lasten merkkitietoisuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Alakoululainen selitti kaverilleen. "mulla on sängyssä nyt nää Marimekon lakanat"". En viittiny oikaista että ihan muuta merkkiä ne ovat.

Mua huvittaa toi kersojen ja aikuisten merkkifanaattisuus. Meillä kyllä on niitä lahjaksi saatuja Marimekon lakanoita aikuisten käytössä mutta ei merkeistä ole lapsille toitotettu eikä ne ole mitään tunnettuja unikkoja yms kuoseja.

Enkä ikänä oo vaatteissa tai muissa tuotteissa asettanut mitään merkkiä sen statuksen vuoksi mihinkään asemaan. Laatu on eri asia esim. kestävyyttä vaativissa urheiluvaatteissa.

Vattu noita markkinavoimia mitkä saa jotkut ihan sekaisin..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Juu mun 4v tyttö katteli eilen Prismassa haalareita, näytti sitte mulle remun haalaria ja sanoi "tämä haalari kestää vettä!" Kysyin että mistä sä sen tiedät niin sanoi että kankaasta hän sen tietää... :D ja mun 7v poika totes että Halpahallissa on huonoja vaatteita :whistle: (mä oon kyllä by the way eri mieltä mun pojan kanssa tuosta Halpahallista... :D )

Olen itse varsin merkkitietoinen ja täytyy todeta, että tytär on tullut äitiinsä. Pojat viis veisaavat merkeistä, kunhan vain on tarvittava tavara ja vaate on mukava.

Tästä tulee karmaisevasti mieleen kun pojan kaveri aina muisti joka käänteessä mainostaa että hänellä on päällä merkkivaate. Huoh.
Äitinsäkin kyllä aika lahjakkaasti jaksoi sitä mantraa toistaa. Aivan kammottavaa kuunneltavaa.

[QUOTE="vieras";24596170]No aikuisistahan se lähtee. Ei kukaan kersa merkeistä vaahtoa ellei ole oppinut sitä kotoa.[/QUOTE]

No ei pidä paikkansa kun nuo kersat itse vertailee (näyttää olevan alakoulussa omaksuttu tapa vertailla, kun ei sitä aiemmin ole ollut) mitä MERKKIÄ kenenkin kotoa löytyy... jollakinhan pitäisi pysytä pätemään...

kuten eräs 5 vee lapsi kertoi lapselleni:
mun isällä on ainaskin numeron 56 numeron kumisaappaat (lapseni oli sitä ennen kertonut isänsä kengännumeroksi 41) että sitä rataa...

Yhteistyössä