LAsten muutto...

Olen eronnut lasteni(poika 6v ja tyttö 5v) isästä vajaa 3 vuotta sitten. Olin itse silloin vuorotyössä ja isä päivätyössä. Lapset jäi isälleen, koska emme halunneet laittaa heitä yöksi muualle hoitoon. Nyt tilanne on ollut toinen jo kohta pari vuotta. Aloitin koulun ja isä meni vuorotöihin.
Molemmilla on uudet kumppanit jo, jotka tekevät päivätyötä. Lasten isälle on tulossa alkuvuodesta vauva uuden vaimonsa kanssa.
Olen koko parin vuoden ajan yrittänyt selittää miksi lasten olisi parempi muuttaa meille, poika aloittaa koulun syksyllä ja täällä olisi koulu 200 m päässä, ku isältä kouluun olisi 1,7 km. Asumme eripaikkakunnillakin ja lasten hoitoon kuljetus on isällä, koska minulla ei ole ajokorttia. Miten saan isän ajattelemaan lasten parasta? Miten hoituu kuljetukset kun vauva on syntymässä? Antakaa avuttomalle vinkkejä!!

Suzu
Mitä mieltä lapset ovat, kenen luona he haluaisivat asua ja miksi? Haluavatko he vaihtaa asuinpaikkaa ja koulua? Miettikää asiaa tarkkaan, nimenomaan lasten kannalta. Heille on iso asia vaihtaa paikkakuntaa ja koulua, ystäväpiiriä, harrastuksia.. Minun mielestäni esimerkiksi koulun lähempi sijainti ym. ovat toisarvoisia asioita, tärkeintä on lasten etu ja mielipide. He rakastavat molempia vanhempiaan.

Yhteistyössä