A
Ajetaan Hiljaa
Vieras
Meidän perheessä oli lapsuudessani hyvin tarkat säännöt siitä, että autotielle ei mennä leikkimään. Meidän okt-alueella lapset ovat ottaneet tien leikkipaikakseen. Tie on päättyvä, mutta siinä on poikkikatu ja liikennettä on kuitenkin ihan kohtalaisesti. Tiellä on välillä sählymaalit ja autolla pitää kiertää ne. Toki ajan hyvin hiljaa ja varon, mutta aina pelottaa, että sieltä joku lapsukainen tupsahtaa auton alle. Minusta autotie ei ole leikkipaikka missään tapauksessa. Lasten vanhemmat ovat hyvin tietoisia tästä, mutta eivät pidä asiaa ilmeisesti huonona, koska ovat monesti itsekin pihalla lasten leikkiessä tiellä. Okei, pihassa ei ehkä ole tilaa pelata sählyä ja rullaluistimet vaativat asfalttia alleen, mutta silti. Autotie on vaarallinen paikka lapsille, etenkin alle kouluikäisille.
Minusta alle eskari-ikäisen ei pidä muutenkaan yksinään haahuilla autotiellä, mutta tämäkin on ilmeisesti poikkeava mielipide, koska pieniä menee yksinään tietä pitkin usein. Kyseessä ei ole nyt valitus siitä, etten autollani pääsisi tarpeeksi lujaa kaahailemaan, vaan huoli lasten turvallisuudesta. Leikit pihassa ja autotie autoille. En todellakaan halua olla osallisena missään kolarissa, vaikka leikit kierränkin hyvin hyvin hitaasti autollani, mutta jos jotain sattuisi, niin minun syynihän se ilman muuta olisi, koska olen autolla. Lapsille ei tunnu olevan ollenkaan selvää se, että auton kanssa jää aina toiseksi
Minusta alle eskari-ikäisen ei pidä muutenkaan yksinään haahuilla autotiellä, mutta tämäkin on ilmeisesti poikkeava mielipide, koska pieniä menee yksinään tietä pitkin usein. Kyseessä ei ole nyt valitus siitä, etten autollani pääsisi tarpeeksi lujaa kaahailemaan, vaan huoli lasten turvallisuudesta. Leikit pihassa ja autotie autoille. En todellakaan halua olla osallisena missään kolarissa, vaikka leikit kierränkin hyvin hyvin hitaasti autollani, mutta jos jotain sattuisi, niin minun syynihän se ilman muuta olisi, koska olen autolla. Lapsille ei tunnu olevan ollenkaan selvää se, että auton kanssa jää aina toiseksi