Lasten merkkivaatteet

• Viestiketjun aloittaja Äippä84
  • Ensimmäinen viesti
Äippä84
Kertokaas mikä järki niissä on? Lapsi käyttää yhtä kokoa vain hetken ja vaatteet käy koko ajan pieneksi. Kannattaako silloin panostaa paljon vaatteisiin? Kyse nyt siis sisävaatteista.
Ulkovaatteisiin totta kai kannattaa panostaa ja sen ymmärränkin.
Mutta öky merkkivaatteiden ostamista pikku vauvoille en ymmärrä.

siiri
Minä en ole oikein ymmärtänyt tuota, että lapsi käyttää yhtä kokoa vain hetken eikä siksi kannata yhtään panostaa. Meillä ainakin yhtä kokoa on vauvanakin käytetty useita kuukausia ja pari-vuotiaalla yksi koko menee melkein vuoden. Siinä ajassa ehditään pestää ja käyttää niin mona kertaa, että ihan varmasti kannattaa panostaa. Eri asia sitten tarviiko niiden olla merkkivaatteita, mutta kyllä minä pienenkin lapsen sisävaatteissakin panostan laatuun yhtä lailla kuin ulkonäköön ja lkäytännöllisyyteenkin.

m
Merkkivaatteiden todellinen hinta on usein alhaisempi, kun halppis vaatteiden.
Osta alesta- käytä lapsellä - myy hyytiksessa - saa omasi pois välillä jopa enemmän.
Harvoin/ei koskaan halppis vaatteista saa omiaan pois.
Se varmaan syy monelle.

miksi ei
miksi lapsille ei saisi ostaa mitään? Samalla periaatteella ei kannata ostaa leluja kun ne kiinnostavat hetken, sukset jää pieneksi ja samoin pyörät...

Minusta esim vuoden käyttöikä on ihan hyvä. Ostattehan te itsellennekin vaattteita uuden sesongin mukaan, miksi ei lapselle? Harva tosin pystyy jollain todella kalliilla merkkivaatteella lapsensa täysin pukemaan. Eihän yhdellä merkillä ole edes valikoimaa alusvaatteista ulkovaatteisiin.

Miksi muuten lapset pitäisi kaikki pukea saman kaavan mukaan ja ostaa vain ns hyväsytystä kaupasta vaatteet?

....
Minulla ei ole omia lapsia, joten en sen enempää asiaa kommentoi mutta hoidossa eräät lapset joiden äiti tulee aina niin tyylitietoisena ja lapset puettu miten sattuu. Se kyllä pistää ikävästi silmään ja tulee sellainen olo, että äiti pistää kaikki rahat omiin vaatteisiin, ehostamiseen.

GoottiRock
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
no jos käytän itse merkkivaatteita niin miksi ostaisin lapselleni jotain halpiksii? onhan se vähän epäreiluu et äiti käyttää hienoja vaatteita ja lapsi ei.
Merkkivaate ei automaattisesti tarkoita samaa kuin hieno vaate. Makuja on monia, kaikkia ei miellytä vaikkapa joku Burberry-sovinnaisuus.

GoottiRock
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Minulla ei ole omia lapsia, joten en sen enempää asiaa kommentoi mutta hoidossa eräät lapset joiden äiti tulee aina niin tyylitietoisena ja lapset puettu miten sattuu. Se kyllä pistää ikävästi silmään ja tulee sellainen olo, että äiti pistää kaikki rahat omiin vaatteisiin, ehostamiseen.
En ikinä maksaisi lapsen vaatteesta niin paljon, mitä olen valmis maksamaan joistain omista vaatteistani. Siihen on kaksi syytä: ensinnäkin lapsen vaatteen käyttöikä on hyvin lyhyt (alle 2-vuotias lapsi), ja toiseksi itselleni oma tyyli on tärkeämpi kuin lapselle tässä vaiheessa. Kyllä meillä lapsella on ollut usein vaatteet vähän hassusti - värit eivät aina ole sointunut yhteen, on voinut olla eriparisukat (pienet sukat aina kadoksissa), tukkaa ei todellakaan laiteta, jne. Ei siinä minusta mitään pahaa ole, lapsi päättäköön itse myöhemmin miltä haluaa näyttää. Ja minusta tuollainen hippilapsi-look on oikeastaan aika hieno! Ei lapsen tarvitse olla aina suittu ja puunattu. Käytänhän mä sitä paitsi meikkiäkin, mutten silti meikkaa lasta :D

Omaan ulkonäkööni siis panostan, tosin en kyllä ostele itselleni mitään tylsiä merkkivaatteita, vaan enemmänkin gootti- ja rock-kaupoista, silloin tällöin. Suurimman osan omistakin vaatteista ostan silti kirpputoreilta, löytyy helpommin persoonallisia ja hienoja, ja halvalla.

