Lasten kaverisynttärit

Tyttöni 4v sai kutsun kaverinsa synttäreille. En edes tiedä kyseistä tyttöä ulkonäöltä, saati että tietäisin paljonko täyttää tai millaista lahjaa toivoisi. Ovat siis tarhakavereita.

Jotenkin haiskahtaa omaan korvaan lahjojen kalastelulta, vai järjestetäänkö näin pienille jo kaverisynttäreitä vaikkei vanhemmatkaan koskaan olisi tavanneet? :eek: Jotenkin olen meinannut, että eskarissa neiti saisi kutsua kavereita synttäreilleen, luulin että olisi aika yleistäkin.

a
Meidän naapurustossa on tänä syksynä alkanut olemaan kaverisynttäreitä. Yhdet 7v. oli jo ja kahdet 5v. ihan lähitulevaisuudessa. Ja myös naapuruston 3-vuotiaat on kutsuttu mukaan. Mutta meille ei ainakaan vielä 5v. kutsuta hoitokavereita, katsotaan sitten ensi vuonna mikä on tilanne.

No
En mäkään tunne 2 tarhakaverin äitiä tai isää kovinkaan hyvin, tai lapsia, hyvä jos ulkonäöltä, mutta nämä 2 ovat tyttöni parhaat tarhakaverit. Lapsi 5 v ja kutsui nuo + muutaman naapurin lapsen. Tulivat nyt viikonloppuna + myös vanhemmmat hetkeksi. Olisi varmaan pitänyt kutsua aiemmin vaan kyläilemään, mutta on ollut niin hoppu muka...

noh
Joissakin tarhoissa toivotaan että koko joukko kutsutaan tai synttäreitä ei järjestetä sillä lapset käyvät aika julmaa kauppaa synttärikutsua lupaamalla tai sen epäämisellä uhkaamalla.

Ja jo 4-vuotiaat osaa sen, usko pois.

Meillä on likka pitänyt kaverisynttärit 4-vuotiaasta saakka ja kutsunut aina kaikki oman tarharyhmän tytöt, vaikkei kaikkien kanssa olekaan ollut tekemisissä tarhan ulkopuolella.

Ja nimenomaan siksi olen halunnut kutsua ryhmän kaikki tytöt, ettei tule sitä sellaista typerää "mä en kutsu sua mun synttäreille, jos sä et nyt tee niinkuin mä haluan" tai että joku yksi jää ulkopuolelle. Eipä tosin tuo mun muksuni onneksi ole sellaista tyyppiä, että lällättelisi ja uhkaisi jättää kutsumatta, mutta samassa ryhmässä oli kyllä muita, jotka tällaista harrastivat. Ja se juttu aloitettiin jo puoli vuotta ennen synttäreitä.

kahden äiti
3-vuotissynttärit järjestettiin kavereille niin, että kutsussa luki: "Ei lahjoja". Aika moni kuitenkin oikein soitti perään, että ihanko totta ei saa tuoda mitään lahjaa. Vastasin kysyjille, että tärkeintä on, että tulette ja lapsi saa juhlia kavereidensa kanssa, ei lahjoilla väliä. Silti aika moni toi lahjan... joten tästä viisastuneena 4-vuotissynttäreiden kutsuun ei enää noin kirjoiteta. Mutta edelleen todellakin tärkeintä on iloiset juhlat mukavassa seurassa!

Vai että lahjojen kalastelua... :D

4 v on ihan "normaali" ikä aloittaa kaverisynttäreiden järjestäminen ainakin täälläpäin, eikä sinne tarhakavereiden vanhempia kutsuta vaan lapset, ts. ei väliä ovatko vanhemmat tuttuja vai ei.

Koko ryhmää ei olla koskaan kutsuttu, se taas ei ole tapana täällä, ei olla myöskään pidetty mitään "tytöt kutsuu kaikki tytöt ja pojat kutsuu kaikki pojat"- linjaa vaan tyttöjä ja poikia sekaisin ollaan kutsuttu.

vieras
Meillä on pienestäpitäen juhlittu myös kaverisynttäreitä, mutta edes pojan 5v synttäreille eni kutsuttu ketään joiden vanhempia ei tunneta,ei edes puolituttuja, täytyy nyt sitten katsoa seuraavat synttärit.

Yhteistyössä