Lasten pitkäaikaissairaudet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tilanne: 2 lasta sairastunut. Toisen sairaus vaatii 24/7 valvontaa ja lääkintää, myös yöllä.
Toisella juuri todettu ADHD.
Olen omaishoitaja esikoiselle, mutta käyn myös kodin ulkopuolella lyhennetyllä työajalla töissä.
Miten saisin aikaa myös omille harrastuksille?
Omaishoidonvapailla ADHD lapsi on kotona.
Alkaa voimat olemaan lopussa ja jatkuva syyllisyys, kun en jaksa olla se kiva äiti, mitä olin aiemmin.

Tilanne: 2 lasta sairastunut. Toisen sairaus vaatii 24/7 valvontaa ja lääkintää, myös yöllä.
Toisella juuri todettu ADHD.
Olen omaishoitaja esikoiselle, mutta käyn myös kodin ulkopuolella lyhennetyllä työajalla töissä.
Miten saisin aikaa myös omille harrastuksille?
Omaishoidonvapailla ADHD lapsi on kotona.
Alkaa voimat olemaan lopussa ja jatkuva syyllisyys, kun en jaksa olla se kiva äiti, mitä olin aiemmin.
Ruokavalio sellainen, ettei mitään muuntogeenistä ainesta eikä hiilareita yli 72. Tepsii koko perheelle.

Mää muistan kallisarvoisen neuvon Väentuvalta; on riittävän hyvä vanhempi kun kerran päivässä muistaa tehdä jonkun kivan jutun lapsen kanssa.

Eikä tällä siis tarkoitettu mitää mäkkäri ja uimahallireissujaa vaan sitä lapsen kanssa tekemistä, olemista, kuuntelemista, hassuttelua, leikkimistä, lukemista, -mitä lapsi tarvitsee.

Mää muistan kallisarvoisen neuvon Väentuvalta; on riittävän hyvä vanhempi kun kerran päivässä muistaa tehdä jonkun kivan jutun lapsen kanssa.

Eikä tällä siis tarkoitettu mitää mäkkäri ja uimahallireissujaa vaan sitä lapsen kanssa tekemistä, olemista, kuuntelemista, hassuttelua, leikkimistä, lukemista, -mitä lapsi tarvitsee.
Mutta sitä ei lapsi itse voi sanoa, mitä tarvitsee. Perusasioita, eikä jotakin extremeä.

Niin, kannattaisiko jo oikeasti miettiä, onko niistä rokotteista sittenkin vain haittaa.. Eikä vain sokeasti luottaa siihen kuraan, jota meille pakkotuputetaan. Suosittelen tutkimaan asiaa. Alkaa olla näitä 'erityislapsia' jo tämäkin maa pullollaan. Ei muuta kuin lisää rokotteita rokotusohjelmaan, niin saadaan kaikki lapsesta asti mukavaan lääke-/ laitoshoitokierteeseen.

Yhteistyössä