Lasten kootut pelottelut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turbojurpo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Turbojurpo

Aktiivinen jäsen
09.10.2008
16 765
16
38
Tuli mieleen tästä viestistä maitohammasketjussa:

Mulle sanottiin pienenä, että jos nielaisee irronneen maitohampaan, se puree pyllyyn ulos tullessaan. :(

Isosisko pelotteli minua pienenä sillä, että jos kaktus pistää, niin piikki kulkeutuu ennen pitkää sydämeen.

Miten teitä on peloteltu pienenä? Ei kai sentään näin rajusti: IRCQuotes ?

Mää pelottelin mun pikkusiskoo, meillä oli kissa, jonka halusin omia kokonaan ittelleni, sisko tietenkin kans olis halunnu silitellä kissaa niin sanoin, että kissalla on piikit korvissa ja jos sisko menee lähelle tai silittää niin sillon kissan pistää niillä piikeillä. Tän takia mun sisko ei uskaltanu varmaan vuoteen silittää meijän kissaa ollenkaan :laugh:

mitään sellasta ei tuu mieleen et mua oltais peloteltu jollain asialla (en tarkota etteikö niin olis käyny mut en tähän hätään muista)

Jos ei olla hiljaa laivalla niin kapteeni heittää mereen :D.

Mut ei nyt sentään omat vanhemmat tuollaisia, vaan vähän vanhemmat (meille tuntemattomat) lapset meitä laivalla pelotteli. Silloin kun taidettiin leikkiä vaan laivan käytävillä, kun ei mitään erillään olevia isompia leikkipaikkoja niin ollut.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuli mieleen tästä viestistä maitohammasketjussa:

Isosisko pelotteli minua pienenä sillä, että jos kaktus pistää, niin piikki kulkeutuu ennen pitkää sydämeen.

Miten teitä on peloteltu pienenä? Ei kai sentään näin rajusti: IRCQuotes ?

Ei nyt niin pelotteluakaan ollut mitä sinulle on sanottu ;)
Minua ei pelotellut kukaan kaktuksista ja meillä oli aikanaan sellainen iso kaktus jossa oli varmaan 10cm pitkät terävät piikit,
minäpä tietenkin siihen koskemaan ja verenmyrkytyksen siitä sain,
lääkärireissu siis tuli mutta lähti kaktuskin meiltä :D

Jos ette ole hiljaa (autossa) niin jätän teidät tienvarteen.

Tämä uhkaus aika pian alkoi mua vaan ärsyttää ja sai kiukun aikaiseksi, kun tuota ei tietenkään ikinä toteutettu. Meni myös terä niiltä ihan hyviltä uhkauksilta.

Oman lapsen kanssa varon visusti uhkailemasta muilla, kuin toteuttamiskelpoisilla uhkauksilla.

Äiti sanoi kun oltiin lapsena oltu tuhmia et se myy meijät mustalaisille jos ei olla kilttinä.

Tai et se imuroi meijän lelut lattioilta jos ei raivata niitä (olipa ne lelut minkä kokoisia vaan)

Pahin pelottelu, mistä olen kuullut, kerrottiin eräälle naiselle pienenä. Vanhemmat kertoivat hänelle, että yöllä kahdentoista ja yhden välillä on Saatanan tunti, jolloin on parempi nukkua kädet peiton päällä. Jos valvoo silloin, Saatana tulee ja vie, eikä edes Jumalan enkeli voi silloin auttaa. Kuten arvata saattaa, nainen valvoo ja pelkää nytkin tuohon aikaan.

Mua kans peloteltiin mustalaisille myymisellä. Jostain syystä läträsin shampoolla ja äiti sanoi, että kasvaa karvoja, jos sillä pesee muuta kuin tukkaa.

Tunnen muuten perheen, jossa autosta tienposkeen jättäminen oikeasti toteutettiin. Oli tehokasta!

Tunnen muuten perheen, jossa autosta tienposkeen jättäminen oikeasti toteutettiin. Oli tehokasta!

No olisin suositellut meilläkin tämän toteuttamista, tai sitten uhkailun lopettamista.

Risoo niin kuunnella esim ravintolassa, jos lapsi kiemurtelee ja sotkee pöydässä, aika äkkiä korostetaan ääntä ja aletaan uhkailla ettei tule jäätelöä, jos ei käytös parane....sitten sama peli jatkuu, mutta piltti popsii jälkiruoaksi jäätelöä kuitenkin. Mitvit?

meillä peloteltiin myös mustalaisille myymisellä samoin kasvatuslaitokseen joutumisella.
Myös peloteltiin järven jää niin että en tänäpäivänä uskalla oman lähijärven jäälle edes mennä hiihtämään mihin on koneella latu tehty :(
Samoin uhkailtiin jos kipeäksi tulet että joudut sairaalaan ja eroon perheestä joten mieti kaksikertaa oletko kipeä.
Sitten äiti ihmetteli kun me paineltiin 39 kuumeessakin koullun ja kouluterkka ja opet vihasena kotiin soittelemaan,
no mistähän johtu.

