Lasten pieni ikäero (käytännön vinkkejä kaipailen)

Eli totuus on se, että jos oon raskaana niin lapsilla tule olemaan 1v8kk ikäeroa...Miten pärjän?

:x
Asumme 4. keroksessa ilman hissia.....Pitääkö jostain ostaa tuplarattaat? Entäs nukkuko pieni sitten meidän ka ja isompi omassa sängyssä(miten saan häntä sinne, kun hän on koko ajan nukkunut meidän ka?)

Kertokas omat kokemukset. Tarvitsen nyt henkistä tukea (vaikka ne kertomukset ei oiskaan niin positiiviset, totuus on aina totuus ;) )
 
h
Meillä ikäeroa 1,5v ja tuplarattaat oli kyllä kovassa käytössä. Pienempi nukkui niissä päikkärit, kun isomman kanssa oltiin ulkona. Raittaitten kanssa voitiin mennä kauemmaskin kun aina tohon lähipuistoon.

Isompi oli jo ennen vauvaa siirretty omaan sänkyyn omaan huoneeseen, vauva nukkui sitten meidän makkarissa.

Kaikki meni oikein hyvin, kyllä sä konstit keksit sitten kun on sen aika. Tosin toi hissittömyys olis musta vaikeeta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Meil oli 1v 3kk ja tuplat oli "pakko" että sain jotain elämää päivisin, päästiin kerhoihin ja leikkikentille

Muuten en toivota muuta ku pitkää pinnaan :D
Tuli muuten mieleen, nyt käytiin muskarissa, mutta eihän sinne saa tulla ku yksi lapsi/aikuinen. missä harrastuksissa te ootte käyneet sitten. mulla ei oo ainakaan mahdollisuutta jättä toista hoitoon siks aikaa kun toinen on vaikka muskarissa...
 
mie
Pärjää :) Meillä poikien ikäero 1v7kk ja hengisä ollaan :D

Kyllä ne käytännön asiat lutviutuu, kun toinen on syntynyt ja näkee, miten se elämä siitä lähtee :) Asennetta vaan!
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Meil oli 1v 3kk ja tuplat oli "pakko" että sain jotain elämää päivisin, päästiin kerhoihin ja leikkikentille

Muuten en toivota muuta ku pitkää pinnaan :D
peesi;) meillä ikäeroa 1.v 4kk. Kannattaa opettaa sit ajoissa esikoinen omaan sänkyyn ennen kun vauva syntyy:)
Alku on aina raskasta mut nyt noi neidit 3 ja 2.v on kun paita ja peppu joten mammalla on aikaa romputtaa:D Tsemppiä ja kyllä se siitä lähtee sit omalla painollaan.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vera86:
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Meil oli 1v 3kk ja tuplat oli "pakko" että sain jotain elämää päivisin, päästiin kerhoihin ja leikkikentille

Muuten en toivota muuta ku pitkää pinnaan :D
Tuli muuten mieleen, nyt käytiin muskarissa, mutta eihän sinne saa tulla ku yksi lapsi/aikuinen. missä harrastuksissa te ootte käyneet sitten. mulla ei oo ainakaan mahdollisuutta jättä toista hoitoon siks aikaa kun toinen on vaikka muskarissa...
Mä kävin esikoisen kanssa muskarissa, pienempi oli vaan kaukolossa/sylissä mukana. Ei mitään ongelmaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Meillä ikäeroa 1,5v ja tuplarattaat oli kyllä kovassa käytössä. Pienempi nukkui niissä päikkärit, kun isomman kanssa oltiin ulkona. Raittaitten kanssa voitiin mennä kauemmaskin kun aina tohon lähipuistoon.

Isompi oli jo ennen vauvaa siirretty omaan sänkyyn omaan huoneeseen, vauva nukkui sitten meidän makkarissa.

Kaikki meni oikein hyvin, kyllä sä konstit keksit sitten kun on sen aika. Tosin toi hissittömyys olis musta vaikeeta...
Olisko sitt vinkkejä mitä tuplarattaat kannatta hankkia ja mistä niitä sais mahd. edullisesti? Nä tavaliset rattaat saatin kaverilta (normi- ja matkarattaat), mutta tiedän että tuplia ei kyll oo kelläkään...
 
Ihan perhekerhoissa, kavereilla, kaupungilla. mä en ite oo niin muskari ihmisiä ollu ikinä :whistle:

Ylipäätänsä päästiin edes kauppaan vaikka mies ei ollu paikalla. Ihana vapauden tunne :) kannoin nimittäin ekat 3 kk vauvaa kantoliinassa, meinas huumori loppua kun oli toppapuku ja hiki virtas sitten kun painavaa vauvaa kanteli edestakasin (iso poika, syntyessään jo lähemmäs 5 kg)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vera86:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Meillä ikäeroa 1,5v ja tuplarattaat oli kyllä kovassa käytössä. Pienempi nukkui niissä päikkärit, kun isomman kanssa oltiin ulkona. Raittaitten kanssa voitiin mennä kauemmaskin kun aina tohon lähipuistoon.

Isompi oli jo ennen vauvaa siirretty omaan sänkyyn omaan huoneeseen, vauva nukkui sitten meidän makkarissa.