Olen huomannut, että merkkivaatteet yleensäottaen säilyy parempana. Meillä oli vauvalla pari halppis unihaalaria, ne oli ihan nyppyiset jo ennen ensimmäistä käyttöä. Ja siis välimuotojakin on.

Mä en juurikaan osta merkkivaatteita lapselle ellei satu olemaan hyvässä alennuksessa tai käytettynä mutta lahjaksi saadaan niitä ja onhan ne ihan eri luokkaa. Kestävät pesuja paljon paremmin ja pysyvät siistinä pidempään. Jos olisi varaa niin varmasti ostaisin niitä itsekin.

"vieras"
Mikä sitten lasketaan merkkivaatteeksi. Meillä käytetään lähinnä keskihintaisia Småfolkia, ej sikke lej:tä, Kameleont designia. Kestävät hyvin käyttöä ja pojillekin löytyy iloisen näköistä. Muutaman kerran olen ostanut Pradaa tai Donaldsonia, jotka lasken oikeasti merkkivaatteiksi. Laatu oli kyllä huima, mutta meidän vaatebudjetti ei noita oikein kestä. Ruotsalaiset ketjut taas ei oikein kestä meidän käyttöä. Pikkuvauvalle ehkä ok, mutta leikki-ikäinen käyttää samaa kokoa vuoden, eikä halpistrikoopaidat kestä siistinä sitä käyttöä.

laatutietoinen
[QUOTE="Jenni";23814197]Hei, Lasten merkkivaatteita saa myos halvalla !!! Tarkistakaa taa ihana kauppa: LITTLE PRINCESS - LAATUVAATTEITA 0-6 VUOTIAILLE TYTOILLE
Suuret alennukset OVH:sta[/QUOTE]

Kiitos vinkistä:):)

Tilasin tuolta äsken ihanan mekon lapselle!

Suosin itse hyviä merkkejä, koska ne pysyvät siisteinä ja niiden käyttöikä on huomattavasti pidempi kuin useilla halpisvaatteilla! Ja koska niitä tosiaan löytää halvallakin. Toivoisin kyllä, että vaatteen merkit on mahdollisimman piilossa, koska en halua saada minkään merkkimamman leimaa otsaan:/ Tai että lastani loukitellaan mihinkään kastiin vanhempien harrastamien "liian hienojen" merkkien takia. En helposti osta sellaista vaatetta, jossa brändi hyppää kovin vahvasti silmille...

"huhhuh"
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm;21392806:
no jos käytän itse merkkivaatteita niin miksi ostaisin lapselleni jotain halpiksii? onhan se vähän epäreiluu et äiti käyttää hienoja vaatteita ja lapsi ei.
Se merkkikö vaatteesta tekee hienon? Tai kallis hinta?

Mun mielestä vaate on silloin hieno, kun itse siitä pidän.
Olen muuten halpisvaatteita ostanut esikoiselleni ja neljäs lapseni niitä pitää parhaillaan. Hassu homma, niissä ei ole nukkaa tai muutakaan kulumisen merkkiä, väritkin vielä kirkkaat.

Se hinta tai merkki ei aina sitä laatua takaa.

laatutietoinen
[QUOTE="huhhuh";23814369]Se merkkikö vaatteesta tekee hienon? Tai kallis hinta?

Mun mielestä vaate on silloin hieno, kun itse siitä pidän.
Olen muuten halpisvaatteita ostanut esikoiselleni ja neljäs lapseni niitä pitää parhaillaan. Hassu homma, niissä ei ole nukkaa tai muutakaan kulumisen merkkiä, väritkin vielä kirkkaat.

Se hinta tai merkki ei aina sitä laatua takaa.[/QUOTE]

Mutta suurimmassa osassa tapauksia takaa. Minusta on kiva, että vaate säilyy uuden näköisenä. Inhoan kulahtamista ja nukkavieruutta. Aloitin ostamalla lapselle henkkamaukka, lindexiä, kappahlia ja muita. Mutta mitä isommaksi lapsi tuli ja mitä pidempi vaatteen käyttöiän tuli olla, sitä paremmin ymmärsi laatueron merkityksen. Vaate kulahti arviolta 80 %: ssa tapauksia hyvinkin pian. Ei asiaa välttämättä edes huomaa, jos on tottunut vaatteen tiettyyn ulkoasuun. En väitä, että lastenvaatteiden on pakko olla aina ihan vimpan päälle. Mutta ei ole väärin myöskään sitä haluta...

Yhteistyössä