lasten nukuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuplis

Vieras
APUA!!!! Kertokaa kokemuksianne useamman lapset äidit ja isät!
Mulla on yksivuotiaat kaksoset, jotka nukkuvat samassa huoneessa. Päikkäreitä menee useesti vielä kahdet (jos heräävät tosi aikaisin), yritetään kyllä yksillä pärjätä. Ongelma on MITEN SAADA LAPSET NUKAHTAMAAN "ITSEKSEEN"???? Meillä toinen kyllä nukahtaisi (jutustelee ja pyöriskelee usein itsekseen ja sitten nukahtaa) mutta toinen ei MILLÄÄN. Ja kun toinen huutaa, itkee ja karjuu, ei toinenkaan pysty nukkumaan vaan alkaa kaveriksi show-meininkiin. Ja sit onkin katastrofi... Miten saatte lapsenne (erityisesti pienellä ikäerolla olevat) nukahtamaan? Meillä ei satukirjat kiinnosta, ei auta unilaulut. Nytkin yritin päikkäreille sänkyihinsä, huusivat 45 minuuttia. Sitten hain toisen pois (kävin välissä aina välillä kaatamassa takaisin sänkyihinsä parin silityksen kera), juotin maitoa ja sammui syliini. Toinen nukahti sillä välin ihan itsekseen...
Huhhuh. Tuntuu että olen epäonnistunut jotenkin äitinä kun on niin vaikeeta. Tähän asti siis päikkärit on vedetty aina VAUNUISSA -olen itse lenkkeillyt samalla raittiissa ulkoilmassa. Vaunuthan alkaa kohta oleen armottoman pienet joten sänkyynkin täytyy tottua. Ja iltaisinhan sama rumba on aina tietenkin...
Kuinka kauan olette muuten huudattaneet lapsianne? Kun ihan tuntitolkulla en viitsisi moista tehdä... ja iltaisin en juuri yhtään muutenkaan. Onkohan tähän luvassa helpotusta vai vasta kouluiässäkö paranee...

auttaisko teillä eri huoneet, jos mahdollista? meillä 2,5v. ja 10kk, jotka on samassa huoneessa. päikkäreille mennää yhessä niin et isompi sänkyyn ja pienempi syliin ja laulelen heille. pienempi yleensä nukahtaa syllin ja sit rauhottelen isomman. illalla on sitte 2 aikuista ni on helpompaa. mutta tuntuu pienempi kaipaavan isomman meuhkausta nukkumaan käydessään. meillä ei toisen huuto paljon häiritse (vaikka olis karjuntaa). parempi vaan et toinenki "joutuu" nukkumaan nii mäkin voin käydä.

kaverilla on kaksoset ja muistan et heiilä on ollu nukuttamiset ainasta taistelua, vieläkin vaik ovat jo 3v. koska toinen innostaa toista.
voimia :))

Miksi et jatka rattaissa nukuttamista jos kerran onnistuu. Kyllähän nyt rattaisiin mahtuu tuon ikäiset lapset vielä monra vuotta. Raittiissa ilmassa nukkuminen on muutenkin parempi vaihtoehto. Meillä tyttö 2v nukkuu edelleen päikkärit parvekkeella, enkä keksi yhtään syytä miksi rupeisin väen vängällä sänkyyn päikkäreille nukuttamaan. Oppii sen varmasti sitten, kun menee hoitoon..

mäkin suosittelisin vielä rattaita jos se kerran onnistuu. Meilläkin nukkui 2v:ksi ja sit oli jo niin iso että "ymmärtää" jo puheesta jne ni sisälle oppiminen helpompaa.

Kiitos vastauksista! Helpotti kummasti :) ... jostain syystä oon ajatellut nimenomaan HUONONA sitä vaunuihin AINA nukuttamista. Tosiasia kyllä on että onhan ne vähän ahtaan näköset mutta kummasti ne muksut vaan siä niitä sikeitä vetelee 1-3 tuntia kerrallaan. Itekkin yritän ajatella että ne VARMAAN sit "ymmärtävät" vanhempana paremmin sitä sänkyyn nukkumista. Tiedä häntä sit totuutta... taidanpa siis vaan jatkaa ulkoilua vaunujen kera.
Muitakin kommentteja ja vihjeitä kyllä otan ilolla vastaan!!!!

Yhteistyössä