekkalaatikolla..

Meillä 9v ja 3v tulee tosi hyvin toimeen keskenään, 7v ja melkein 6v taas kähisee joka asiasta keskenään... Onhan se enimmälti luonnekysymys, mutta ei siis ole 3-4 v iso ikäero! Ja meillä on 3 lasta syntynyt maaliskuussa, eikä haittaa mitään!

Veljilläni on ikäeroa 3v ja ei heistä seuraa ole juuri ollut. Kiinnostuksen kohteet ovat niin erilaiset eri ikäkausilla. Vanhempi on nyt 18v. Mutta uskon että kun molemmat ovat yli 20v ei ikäero ole ollenkaan liian iso.

Alkuperäinen kirjoittaja Neea:
Veljilläni on ikäeroa 3v ja ei heistä seuraa ole juuri ollut. Kiinnostuksen kohteet ovat niin erilaiset eri ikäkausilla. Vanhempi on nyt 18v. Mutta uskon että kun molemmat ovat yli 20v ei ikäero ole ollenkaan liian iso.

Ja tuohon synttäri asiaan: lapsia ei tehdä,ne saadaan, jos saadaan.

ei siinä nyt mitään synttärijuttuja voi suunnitella, kuulostaa absurdilta :D
mein lapsilla 4v ikäeroa ja loistava juttu, kaikki on sujunut hienosti ja ovat tosi rakkaita toisilleen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

esikoinen on poika ja kuopus tyttö :D mut todella hyvin tulevat toimeen ja tytöstä taitaa tulla poikatyttö kun leikkii isoveljen autoilla koko ajan :D
Mut siis leikkii ne toki muillakin jutuilla ja ovat kuin paita ja peppu :D

Tää mua just arveluttikin, et jos on eri sukupuolta, ja ikäeroa kuitenkin useampi vuosi, niin onko niistä kavereita toisilleen, mut meillä on kyllä tuo tyttö niin lovena pienempiinsä, ja tykkää hoitaa, et en usko, vaik tulokas nyt olisikn poika, et jäis ihan kokonaan unholaan se kaveruus sit ismompana.

Yhteistyössä