lasten lahjat, mahtaakohan kelvata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuosi vuodelta vaikeampaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuosi vuodelta vaikeampaa

Vieras
lahjat tytölle 9v. kohta 10v.

-kaksi dvd myrsky ja narjian tarinat
- fleese huppari
-yöpyjama hello kitty
- pitkävartiset nahkasaappaat
- meikki reppu
-kirjoja
- piirrustusvälineitä, vihko , päiväkirja
- suklaata
-tanssimatto
-taskulamppu ( tarvii koulumatkalla aamulla)
onko tarpeeksi ja sopivatko ne tuon ikäiselle

pojalle 11v.

- dvd joulutarina
-kaksi pleikkari peliä
-kitarakotelo( kangas)-
- akustisen kitaran teline( mies teki)
-yöpyjama
-suklaata
- taskulamppu
-sukkia
-cd

tytölle 20v.
kultakeramiikan 4 syvää ja 4 matalaa lautasta( kerää sarjaa)

tytölle 14v,

huppari, sukat

pojalle 25v. suihkugeeli, sampoo
pussilakana, hanskat

poika 28v.
sähkövatkain, miesten tuoksu ja bokserit, sukat

poika 22v. huppari, suihkugeeli ja samppoo

isomille on vähemmän kun saavat muualta lahjoja, pienemmät eivät juurikaan muuta kun meiltä vanhemmilta. isommat lapset molempien aikaisemmasta avioliitosta. onkohan tuossa nyt kaikille tarpeeksi. olemme kuitenkin muistaneet jokaista, isompia vähemmän... mutta eikös ne lahjat vähene mitä vanhemmaksi tulee???

Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
Narnian ikäraja taitaa olla 11? Taskulampun sijasta hommaisin otsalampun.

Hyvät lahjat on, ainakin jos nuo aikuiset tarvitsevat just lakanoita ja vatkaimia.

vanhin poika toivo sähkövatkainta kun viimeksi oli kuulemma niin työlästä vatkata käsin sokeri, munavaahtoa, toinen toivoi pussilakanaa

14v huppari ja sukat.
Tuossa iässä lahjat ovat vielä tärkeitä, mitä jos jätät noilta pienimmiltä ostamatta yhdet lahjat ja niillä rahoilla jotain kivaa tuolle 14v:lle.

Muut lapset ovat yli 20v ja silloin lahjat eivät ole pääosassa, mutta tuo 10, 11 ja 14v ovat vielä pieniä ja tarvitsevat kaikki jotain kivaa. Sukat ei välttämättä ole 14v joulupukin listassa ykkösenä.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja vuosi vuodelta vaikeampaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi 14 v saa vähemmän kuin muut? Muuten ihan ok, kai.

hänellä oli juuri synttärit ja sai meiltä 100 euroa rahaa, siksi!

?
En kyllä siltikään ymmärrä!

Niin, kun muutkin varmaan synttärilahjat on saaneet. Onko hänen vikansa syntyä joulun tienoilla?

Alkuperäinen kirjoittaja miauuuu:

ai saikos muut synttäreillä

tyttö tarvi rahaa tiettyyn ratsastusharrastukseen ja näin sovittiin että hän ei sitten joululahjoja tarvi, hupparia meiltä toivoi. nÄmä lapset on opetettu aika vähään ja olen heistä kaikista tosi ylpeä vaikka tämä 14 v. ei omani olekkaan mutta tosi järkevä ja fiksu tyttö.

olisin 14-vuotiaana pettynyt, jos saisin vain hupparin ja sukat, kolme vuotta nuoremman veljen saadessa esim. 2 pleikkaripeliä, cd-levyn, kitarapussin ja kitarakotelon.
Ei kuulosta ihan reilulta.

Itse olen syntynyt joulukuun puolessa välissä ja saanut erikseen synttärilahjat ja joululahjat.
Synttärilahjan saaminen ei saa tarkoittaa joululahjojen menetystä, ellei sitten ole ollut niin, että nämä muut saivat synttäreinään tässä kuluvana vuonna sukat ja saavat siksi jouluna lahjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja miauuuu:

ai saikos muut synttäreillä

tyttö tarvi rahaa tiettyyn ratsastusharrastukseen ja näin sovittiin että hän ei sitten joululahjoja tarvi, hupparia meiltä toivoi. nÄmä lapset on opetettu aika vähään ja olen heistä kaikista tosi ylpeä vaikka tämä 14 v. ei omani olekkaan mutta tosi järkevä ja fiksu tyttö.

No se nyt oli sanomattakin selvä ettei omasi ollut tämä 14-vuotias...

Alkuperäinen kirjoittaja sarba:
samaa mieltä olen, kyllä se 14 vee jotain tarvis enemmän :|
Ite oon 21 ja saan meijän porukoilta vielä paljon enemmän lahjoja :p

Mietin ite just ihan samaa. :D
Oon myös 21.

Kauhean vähäinen lahja verrattuna vain pari vuotta nuorempiin sisaruksiin.

Minä kyllä myös sitä 14-vuotiasta jollakin muistaisin, esim. jollain kivalla kirjalla ja suklaalla, tai vaikka hopeakorviksilla, ne ei maksa paljoa, tms juttu. Itse olen myös syntynyt lähellä joulua, ja olisin kyllä ollut tosi loukkaantunut tuommoisista lahjoista.

Sit mietin sen 9-vuotiaan tytön lahjoja, eikö sen ikäinen vielä leiki, ainakin meillä 11 v poika leikkii vielä täysin, eikä noissa tavaroissa oikein lelua lapselle ollut, ja isompi veli saa 2 playkkaripeliä, sekään ei kuulosta reilulta.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
14v huppari ja sukat.
Tuossa iässä lahjat ovat vielä tärkeitä, mitä jos jätät noilta pienimmiltä ostamatta yhdet lahjat ja niillä rahoilla jotain kivaa tuolle 14v:lle.

Muut lapset ovat yli 20v ja silloin lahjat eivät ole pääosassa, mutta tuo 10, 11 ja 14v ovat vielä pieniä ja tarvitsevat kaikki jotain kivaa. Sukat ei välttämättä ole 14v joulupukin listassa ykkösenä.

14 vuotias saa muualta tosi paljon lahjoja, molemmilta isovanhemmiltaan, meidän yhteisillä vain yhdet isovanhemmat, yhdet kummit kun tällä 14v tytöllä monta kummmia ja äitinsä puolelta tätejä ja setiä ostamassa lahjoja, kun meidän yhteisillä ei ole. joten paketteja tulee kaikille nuoremmille lapsille varmaan samanverran, eivät he sitä katso keiltä ne on.

Yhteistyössä