Lasten kanssa Eurooppaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
Me tässä mietitään kesälomareissua. Ajateltiin jos autolla lähdettäis ja johonkin päin Eurooppaa. Ihan on alkutekijöissä suunnitelmat. Antakaa vinkkiä, mikä olisi hyvä maa ja paikka lasten kanssa?

Ranska on kiva maa matkustaa. Ihan sen takia, etta siella "tiehuolto" on todella hyva ja pysahtymispaikat ovat kivoja. Pikkukylat ovet todella idyllisia, kauniita ja lumoavia. Saksassa on lasten kanssa autoilu vaikeaa, koska ainoat pysahtymispaikat ovat huoltoasemat, ja ne usein rahastavat vessakaynneista tai ne ovat vain asiakkaille.

Tulipas sieltä heti vinkkiä. Saksaa ollaan mietitty, mut taidetaan poissulkea. Ranska ja Tanska kuulostaa molemmat hyviltä. Itävaltakin kiinnostaisi, onko kukaan käyny siellä lasten kanssa? Toisaalta vois ajella jotenkin noiden maiden läpi ja nähdä montaa maata... Antakaa lisää vinkkejä :D Helpompi lähteä suunnittelemaan, kun on jotain mistä aloittaa.

Tuttavaperhe lensi viime kesänä Sveitsiin, vuokrasivat sieltä auton ja ajelivat ympäriinsä. Kehuivat maasta taivaisiin. Upeat maisemat, paljon kuulemma lapsillekin kivoja juttuja siellä Genevejärven ympäristössä.

[QUOTE="minna";23886848]Tulipas sieltä heti vinkkiä. Saksaa ollaan mietitty, mut taidetaan poissulkea. Ranska ja Tanska kuulostaa molemmat hyviltä. Itävaltakin kiinnostaisi, onko kukaan käyny siellä lasten kanssa? Toisaalta vois ajella jotenkin noiden maiden läpi ja nähdä montaa maata... Antakaa lisää vinkkejä :D Helpompi lähteä suunnittelemaan, kun on jotain mistä aloittaa.[/QUOTE]

Saksa on ihan kaunis maa, mutta meille iso miinus oli tienvarsien todella huono huoltosysteemi. Lapsien iasta riippuen meille ne ainakin on tosi tarkeita. Me ollaan matkusteltu Ranskassa, Saksassa, Tanskassa, Hollannissa, Norjassa, Ruotsissa ja Englannissa. Kaikki muut olivat "mukavia" maita, paitsi tuo Saksa. Ranska ja Tanska olivat kaikin puolin kivoimmat meidan mielesta, varsinkin jos matkustelette pikkuteita ja pikkukylia.

Me ollaan myös usein ajeltu Saksassa, moottoriteitä pääsee nopeasti eteenpäin. Mun mielestä pysähdyspaikoilla ei ole ongelmaa, monet vessat on ilmaisia tai sitten rahan saa takaisin, kun ostaa jotain kaupasta tai ravintolasta.

[QUOTE="minna";23886635]Me tässä mietitään kesälomareissua. Ajateltiin jos autolla lähdettäis ja johonkin päin Eurooppaa. Ihan on alkutekijöissä suunnitelmat. Antakaa vinkkiä, mikä olisi hyvä maa ja paikka lasten kanssa?[/QUOTE]

Ajakaa vaikka Lahteen. Se on Euroopassa, eikä kovin kaukana.

Ranska on kiva maa matkustaa. Ihan sen takia, etta siella "tiehuolto" on todella hyva ja pysahtymispaikat ovat kivoja. Pikkukylat ovet todella idyllisia, kauniita ja lumoavia. Saksassa on lasten kanssa autoilu vaikeaa, koska ainoat pysahtymispaikat ovat huoltoasemat, ja ne usein rahastavat vessakaynneista tai ne ovat vain asiakkaille.

Eikö teillä ole autossa kääntyviä pyöriä??? Kyllä Saksassa on samalla tavalla mahdollisuuksia kuin Ranskassa, jos osaa ajaa siitä autobahnin rampista ulos tai peräti ajella niitä tavallisia maanteitä, jotka kulkevat kylien ja kaupunkien läpi.

Kannattaa hankkia hyvä kartta (en luottaisi pelkkään navigaattoriin) ja suunnata pääväylien ulkopuolelle. Saksassa ja RAnskassa on kovat tietullit pääväylillä ja korkeat muurit niin ettei juuri mitään nää. Ajoimme Espanjasta Suomeen ja eipä niistä maisemista voinut matkalla oikein puhua, ei nähty kuin betonimuuria monta tuhatta kilometriä. Opasteet ovat usein huonoja, joten pelkästään niiden varassa ei kyllä kannata mihinkään suunnistaa.

[QUOTE="vieras";23887157]Eikö teillä ole autossa kääntyviä pyöriä??? Kyllä Saksassa on samalla tavalla mahdollisuuksia kuin Ranskassa, jos osaa ajaa siitä autobahnin rampista ulos tai peräti ajella niitä tavallisia maanteitä, jotka kulkevat kylien ja kaupunkien läpi.[/QUOTE]

Voi hyvanen aika, ma kerroin meidan oman kokemuksen, miten itse koin matkan, ja matt. Jos sulla on omia kokemuksia, voit toki jakaa, mutta ei mua tarvitse arvostella meidan kokemuksesta tai mielipiteista.

Me ei kyllä maksettu Saksassa viime kesänä ensimmäistäkään tietullia, vaikka ajettiin koko maan halki. Ei meillä siellä ollut mitään ongelmia myöskään pysähdysten tai vessojen kanssa. Saksa oli kaikkein leppoisin läpikulku, kun Suomesta Espanjaan muutettiin.

[QUOTE="vieras";23887181]Kannattaa hankkia hyvä kartta (en luottaisi pelkkään navigaattoriin) ja suunnata pääväylien ulkopuolelle. Saksassa ja RAnskassa on kovat tietullit pääväylillä ja korkeat muurit niin ettei juuri mitään nää. Ajoimme Espanjasta Suomeen ja eipä niistä maisemista voinut matkalla oikein puhua, ei nähty kuin betonimuuria monta tuhatta kilometriä. Opasteet ovat usein huonoja, joten pelkästään niiden varassa ei kyllä kannata mihinkään suunnistaa.[/QUOTE]

Ei Saksassa ole ( vielä ) tietulleja, suunnitteilla kylläkin. Enkä muista siellä betonimuurejakaan nähneeni ja joka vuosi ajellaan...

Jos täällä joku jaksaisi vielä vastailla. Kuinka kauan ajoitte täältä Espanjaan? Sveitsikin voisi olla hyvä vaihtoehto. Mä olen ollut vähän vastaan tätä, mutta alankin lämpeemään ajatukselle. Kiitoksia paljon näistä vinkeistä!

Saksa on minun lempimaitani, siellä on todella helppo ja mukava matkustaa lastenkin kanssa. Mutta kyllä minä pidän Ranskastakin. Espanjaan asti emme ole autoilleet, mutta Italiassa kyllä. Kaikissa maissa on omat hyvät puolensa ja huonotkin, missäpä ei olisi. Mutta reissaamiseen kaikki mainitsemani maat ovat vallan passeleita. Ja nimenomaan lasten kanssa.

Kuumimmat

Yhteistyössä