Kaikki meni oikein hyvin, kyllä sä konstit keksit sitten kun on sen aika. Tosin toi hissittömyys olis musta vaikeeta...
Olisko sitt vinkkejä mitä tuplarattaat kannatta hankkia ja mistä niitä sais mahd. edullisesti? Nä tavaliset rattaat saatin kaverilta (normi- ja matkarattaat), mutta tiedän että tuplia ei kyll oo kelläkään...
Huuto.netistä
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Ihan perhekerhoissa, kavereilla, kaupungilla. mä en ite oo niin muskari ihmisiä ollu ikinä :whistle:

Ylipäätänsä päästiin edes kauppaan vaikka mies ei ollu paikalla. Ihana vapauden tunne :) kannoin nimittäin ekat 3 kk vauvaa kantoliinassa, meinas huumori loppua kun oli toppapuku ja hiki virtas sitten kun painavaa vauvaa kanteli edestakasin (iso poika, syntyessään jo lähemmäs 5 kg)
Meillä tosin oli toinen juhannusvauva, mutta oli kanssa sellainen joka ei rattaissa viihtynyt. Eli meilläkin ekat kuukaudet menivät piktälti näin, että esikoinen oli rattaissa ja kuopus liinassa.
 
diip
Kyllä aika sovittelua ainakin meillä on. Ikäeroa 1v 8 kk , vauva nyt 1 kk. Ei kyllä aika tuu pitkäks päivisin, hirveästi ei vielä olla missään liikuttu kun lähtö on niin monimutkaista. Asutaan 2. kerroksessa, ei hissiä. Tuplarattaat on rapussa ja yksi kerrallaan lapset on sinne vietävä ja sitten kaupassakäynnin jälkeen vielä kauppakassit yms. Ei ole helppoa ei, mut ehkä ajan myötä helpottuu..ainakin toivon niin. Yöt meillä onneks isompi nukkuu omassa sängyssä ja vauvakin muuten paitsi imetyksen ajaksi nostan meidän sänkyyn. Vauva on onneks aika rauhallinen tapaus ja nukkuu paljon, ei turhia kitise. Mut toivottavasti sitten joskus on heistä seuraa toisilleen niin silloin saattaa hieman helpompaa olla kuin yhden kans (toiveajattelua kait :))
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja vera86:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Meillä ikäeroa 1,5v ja tuplarattaat oli kyllä kovassa käytössä. Pienempi nukkui niissä päikkärit, kun isomman kanssa oltiin ulkona. Raittaitten kanssa voitiin mennä kauemmaskin kun aina tohon lähipuistoon.

Isompi oli jo ennen vauvaa siirretty omaan sänkyyn omaan huoneeseen, vauva nukkui sitten meidän makkarissa.

Kaikki meni oikein hyvin, kyllä sä konstit keksit sitten kun on sen aika. Tosin toi hissittömyys olis musta vaikeeta...
Olisko sitt vinkkejä mitä tuplarattaat kannatta hankkia ja mistä niitä sais mahd. edullisesti? Nä tavaliset rattaat saatin kaverilta (normi- ja matkarattaat), mutta tiedän että tuplia ei kyll oo kelläkään...
Varmaan kaikki tuplarattaat on ihan hyviä. Meillä on tollaset halvimmasta päästä olevat Carenat ja hyvin on ajaneet asiansa. Kattele huutonetistä.
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä-91:
Kannattaako muuten ostaa peräkkäin vai rinnakkain olevat rattaat?
Mä olen rinnakkain olevien kannalla. Helpot ja kevyet työntää, molemmat lapset mahtuu hyvin. Peräkkäin olevat on vaikee kääntää, on sellanen juna. Ja tuntuu, että ei siellä takana ole sitten tilaa kun vauva vähänkin kasvaa.
 
mie
meillä ikäöeroa 1v5kk.
Phil&tedsin tuplat oli ihan ehdottomat.

Pitkää pinnaa siinä tarvitaan, mutta nyt kun ovat vähän vanhempia niin heistä on toisilleen hurjasti seuraa.
Eikä ne pari ekaa vuotta olleet ollenkaan niin kauheita mitä ihmiset "ystävällisesti" pelottelivat :)

Hissittömyys kyllä harmitti mua tosi paljon kun esikoinen ei aina suostunut kiipeämään rappusia, niin kaksi lasta kainalossa oli kyllä välillä liikaa mun hermoille ;)
 
miekin
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
meillä ikäöeroa 1v5kk.
Phil&tedsin tuplat oli ihan ehdottomat.

Pitkää pinnaa siinä tarvitaan, mutta nyt kun ovat vähän vanhempia niin heistä on toisilleen hurjasti seuraa.
Eikä ne pari ekaa vuotta olleet ollenkaan niin kauheita mitä ihmiset "ystävällisesti" pelottelivat :)

Hissittömyys kyllä harmitti mua tosi paljon kun esikoinen ei aina suostunut kiipeämään rappusia, niin kaksi lasta kainalossa oli kyllä välillä liikaa mun hermoille ;)
Sulle on kerrottu sitten varsinnaisia kauhutarinoita :D Mä taas uskoin aika paljon siihen, että kaksi menee samalla kun yksikin, mutta eipä se nyt ihan niin mennytkään. Varsinkin kun kuopus oli korvakierteinen yökukkujaa ja isompi erittäin aktiivinen taapero. Kyllä se vuosi keskimäärin 2tunnin unilla vuorokaudessa oli yllättävän raskas. Mutta ei toki mitään ylitsepääsemätöntä :) Ja onhan lapsille toisistaan paljon-paljon seuraa :)

Että sanoisin, että varmaan riippuu paljon siitä, kuinka "helppo" se toinen vauva sattuu olemaan.
 

Yhteistyössä