Meitä oltiin kans aina myymässä mustalaisille sillon ku tapeltiin ja mesottiin. Sanottiin myös, että jos kävelee liian lähellä mustalaisakkaa niin se nappaa hameensa alle ja vie mukanaan.. niin ja joka toista haukkuu joutuu mustalaisten napalaukkuun..

Näkkiä ja suonsilmää pelättiin ihan hirveesti! Vaan niin pelkää meidänki lapset.. :D

Minä en tiedä mihin olen mennyt ehdollistamaan kymmeneen laskemisen, mutta se tuntuu toimivan käsittämättömän hyvin (muuhun komenteluun verrattuna varsinkin.) Molemmat (5- ja 3-) ovat jo ensimmäisten numeroiden kuuluessa "ei! äiti älä laske" ja 97% tapauksista tottelevat (ainakin jonkun aikaa.)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;27978459:
meillä peloteltiin myös mustalaisille myymisellä samoin kasvatuslaitokseen joutumisella.
Myös peloteltiin järven jää niin että en tänäpäivänä uskalla oman lähijärven jäälle edes mennä hiihtämään mihin on koneella latu tehty :(
Samoin uhkailtiin jos kipeäksi tulet että joudut sairaalaan ja eroon perheestä joten mieti kaksikertaa oletko kipeä.
Sitten äiti ihmetteli kun me paineltiin 39 kuumeessakin koullun ja kouluterkka ja opet vihasena kotiin soittelemaan,
no mistähän johtu.

:O

Minä olen natsimutsi ja toteutan jos uhkaan. Kummallakin lapsella on jäänyt pari kertaa karkkipäivä väliin kun ei ole uskottu. Jäähyjä on tullut sekä lapsille että leluille. Kerran olen jättänyt tienposkeen. Tämä siis niin, että koukkasin pienelle sivutielle ja siellä vähän aikaa napottivat p-paikalla (itse kyllä olin autossa muutaman metrin päässä, mutta tehosi näinkin). Pidän huolen, että uhkaan vain sellaisella, jonka myös toteutan. Eli mitään hulluja uhkauksia en tee. Kerran luin täältä, että joku oli uhannut synttäreiden perumisella (!?) ja oli sitten pulassa kun lapsi ei ollut kuitenkaan uskonut.

Meillä lapset jo tietää, että jos uhkaan, niin toteutan. Mutta koska harvoin uhkaan, niin säilyttää tehonsa. Myös laskeminen kolmeen on tehokasta. Kovinkaan monesti en ole päässyt sinne kolmeen asti kun lapsiin tulee liikettä.

Meillä uhattiin kans mustalaisille myymisellä :D.

Isä uhkas, että jättää tienposkeen seisoo jos takapenkillä tappelu, huuto ja riehuminen jatkuu ja niin, vaan mesoominen jatku. Yht'äkkiä isä pysäytti auton, käänty meihin päin ja sano kakarat ulos autosta. Isä ajo autolla, sen verran kauas, ettei nähty sitä. Hetki siellä tienposkessa seisottiin ja ihmeteltiin, että jättikö isä ja äiti meijät sinne. Isä muutaman minuutin päästä tuli takas ja kysy, joko osaatte olla kunnolla. Hävetti ja sanottiin sisarusten kanssa, että ollaan kunnolla loppu matka. Toimi todellakin meille.

Kiroilusta sano meille aina äiti, hyi ruman kuulosta, kasvaa mustia karvoja kieleen kun kirootte.

Iso mummu kielsi sisällä viheltämisen, tiukasti sano, että viheltäminen loppu nyt, tulee käärmeet sisälle. Mä en tänä päivänäkään vihellä sisällä ja en itekkään siedä yhtään jos, joku muu viheltää.

"Jos toista haukkuu, joutuu kiinalaisen räkälaukkuun"

"Jos ette käyttäydy kunnolla, lähetän teidät kasvatuslaitokseen."

Ulos lähtiessä tätini uhkasi antaa selkäsaunaa, jos uskaltaisimmekaan jäädä auton alle.

Ei mulle nyt oikein muita tuu mieleen.

Yhteistyössä