Lasten kuvat facebookissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abloom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

abloom

Jäsen
14.10.2008
618
0
16
Minusta on inhottavaa kun yhdellä mun kaverilla on 5 ja 7 vuotiaiden tyttöjensä kuvia siellä ja moni kuva sellasia että ne on ihan alasti :/ ei muuten, mutta sitten kun on 500 "kaveria" jotka näkee ne... Ei tulis itellä mieleenkään riskeerata että sellaset kuvat päätyis sit ihan muihin tarkotuksiin... :|

Voisiko olla, että niiden kuvien näkyvyyttä olisi jotenkin rajoitettu, vaikka kavereita onkin noin paljon? Voi olla, että hänellä on lyhyt kaverilista, jolle näytetään lasten kuvat, ja kuulut sille.

(Mä näytän 'kaikille kaiken' eli ei ole kaverilistoja, mutta toisaalta en laita sinne lasten kuvia lainkaan.)

Mä ainakin tahdon näyttää mun kavereille kuvia mun rakkaasta pojastani. :heart: Mulla kyllä ei oo viittäsataa kaveria,ei edes sataa...
Ymmärrän kyllä,ettei kaikki halua esitellä lapsiaan netissä,mut mä olen laittanut lapseni kuvia sinne myös.

Muoks.Pitää vielä lisätä,etten alastoman lapsen kuvia laita kyllä esille.

Nuo lasten alastonkuvat eivät ole kyllä sellaisia joita näytetään kaikille. Onhan mullakin siellä lasten kuvia, 2 molemmista, mutta vatteet on visusti päällä. Yksi mun kaverin kaveri on laittanut sinne sellasen kuvan vauvasta, jossa vauvalla on oikein jalat levällään :/

Mulla on kanssa lasteni kuvia. Tosin kavereiksinikaan en hyväksy ihan ketä vaan. Osa ystävistäni asuu kaukana ja haluan jakaa heidän kanssa kuvat, koska ei nähdä muuten. Minustakin on kiva nähdä heidän kuviaan, siis myös lapsista, koska ovat tärkeitä ihmisiä ja näin pääsee näkemään mitä heillä on ja iloita kuvien kautta.

Sieltä tosiaan saa laittaa asetukset niin että määritellään kuka niitä saa katsoa ja kuka ei. MUTTA, porsaanreikä tulee siinä, että jos joku kommentoi kuvia ne ovat kuukauden ajan näkyvissä kaikille tämän kavereille jos huomaavat omilta kotisiviultaan että niitä on kommentoitu. Samoin jos lisää uusia kuvia, jää niistä tiedot muille näkyviin kuukaudeksi. Tarkkana saa olla. Itse en laittaisi kuvia jossa lapsi alasti, mutta minullakin on kaveri joka on laittanu kylvetyskuvia facebookiin, maailma on täynnä saalistajia, ei tehdä heidän hommastaan helpompaa laittamalla salaamattomia kuvia, meidän homma on suojella lasta.

Ei tulis mieleenkään laittaa lapsista alastonkuvia nettiin!
Jotain kuvia mullakin kyllä on lapsista, mutta mä olen kavereistani rajannut vain muutamat jotka ne saa nähdä.

Ikävintä tollasessa ap:n tilanteessa on, että monikaan ei tajua niitä kuviaan suojata erikseen (suojaavat pelkän profiilin) ja sit ne kuva-albumit näkyy kaikille kavereidenkin kavereille, kun joku esim. kommentoi jotain kuvaa :/

Fb:ssa on myös sellainen ominaisuus, että kaveri voi erittäin helpolla poimia kuviasi omalle seinälleen. Minulla on siellä vain 'turvallisia' kuvia, mutta ekan kerran kyllä vähän hyppäsin ilmaan, kun eräs kaverini (miespuolinen) oli tällaista ominaisuutta käyttänyt. :whistle:

Mä pitäisin järjenköyhänä sellaista ihmistä, joka laitta lastensa alastonkuvia nettiin. 500 ihmiseen mahtuu jo useampi kuin yksi pedari, valitettavasti. Sanoisin kaverille, jos ei tajuis niin ilmiantaisin ne kuvat. Facebook poistaa ne sitten.

Yhteistyössä